H Mercedes συνεχίζει ακάθεκτη τον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της, όμως ταυτόχρονα επενδύει και στην ασφάλεια.
Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν η γερμανική εταιρεία πραγματοποίησε ένα «τολμηρό» crash test ανάμεσα σε δυο αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της. Μάλιστα είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που πραγματοποίησε δημόσια μια μετωπική σύγκρουση μεταξύ δύο ηλεκτρικών οχημάτων. Ο λόγος για την EQA και την EQS SUV, οι οποίες όπως θα δείτε και στο παρακάτω βίντεο, συγκρούστηκαν μετωπικά στο Τεχνολογικό Κέντρο για την Ασφάλεια Οχημάτων που βρίσκεται στο Σιντελφίγκεν.
Σύμφωνα με τη Mercedes στόχος ήταν να αποδειχτεί ότι τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της δεν εναρμονίζονται απλά, αλλά ξεπερνούν τις απαιτήσεις που ορίζει ο νόμος για την ασφάλεια. Στις δοκιμές μετωπικής σύγκρουσης που πραγματοποιεί ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP, τα οχήματα έχουν ταχύτητα 50 χλμ./ώρα, ενώ η EQA και η EQS SUV κινούνταν με 56 χλμ./ώρα. Η ταχύτητα που επιλέχθηκε για τη δοκιμή λαμβάνει υπόψη ότι, σε ένα πραγματικό ατύχημα, οι οδηγοί θα προσπαθήσουν να φρενάρουν πριν έρθει τελικά η σύγκρουση.
Επίσης στον EuroNCAP το εκάστοτε όχημα που υποβάλλεται σε μετωπική σύγκρουση έχει απέναντι του μια κινούμενη πλατφόρμα με τέσσερις τροχούς συνολικού βάρους 1.400 κιλών, ενώ οι πραγματικές EQA και EQS SUV που χρησιμοποιήθηκαν, ζυγίζουν περίπου 2,2 και 3 τόνους αντίστοιχα. Η πραγματική δοκιμή μετωπικής σύγκρουσης επιβεβαίωσε τα αποτελέσματα των μηχανικών σε πολυάριθμες εικονικές προσομοιώσεις στον υπολογιστή.
Άντεξαν οι ηλεκτρικές Mercedes
Η έκταση των ζημίων που βλέπει κανείς στα αμαξώματα των EQA και η EQS SUV μπορεί να προκαλέσει ανησυχία, όμως οι μηχανικοί της Mercedes διαπίστωσαν ότι οι θάλαμοι των επιβατών παρέμειναν ανέπαφοι, όπως και οι μπαταρίες υψηλής τάσης, καθώς επίσης και ότι μετά τη σύγκρουση οι πόρτες μπορούσαν να ανοίξουν. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, ώστε να μπορούν οι επιβάτες να βγουν μόνοι τους αν μπορούν από τα τρακαρισμένα αυτοκίνητα, να τους απεγκλωβίσουν όσοι σπεύσουν πρώτοι για βοήθεια ή τα σωστικά συνεργεία.
Σημειώνεται ακόμα ότι το σύστημα υψηλής τάσης στην EQA και στην EQS SUV απενεργοποιήθηκε αυτόματα κατά τη σύγκρουση. Όπως θα παρατηρήσετε τα οχήματα συγκρούστηκαν στο 50% της μετωπικής τους επιφάνειας, καθώς αυτό είναι ένα συνηθισμένο σενάριο π,χ προσπέραση σε έναν επαρχιακό δρόμο με λωρίδες αντίθετης κυκλοφορίας οχημάτων.
Τέλος, η Mercedes τονίζει ότι στόχος της δεν είναι μόνο τα μηδενικά θύματα τροχαίων ατυχημάτων έως το 2050 και η μείωση κατά το ήμισυ του αριθμού των θανατηφόρων και σοβαρών τραυματισμών έως το 2030 σε σύγκριση με το 2020. Επιθυμία της έως το 2050 είναι τα μηδενικά τροχαία ατυχήματα με οχήματα Mercedes.