Τη νέα γενιά της S-Class παρουσίασε η Mercedes, του κορυφαίου και πιο πολυτελούς μοντέλου που διαθέτει στην γκάμα της, με την παρουσίαση να γίνεται, φυσικά, μέσω internet.
Στη νέα γενιά έχει δοθεί έμφαση στην προσθήκη πάμπολλων τεχνολογιών συστημάτων, τα οποία εντείνουν την αίσθηση πολυτέλειας που απολαμβάνουν οι επιβάτες της, αλλά και ασφάλειας, με τους αερόσακους για τους πίσω επιβάτες να ξεχωρίζουν.
Εξωτερικά η σχεδίαση ακολουθεί γραμμές που έχουν κοινά στοιχεία με άλλα μοντέλα της εταιρείας, αποτελώντας εξελικτικό και όχι επαναστατικό βήμα σε σχέση με την S-Class που κυκλοφορεί σήμερα στους δρόμους.
Σημεία που αξίζουν περισσότερης προσοχής είναι τα φωτιστικά σώματα στο εμπρός αλλά και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, η νέα γρίλια που φέρνει το παραδοσιακό ύφος της Mercedes στο σήμερα, αλλά και οι χειρολαβές. Οι τελευταίες τον περισσότερο χρόνο είναι ενσωματωμένες στο αμάξωμα. Εμφανίζονται μόνο όταν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν.
Στο εσωτερικό υπάρχουν περισσότερες αλλαγές και εκεί είναι που γίνεται περισσότερο έκδηλος ο πολυτελής χαρακτήρας της S-Class.
Πρώτο στοιχείο που ξεχωρίζει είναι η οθόνη, καθώς με τις 12.8 ίντσες που απέχουν μεταξύ τους τα άκρα της, είναι μία από τις μεγαλύτερες που έχουμε δει σε αυτοκίνητο παραγωγής. Εκτός από το μέγεθος, εντυπωσιάζει και με τον προσανατολισμό αλλά και το φινίρισμά της. Όντας κάθετα τοποθετημένη, ξεφεύγει από το στάνταρντ που είδαμε στην προηγούμενη γενιά, δηλαδή την οθόνη του infotainment δίπλα σε εκείνη του πίνακα οργάνων. Επιπλέον, είναι πλήρως ενσωματωμένη στην κονσόλα, της οποίας αποτελεί φυσική συνέχεια.
Από τα στοιχεία που δίνει η Mercedes στη δημοσιότητα, μαθαίνουμε ότι στη νέα γενιά υπάρχουν 27 λιγότεροι διακόπτες και περιστροφικοί επιλογείς. Αυτό σημαίνει ότι η καμπίνα πλέον γίνεται πολύ πιο minimal και το μάτι δε χάνεται σε μια “θάλασσα από διακόπτες”. Πλέον, οι περισσότερες από τις λειτουργίες που επιτελούσαν, εκτελούνται μέσα από την οθόνη ή με φωνητικές εντολές.
Εντύπωση προκαλεί και η προσοχή που έχει δοθεί στον ήχο που θα φτάνει στα αυτιά των επιβατών μέσω του infotainment. Το σύστημα αναπαραγωγής ήχου έχει αναπτυχθεί από τη Burmester και διαθέτει συνολικά 30 ηχεία. Έτσι, όπου και να κάθεται κάποιος, θα απολαμβάνει ήχο πολύ υψηλής πιστότητας.
Η τοποθέτηση της νέας άφησε κενό χώρο στο επάνω μέρος του ταμπλό. Έτσι, εκεί που πριν είχαμε μια σειρά από στρογγυλούς αεραγωγούς, πλέον έχουν τοποθετηθεί τέσσερις οριζόντιοι, δίνοντας μια πολύ πιο στιβαρή εικόνα.
