H Mercedes μας ταξιδεύει σε μια πιο ρομαντική εποχή, τότε που οι άνθρωποι δεν έστελναν emails, αλλά έγραφαν γράμματα και τα ταχυδρομούσαν.
Αυτόν τον ξεχασμένο πλέον τρόπο επικοινωνίας, μας θυμίζει το μεγάλο κίτρινο λεωφορείο Mercedes-Benz O 10000, το οποίο κοσμεί την ειδική έκθεση στο Μουσείο της γερμανικής εταιρείας. Κατασκευάστηκε το 1938 ως λεωφορείο μακρινών αποστάσεων, με χωρητικότητα 60 επιβατών, ενώ ήταν το μεγαλύτερο λεωφορείο της Mercedes τη δεκαετία του 1930.
Το λεωφορείο Mercedes-Benz O 10000 έκανε πρεμιέρα στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου και Μοτοσικλέτας στο Βερολίνο, που πραγματοποιήθηκε από 15 Φεβρουαρίου έως την 1 Μαρτίου του 1936. Ο θηριώδης εξακύλινδρος ΟΜ 57 πετρελαιοκινητήρας των 11.197 κ.εκ. απέδιδε 150 ίππους και επέτρεπε μέγιστη ταχύτητα 65 χλμ./ώρα.
Το συγκεκριμένο «συνταξιοδοτήθηκε» από τα Ταχυδρομεία της Αυστρίας, για τα οποία εργάζονταν μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1970. Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, τα Ταχυδρομεία της Αυστρίας μετέτρεψαν το λεωφορείο της Mercedes για πρώτη φορά. Εκτιμάται ότι στη δεκαετία του 1960 ξεκίνησε να λειτουργεί ως κινητό ταχυδρομείο, μήκους 14 μέτρων, πάνω σε τροχούς. Για την ακρίβεια πάνω σε έξι τροχούς, καθώς διαθέτει τρεις άξονες.
Μπορούσε να ταξιδεύει σε διάφορες πόλεις και να προσφέρει όλες τις υπηρεσίες ενός κανονικού ταχυδρομείου. Διέθετε ενσωματωμένο γραμματοκιβώτιο με κομψό μεταλλικό καπάκι, γκισέ πελατών για αγορά γραμματοσήμων ή αποστολή δεμάτων, ενώ υπήρχε μέχρι και δυνατότητα αποστολής τηλεγραφημάτων.
Το πιο εντυπωσιακό όμως, με δεδομένο ότι μιλάμε για πριν 50 χρόνια, ήταν ότι στη δεξιά πλευρά του λεωφορείου είχαν εγκατασταθεί τρεις τηλεφωνικοί θάλαμοι. Από εκεί μπορούσαν μάλιστα να γίνονται και διεθνείς κλήσεις, από τα μαύρα τηλέφωνα με το περιστροφικό καντράν βρίσκονταν τοποθετημένα πάνω σε ράφια.
Στο εσωτερικό του υπήρχαν ταχυδρομικές τσάντες, συρτάρια και ράφια για την αποθήκευση και ταξινόμηση της αλληλογραφίας, ενώ για το προσωπικό που εργάζονταν είχε τοποθετηθεί ψυγείο, νιπτήρας και συρόμενα καθίσματα γραφείων ενσωματωμένα στο δάπεδο.