Πάλι εκπλήσσει τα πλήθη η Mercedes, παρουσιάζοντας τη Vision EQXX.
Δε θα σχολιάσουμε εάν είναι ωραία ή όχι εμφανισιακά. Το γεγονός όταν αυτό το αεροδυναμικό αυτοκίνητο περάσει από δίπλα σου σίγουρα θα το κοιτάξεις, αλλά με διαφορετικό τρόπο ο κάθε ένας.
Και ίσως με δεύτερη και τρίτη ματιά εάν αφήσεις το βλέμμα να ανακαλύψει τις πτυχές που το έχουν κάνει τόσο προηγμένο τεχνολογικά.
Από πλευράς σιλουέτας τουλάχιστον με «δουλεμένες» με τον καλύτερο τρόπο όλες οι λεπτομέρειες για τη μικρότερη αντίσταση του αέρα, φτερά, ζάντες, φώτα, καθρέπτες, χειρολαβές, …
Κλείνουμε την παρένθεση.
Διαβάστε ακόμα
Τι είναι λοιπόν αυτή η πειραματική Vision EQXX.
Η νέα αμιγώς ηλεκτρική Mercedes που καλύπτει 1.000 χλμ. αυτονομίας με μια φόρτιση δείχνοντας την επόμενη γενιά των e-cars.
Από την έδρα της Mercedes στη Στουτγάρδη, στο Παρίσι, στη Φλωρεντία, στη Λυών, στο Ζάγκρεπ, με μια φόρτιση λένε ο Ola Kallenius, διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος του Δ.Σ. της Daimler, αλλά και οι Markus Schafer μέλος του Δ.Σ. αλλά και Garden Wagener που φέρει την υπογραφή του, καθώς υπερηφανεύεται ότι μαζί με όλα τα στελέχη τα οποία βρίσκονται πίσω από την Vision EQXX, το project το έφεραν εις πέρας σε διάστημα 18 μηνών …
Όμως για να πετύχει αυτήν την τιμή, στην αυτονομία της Vision EQXX, η γερμανική εταιρία ανέπτυξε μια συνδυαστική σειρά από τεχνολογίες.
Πρώτα από όλα η μπαταρία, που μπορεί να αποθηκεύσει περίπου ίδια ποσότητα ενέργειας με την μπαταρία που φέρει η πολυτελής λιμουζίνα της Mercedes η EQS, η οποία είναι κατά 50% μικρότερη και 30% ελαφρύτερη (γύρω στα 495 κιλά) με την EQS να προσφέρει αυτονομία 784 χλμ. ενώ η Vision EQXX 1.000 χλμ.
Και να πάμε στην κατανάλωση ενέργειας. Η Vision EQXX σημείωσε μικρότερη από 10 kWh/100 χλμ. σε σχέση με την EQS όπου βάση του WLTP κυμαίνονται μεταξύ 15.7-19.8 kWh/100 χλμ.
Η μπαταρία είναι χωρητικότητας 100 kWh με ισχύ 150 kW.
Να σημειωθεί ότι η Mercedes υπογραμμίζει ότι 10 kWh/100 χλμ. αντιστοιχούν σε αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα προς 1 λίτρο/100 χλμ.
Ρόλο σε αυτό παίζει η πολύ καλή τιμή του συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης που βρίσκεται στο 17%, ενώ το πολύ λεπτό πάνελ στην οροφή προσφέρει επιπλέον 25 χλμ.
Επιπλέον τα ανακυκλώσιμα ελαφριά υλικά που τοποθετήθηκαν στο εσωτερικό, διατηρώντας το βάρος στα 1.750 κιλά.
Να είναι λοιπόν η Vision EQXX η επόμενη μέρα στα e-cars, ή τα e-cars προορίζονται κατά κύριο λόγο στον αστικό ιστό, όπου για τη Vision EQXX οι δρόμοι οδηγούν αλλού.
Όσοι βρεθείτε στην έκθεση τεχνολογίας στην πατρίδα του τζόγου στο Las Vegas, στην έκθεση του CES, 5-8 Ιανουαρίου, ρίξτε μια ματιά στη Vision EQXX που φέρνει την επόμενη μέρα στη μετακίνηση-ίσως-πιο κοντά.