Στρατηγικός στόχος της Mercedes-Benz είναι η επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων. Ωστόσο, ο μετασχηματισμός μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από ό,τι αναμενόταν.
Αυτό δήλωσε μεταξύ των άλλων ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes-Benz, Όλα Καλένιoυς στην ετήσια συνέλευση των μετόχων.
Mercedes: Θερμικοί κινητήρες βενζίνης και diesel και μετά το 2030 θα κατασκευάζονται από την εταιρία
Η μετάβαση προς το ηλεκτρικό περιβάλλον επιβραδύνεται από έναν αργό ρυθμό αύξησης των πωλήσεων και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δείχνουν να έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής, ακόμη και μετά το 2030.
Η Mercedes, στην πραγματικότητα, δεν είναι η μόνη που θέλει να συνεχίσει να κατασκευάζει κινητήρες εσωτερικής καύσης «όσο καιρό θέλουν οι πελάτες-αγοραστές».
Αυτό το έχουν δηλώσει πρόσφατα η Renault και η Skoda, ενώ για «ευελιξία» κάνει λόγο και η Stellantis, ενώ είναι γνωστή και η θέση του Άκιο Τογιόντα, Προέδρου της Toyota.
Ο Καλένιυς τόνισε επίσης ότι η Mercedes έχει δημιουργήσει τα εργοστάσιά της με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει ευελιξία στην παραγωγή, και να μπορεί να προσαρμόσει στην αλυσίδα την ικανότητα τόσο για την κατασκευή αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες, όσο και για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ώστε να ανταποκρίνεται στη ζήτηση των καταναλωτών.
Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της General Motors και της Ford, άρχισαν να περιορίζουν τις επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα στα τέλη του περασμένου έτους, επικαλούμενες χαμηλότερη από την αναμενόμενη ζήτηση από μια μεταβαλλόμενη πελατειακή βάση.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν πράγματι επιβραδυνθεί κάπως τους τελευταίους μήνες, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη το αρνητικό πρώτο τρίμηνο της Tesla, που όμως εξακολουθεί να γράφει, παρά τις μειώσεις, εντυπωσιακά νούμερα πωλήσεων, και αυτό λόγω του Ίλον Μασκ
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της μάρκας Mercedes-Benz αυξήθηκαν κατά 73% το 2023.
Όμως το βήμα «πίσω» μπορεί να έχει να κάνει και με τις ανησυχίες σε ο,τι αφορά την κερδοφορία από τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Ήδη πέρυσι, η Mercedes προειδοποίησε ότι η «βάναυση» αγορά ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να περιορίσει τα περιθώρια κέρδους της.
Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι η Mercedes έχει και τον πονοκέφαλο του αιώνιου αντιπάλου της, της BMW
Στη γλώσσα των αριθμών, το 2023, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 14,7% των παγκόσμιων πωλήσεων της BMW, έναντι 11,8% της Mercedes.
Σε απόλυτους αριθμούς, η BMW πούλησε 376.183 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα σε όλες τις μάρκες της το 2023, ενώ οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών Mercedes-Benz ήταν 240.600 μονάδες.
Και η ζωή συνεχίζεται στο ταμπλό των πωλήσεων…