Η Mercedes-Benz ιδρύθηκε στις 28 Ιουνίου του 1926 με την ένωση των εταιρειών Daimler-Motoren-Gesellschaft και Benz & Cie.
Μέχρι τότε όμως οι δυο εταιρείες ήταν αντίπαλες και προσπαθούσε να ξεπεράσει η μια την άλλη. Στην αυγή του 20ου αιώνα η Benz & Cie ήταν η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. Τα οχήματα που κατασκευάζονταν στο Μάνχαϊμ της Γερμανίας ξεχώριζαν, καθώς ήταν κατάλληλα για καθημερινή χρήση, αξιόπιστα και οικονομικά, προδιαγραφές που θεωρούσε απαραίτητες ο Καρλ Μπεντς, ιδρυτής της Benz & Cie.
Ωστόσο η Daimler-Motoren-Gesellschaft αξιοποιούσε διαφημιστικά τις επιτυχίες των αγωνιστικών της οχημάτων και τότε στο τραπέζι της Benz & Cie έπεσε η εξής ιδέα. Να κατασκευάσουν το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο, το οποίο μάλιστα να ξεπερνά όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένων των τρένων και των αεροπλάνων!
Αυτό σήμαινε ότι θα έπρεπε να σπάσει το φράγμα των 200 χλμ./ώρα, αφού το 1903 τρένα ταξίδευαν ήδη με 210 χλμ./ώρα, ενώ το 1906 ένα ατμοκίνητο αυτοκίνητο είχε φτάσει τα 205,44 χλμ./ώρα. Το 1909 ξεκίνησαν οι προσπάθειες για την επίτευξη του φιλόδοξου στόχου που είχε θέσει η Benz & Cie.
Ως βάση για το Blitzen-Benz χρησιμοποιήθηκε ένας κινητήρας 150 ίππων, ο οποίος προέρχονταν από αγωνιστικό όχημα. Ο κυβισμός του τετρακύλινδρου κινητήρα αυξήθηκε στα 21,5 λίτρα και το βάρος του στα 407 κιλά, ενώ η ισχύς έφτασε τους 200 ίππους στις 1.600 σ.α.λ.
Στις 8 Νοεμβρίου του 1909, μέσα στην πίστα αγώνων στο Brooklands, καταγράφηκε για πρώτη φορά στην Ευρώπη ταχύτητα άνω των 200 χλμ./ώρα από κινητήρα εσωτερικής καύσης. Με μέσες ταχύτητες 205,666 χλμ./ώρα σε μισό μίλι και 202,648 χλμ./ώρα σε ένα χιλιόμετρο το Blitzen-Benz με οδηγό τον Victor Hemery άρχισε να γράφει ιστορία.
Οι πίστες στην Ευρώπη όμως δεν ήταν κατάλληλες για τις υψηλότατες ταχύτητες που στόχευε και έτσι το Blitzen-Benz αναχώρησε για τις μεγάλες ευθείες των Η.Π.Α, όπου στις 16 Μαρτίου του 1910, έφτασε τα 211,97 χλμ./ώρα και στις 23 Απριλίου του 1911 τα 228,1 χλμ./ώρα. Ήταν δύο φορές πιο γρήγορο από τα τότε αεροπλάνα και ταχύτερο από οποιοδήποτε αυτοκίνητο ή σιδηροδρομικό όχημα εκείνης τη εποχής.
Το Blitzen-Benz παρέμεινε το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο για άλλα οκτώ χρόνια, με το ρεκόρ του να καταρρίπτεται το 1919. Συνολικά κατασκευάστηκαν έξι Blitzen-Benz, ενώ σώζονται τα τέσσερα και ένα υπάρχει στο Μουσείο της Mercedes.