Ένα σημαντικό κεφάλαιο στη μακρόχρονη ιστορία της Mercedes G-Class αποτελεί η έκδοση 500 GE V8.
Αποκαλύφτηκε πριν από 30 χρόνια στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το οποίο πραγματοποιήθηκε από 4-14 Μαρτίου 1993. Εκείνη την εποχή έγινε η κορυφαία έκδοση της G-Class, η οποία για πρώτη φορά αποκτούσε οκτακύλινδρο κινητήρα (M117) που προέρχονταν από τη γκάμα των επιβατικών Mercedes.
O θηριώδης V8 κινητήρας των 4.973 κ.εκ. απέδιδε 240 ίππους και 375 Nm ροπής, ενώ επέτρεπε επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 11,4 δευτ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Οι υψηλές-για τα δεδομένα-επιδόσεις, έφεραν στην 500 GE V8 ελαστικά της Bridgestone νέας διάστασης 265/70 R 16. Αξίζει να αναφέρουμε ότι ήταν τα μόνα εκτός δρόμου ελαστικά με έγκριση για μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Για τη διαχείριση της μεγάλης δύναμης η 500 GE V8 διέθετε στη φαρέτρα της ABS και αεριζόμενους δίσκους μπροστά.
Φυσικά δεν απουσίαζε το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με κεντρικό και πίσω, αλλά όχι εμπρός διαφορικό, με δυνατότητα κλειδώματος. Ως βάση χρησιμοποιήθηκε η G-Class Station Wagon με το μακρύτερο μεταξόνιο των 2.850 χλστ. H ΑΜG είχε αναλάβει την κατασκευή των πρωτότυπων οχημάτων δοκιμής της 500 GE V8 στο Αφάλτερμπαχ της Γερμανίας.
Στο πολυτελές εσωτερικό της 500 GE V8 συναντούμε μαύρες δερμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα και στο τιμόνι, διακοσμητικά ένθετα από ξύλο στο ταμπλό, στο χειρόφρενο και στο λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Στο στάνταρ εξοπλισμό άνηκε το air condition, το cruise control, η ηλιοροφή και τα θερμαινόμενα καθίσματα.
Η 500 GE V8 ήταν απλά η αρχή για τις ισχυρές εκδόσεις της G-Class. Το 1993 η ΑΜG λάνσαρε επίσης την 500 GE V8 με κινητήρα μεγαλύτερης χωρητικότητας στα 5.959 κ.εκ., απόδοσης 300 ίππων. Το 1998 η G 500 έγινε μόνιμη έκδοση στη γκάμα, με κινητήρα M113 V8 απόδοσης 296 ίππων. Το 1999 το τμήμα AMG τίμησε τα 20 χρόνια της G-Class με την G 55 AMG που τροφοδοτούνταν από ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα 5.5 λίτρων, με ισχύ 354 ίππων.
Το 2002 κυκλοφόρησε η πρώτη G-Class με V12 κινητήρα 444 ίππων (G 63 AMG), η οποία το 2012 απέκτησε V8 twin-turbo κινητήρα 5.5 λίτρων, απόδοσης 544 ίππων. Ακολούθησε η ισχυρότερη G 65 AMG με V12 6.0 λίτρων twin-turbo κινητήρα 612 ίππων και 1.000 Nm ροπής.
Αρχικός στόχος της Mercedes ήταν να κατασκευάσει από το 1993 μέχρι το 1994 συνολικά 500 αντίτυπα της 500 GE V8. Ωστόσο η παραγωγή σταμάτησε στις 446 μονάδες, καθώς δεν υπήρχαν αρκετοί διαθέσιμοι κινητήρες M117. Σε άλλα μοντέλα της Mercedes ο εν λόγω κινητήρας αντικαταστάθηκε από το νέο M119, όμως ο συγκεκριμένος κινητήρας δε χωρούσε κάτω από το εμπρός καπό της G-Class.
Η τιμή της συλλεκτικής 500 GE V8 έφτανε τα 178.250 Μάρκα Γερμανίας, ενώ συγκριτικά η G 320 με τον εξακύλινδρο κινητήρα κόστιζε 88.000 Μάρκα Γερμανίας.