Η Mercedes-Benz χαράζει μια φιλόδοξη πορεία προς ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον, με στόχο να προσφέρει μόνο αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές CO2 από το 2039.
Ωστόσο, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν εγκαταλείπει τον κινητήρα diesel, θεωρώντας τον ως θεμελιώδη τεχνολογία για μετάβαση. Μέχρι το δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας, η Mercedes στοχεύει να φτάσει το 50% των πωλήσεων με ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα.
Για τη Mercedes-Benz, ο κινητήρας diesel εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό μέρος της αγοράς, με το 74% των προτιμήσεων των πελατών της στα Ι.Χ. αυτοκίνητα και το 90% στα Van.
Η εταιρεία από τη Στουτγάρδη μπορεί να υπερηφανεύεται για μια μακρά ιστορία με κινητήρες diesel, καθώς ήταν η πρώτη που τους τοποθέτησε σε αυτοκίνητο το 1936, στο μοντέλο 260D. Με τα χρόνια, συνέχισε να καινοτομεί, εισάγοντας την τεχνολογία turbodiesel και common rail.
Σήμερα, οι κινητήρες diesel της Mercedes-Benz θεωρούνται από τους πιο αποδοτικούς και καθαρότερους, με τις εκπομπές NOx και σωματιδίων να έχουν μειωθεί στο ελάχιστο. Επενδύσεις 3 δις. ευρώ έφεραν στο προσκήνιο ισχυρούς κινητήρες, με υψηλές τιμές ροπής και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Ορισμένες δοκιμές έχουν δείξει ακόμη ότι οι εκπομπές ρύπων ενός diesel κατηγορίας Α είναι χαμηλότερες από τους ρύπους που υπάρχουν στον αέρα.
Mercedes: Στη γκάμας της διαθέτει plug-in υβριδικές εκδόσεις με κινητήρες diesel
Η εταιρεία εργάζεται επίσης για τη συμβατότητα των κινητήρων diesel με νέα καύσιμα, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με έως και 25% αιθανόλη και βιοκαύσιμα.
Η τεχνολογία diesel είναι απαραίτητη για τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων τα επόμενα χρόνια σύμφωνα με τη γερμανική εταιρία, όπου η Mercedes-Benz έχει εγκρίνει ολόκληρο τον στόλο diesel της για τη χρήση καυσίμων XTL (προέρχεται από μαγειρικά λίπη ή φυτικά έλαια) και B10 από το 2020.
Μάλιστα οι τετρακύλινδροι κινητήρες με τους κωδικούς OM654 και οι εξακύλινδροι OM656 συγκαταλέγονται στις τεχνολογικές υπεροχές της εταιρείας. Αυτοί οι κινητήρες είναι διαθέσιμοι σε διαφορετικές παραλλαγές ισχύος, με και χωρίς υβριδική μονάδα, και μπορούν να εγκατασταθούν κατά μήκος και εγκάρσια σε οχήματα με κίνηση μπροστά, πίσω και σε όλους τους τροχούς.