Ένας ζωντανός θρύλος προσαρμοσμένος στο σήμερα, αυτή είναι η νέα Mercedes G580, η οποία επιτέλους αποκαλύφτηκε πλήρως.
Ποιος μπορούσε άραγε να φανταστεί το μακρινό 1979 που γεννήθηκε η εμβληματική G-Class ότι θα έρχονταν η μέρα που θα κινούνταν αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας… Το αειθαλές SUV της γερμανικής εταιρείας ακολούθησε (αναγκαστικά) το ρεύμα της εποχής και πλέον στη γκάμα του υπάρχει η νέα G580.
Σύμφωνα με τη Mercedes οι συνολικά τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, ένας τοποθετημένος σε κάθε τροχό, παράγουν συνδυαστικά ισχύ 432 kW (588 ίππους) και 1.164 Nm ροπής, ξεπερνώντας ακόμα και την κορυφαία AMG G63. Η νέα G580 μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 4,7 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.
Mercedes G580: Off-road ηλεκτροκίνηση
Παράλληλα η αμιγώς ηλεκτροκίνητη G580 διατηρεί το πλαίσιο τύπου σκάλας, στο οποίο ενσωματώνεται η μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 116 kWh, εξασφαλίζοντας χαμηλό κέντρο βάρους και μέγιστη αυτονομία 473 χλμ. (μέτρηση WLTP). Για την προστασία της μπαταρίας από εισροή νερού και βρομιάς ή χτυπημάτων, η μπαταρία είναι τοποθετημένη μέσα σε ένα ανθεκτικό περίβλημα, ενώ η επένδυση κάτω από το αμάξωμα έχει γίνει με ανθεκτικά υλικά, όπως carbon.
Η φόρτιση που μπορεί να δεχτεί η μπαταρία φτάνει μέχρι 200 kW, ενώ από ταχυφορτιστή DC ο χρόνος φόρτισης από 10-80% είναι περίπου 32 λεπτά. Σχεδιαστικά η νέα G580 διαφοροποιείται κυρίως με την κλειστού τύπου μάσκα που διαθέτει φωτιζόμενο περίγραμμα, ενώ διατηρεί το τετραγωνισμένο σχήμα της καμπίνας και τη θήκη για ρεζέρβα στην πόρτα του χώρου αποσκευών, με τη διαφορά όμως ότι στο εσωτερικό της βρίσκεται το καλώδιο φόρτισης. Έχουν γίνει επίσης αεροδυναμικές βελτιώσεις, όπως η χρήση αεροκουρτίνων.
Στο εσωτερικό τώρα της νέας G580 το «παρών» δίνει το γνωστό σύστημα πολυμέσων MBUX με οθόνη αφής 12,3 ιντσών μαζί με ψηφιακό πίνακα οργάνων που έχει οθόνη ίδιου μεγέθους. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι 555 λίτρα και αυξάνεται στα 1.990 λίτρα, όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Οι off-road ικανότητες δε θα μπορούσαν να απουσιάζουν από τη φαρέτρα της G580, η οποία μπορεί να περάσει μέσα από νερό μέγιστου βάθους 85 εκατοστών και να ξεπερνά πλευρικές κλίσεις έως και 35 μοίρες. Σημειώνεται ακόμα ότι οι γωνίες προσέγγισης, αναχώρησης και διαφυγής είναι 32, 30,7 και 20,3 μοίρες αντίστοιχα.
Επιπλέον με τη λειτουργία του «αόρατου» καπό ο οδηγός μπορεί να έχει εικόνα, χάρη στις κάμερες, κάτω από τους μπροστινούς τροχούς σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές, βλέποντας τα εμπόδια. Αρχικά η νέα G580 θα λανσαριστεί στην ειδική έκδοση Edition One που θα παρέχει μια ευρεία γκάμα χαρακτηριστικών, ενώ η τιμή της δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί.