Tesla και Mercedes μαζί. Υπάρχουν ρεαλιστικές πιθανότητες; Πώς σας φαίνεται ο συνδυασμός αυτών των δύο εταιρειών; Θα μπορούσε να λειτουργήσει; Πάντως ένα είναι σίγουρο. Δε θα ήταν η πρώτη φορά που οι δύο εταιρείες συνεργάζονται.
Τις τελευταίες μέρες ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Ίλον Μασκ, έχει αναφέρει ότι η εταιρεία που διευθύνει είναι ανοιχτή στο ενδεχόμενο συγχώνευσης με κάποια άλλη αυτοκινητοβιομηχανία.
Με αφορμή αυτές τις δηλώσεις, αναλυτές από όλο τον κόσμο προσπαθούν να σκεφτούν με ποια από τις υπάρχουσες αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσε να συνυπάρξει η Tesla. Το αποτέλεσμα στο οποίο φαίνεται να καταλήγουν οι περισσότεροι, είναι η Daimler.
Η σκέψη που τους οδηγεί εκεί είναι η εξής. Οι άνθρωποι που είναι ήδη κάτοχοι κάποιου μοντέλου της Tesla και στους οποίους στοχεύει η εταιρεία, είναι εκείνοι που συνήθως κινούνται για την αγορά κάποιου premium μοντέλου, κατηγορία στην οποία η Mercedes κυριαρχεί σε παγκόσμιο επίπεδο.
Tesla: Έκανε τον Μασκ τον δεύτερο πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο
Οι αναλύσεις πριν καταλήξουν στη Mercedes ξεκινούν από αμερικανικές μάρκες που ανήκουν σε ομίλους όπως της Ford και της General Motors, όμως θεωρούν ότι δεν υπάρχουν κοινά σημεία. Όσον αφορά τις ευρωπαϊκές εταιρείες, εκείνες που αναφέρονται ως υποψήφιες είναι ο όμιλος BMW και το VW Group. Ωστόσο, στην πρώτη περίπτωση θεωρείται πολύ δύσκολη η συνεργασία, ενώ στη δεύτερη το Group έχει ήδη επενδύσει πολύ μεγάλα κεφάλαια και έχει αναπτύξει δικές του τεχνολογίες. Όσο για τις μάρκες από την Ιαπωνία, οι αναλυτές θεωρούν ότι πρόκειται για εταιρείες που γενικά είναι διστακτικές απέναντι σε εξαγορές και συγχωνεύσεις.
Με αυτή τη συλλογιστική καταλήγουν στην Daimler.
Ένας ακόμα λόγος για αυτό το συμπέρασμα είναι ότι η Mercedes έχει κυρίως μοντέλα με ήπια υβριδικά ή plug-in υβριδικά σύνολα, όμως η αμιγώς ηλεκτρική γκάμα της είναι περιορισμένη. Εάν συγχωνευόταν με την Tesla, αυτό θα άλλαζε πάρα πολύ σύντομα. Επιπλέον, ο γερμανικός όμιλος έχει μεγάλη πελατειακή βάση στην Ευρώπη και την Κίνα, δύο αγορές που ενδιαφέρουν ιδιαίτερα την Tesla. Άλλωστε σε αυτές τις δύο πωλούνται τα περισσότερα ηλεκτρικά.
Αυτή τη στιγμή, αν και το ποσοστό της Tesla στις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων περιορίζεται στο 0.8%, η κεφαλαιακή της αξία με βάση την τιμή των μετοχών ξεπερνά τα 540 δισεκατομμύρια δολάρια. Το αντίστοιχο νούμερο για την Daimler είναι 74 δισεκατομμύρια δολάρια.
Κοιτώντας τα δύο νούμερα θεωρητικά η εταιρεία του Μασκ θα μπορούσε να αγοράσει τον γερμανικό όμιλο, δαπανώντας ποσό μικρότερο από το 15% της αξίας της Tesla. Οι αμερικανικοί νόμοι δίνουν το δικαίωμα στον Μασκ να κάνει μία εξαγορά χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των μετόχων, αρκεί η αξία της εξαγοράς να μην υπερβαίνει το 20% του συνόλου της εταιρείας.
Αν και σε νομικό επίπεδο δεν υπάρχουν εμπόδια, στην πράξη θα ήταν κάπως πιο δύσκολο να υλοποιηθεί ένα τέτοιο σχέδιο.
Σε κάθε περίπτωση, οι δύο εταιρείες έχουν συνεργαστεί στο παρελθόν, όταν ένα ποσοστό της Tesla ανήκε στην Daimler. Ίσως αυτό να σημαίνει ότι θα τις δούμε να ενώνουν και πάλι τις δυνάμεις τους.