Τεχνολογικό highlight είναι και τα πλήκτρα αφής που υπάρχουν στο τιμόνι, μέσω των οποίων ο οδηγός ελέγχει τις περισσότερες από τις λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Φυσικά τα ποιοτικά υλικά θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένα. Ετσι, σε πολλά σημεία συναντώνται επενδύσεις αλουμινίου, ενώ το “παρών” δίνει και το δέρμα Nappa. Με αυτό το υλικό είναι επενδεδυμένα τα καθίσματα, τα οποία είναι θερμαινόμενα, αεριζόμενα, ενώ προσφέρουν και λειτουργία μασάζ με δέκα διαφορετικές επιλογές.
Εκτός από την κεντρική οθόνη του infotainment, στη νέα s-class υπάρχουν άλλες τέσσερις. Η μία έχει διαγώνιο 11,6 ιντσών και είναι εκείνη που αντικαθιστά τον πίνακα οργάνων. Στο πίσω μέρος της καμπίνας υπάρχουν δύο οθόνες στερεωμένες στα προσκέφαλα και μία φορητή 7 ιντσών η οποία λειτουργεί ως τηλεχειριστήριο για τις δύο προαναφερόμενες.
Από τη νέα S-Class δε θα μπορούσαν να λείπουν οι τεχνολογίες ημιαυτόνομης οδήγησης. Στην προκειμένη περίπτωση, βρίσκονται στο επίπεδο 3. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να παραχωρήσει κάποιον έλεγχο στο αυτοκίνητο, όμως δεν μπορεί να βγάλει τον εαυτό του από την εξίσωση, αφήνοντας ολοκληρωτικά το χειρισμό στα ηλεκτρονικά συστήματα.
Στην γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνονται τέσσερα σύνολα, δύο βενζίνης και δύο πετρελαίου.
Ο μικρότερος από τους δύο βενζινοκινητήρες είναι στην έκδοση S 450 4MATIC. Είναι εξακύλινδρος εν σειρά στα 3.0 λίτρα. Αποδίδει 367 ίππους και 500 Nm ροπής. Χρειάζεται 5.1 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.
Στην S 500 4MATIC συναντάμε τον μεγαλύτερο βενζινοκινητήρα. Αν και τα τεχνικά του στοιχεία παραμένουν ίδια, η αποδοση ανεβαίνει στους 435 ίππους και τα 520 Nm ροπής. Έτσι, ο χρόνος για το 0-100 χλμ./ώρα μειώνεται σε 4.9 δευτερόλεπτα, ενώ η ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα είναι ίδια.
Στους πετρελαιοκινητήρες η μικρότερη έκδοση ονομάζεται S 350 d. Είναι η μοναδική που μπορεί να στέλνει την κίνηση μόνο στον πίσω άξονα, καθώς όλες οι άλλες εκδόσεις έχουν τετρακίνηση.
Έτσι, υπάρχουν δύο εκδόσεις με τον ίδιο κινητήρα. Η S350 d και η S350 d 4MATIC. Κυβισμός και διάταξη κυλίνδρων είναι κοινά στοιχεία με τα σύνολα βενζίνης. 3.0 λίτρα και έξι κύλινδροι εν σειρά. Η ισχύς αγγίζει τους 286 ίππους και τα 600 Nm ροπής. Για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται 6.4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.
Η τέταρτη έκδοση είναι η S 400 d 4MATIC. Με ίδια τεχνικά στοιχεία, έχει 330 ίππους και 700 Nm ροπής. Σε 5.4 δευτερόλεπτα έχει επιταχύνει την S-Class από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα, ενώ και εδώ επεμβαίνει ο ηλεκτρονικός κόφτης στα 250 χλμ./ώρα.
Οι δύο βενζινοκινητήρες συνδυάζονται με ήπια υβριδικό σύστημα. Η Mercedes το ονομάζει EQ Boost και μπορεί να προσφέρει για μικρά χρονικά διαστήματα, 22 ίππους και 250 Nm ροπής.
Όλα τα παραπάνω κινητήρια σύνολα, βενζίνης και πετρελαίου, συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με εννέα σχέσεις, το 9G Tronic.
Οι πρώτες παραδόσεις αναμένεται να ξεκινήσουν στο τέλος του 2020 ή τις αρχές του 2021.
Πατώντας εδώ μπορείτε να δείτε περισσότερες φωτογραφίες της νέας Mercedes S-Class.