Σε ποια ταινία του Στιβ Μακ Κουίν ο αξέχαστος πρωταγωνιστής έτρεχε με ένα τροποποιημένο «αμαξάκι» αμμόλοφων;
Αυτό ήταν το The Thomas Crown Affair (μιλάμε για το πρωτότυπο του 1968). Το αμαξάκι (beach buggy) είχε βασισθεί στο Meyers Manx.
Το Old Red, το αυθεντικό buggy που δημιουργήθηκε από τον Μπρους Μάϊερς το 1964, συνέχισε να παράγεται για καιρό και κέρδισε το πρώτο Baja 1000 (Mexican 1000).
Ο Μάϊερς έκλεισε την εταιρεία που κατασκεύασε το γνήσιο κιτ καρ αμμόλοφων από υαλοβάμβακα το 1971, αλλά, επανήλθε στις επιχειρήσεις το 2000, κατασκευάζοντας 100 πανομοιότυπα Classic Series του αρχικού Meyers Manx.
Τα Manxter 2+2 και Manxter DualSport έφτασαν 2 χρόνια αργότερα. Στη συνέχεια, το 2020, πούλησε την επιχείρηση στην Trousdale Ventures.
Τόσο δημοφιλές ήταν το Manx που έγινε εξώφυλλο του Αυγούστου του ’66 του HOT ROD με “Ειδική ενότητα για αμαξάκια αμμόλοφων, 4-wheel-drive & home-built cars.”
Ο Μάϊερς πέθανε το 2021 σε ηλικία 94 ετών, αλλά το πνεύμα του και το σχέδιο του αρχικού Manx ζει με τη μορφή του Manx 2.0, ενός αμαξώματος με την προηγμένη τεχνολογία, που, πιθανότατα, να περίμενε κανείς σήμερα, δηλαδή με ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης!
Η Meyers Manx έχει συνεργαστεί με μια κατασκευαστική εταιρία με έδρα τις ΗΠΑ και στόχο να ξεκινήσει η παραγωγή του Manx 2.0 Electric το 2023.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το πρόγραμμα Meyers Manx Beta θα παραδώσει τα πρώτα 50 αυτοκίνητα σε επιλεγμένους πελάτες το 2023.
Η τακτική διαθεσιμότητα θα ξεκινήσει το 2024. Πόσο θα κοστίσει; Δεν είναι σίγουροι ακόμα…
Είναι πολύ νωρίς για να εξακριβωθούν πραγματικά όλες οι προδιαγραφές, αλλά ιδού τι έχει γίνει γνωστό.
Το αμαξάκι dune με κίνηση στους πίσω τροχούς θα έχει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες που θα βρίσκονται σε μια ενιαία μονάδα που φιλοξενεί το κιβώτιο ταχυτήτων, τα φρένα και τον μετατροπέα.
Τα πρώτα στοιχεία απόδοσης υπολογίζονται στα 0-100 χλμ/ώρα σε 4,5 δευτερόλεπτα με μια μπαταρία 40 kWh.
Και, μιλώντας για την μπαταρία, δύο επιλογές θα είναι διαθέσιμες: μια μπαταρία 20 kWh με εμβέλεια 240 χλμ (οι αριθμοί ίππων και ροπής είναι ακόμα στα …σκαριά) ή μια μπαταρία 40 kWh που λέγεται ότι θα παράγει 202 ίππους και αναμένεται να φτάσει τα 300 μίλια αυτονομίας.
Το Meyers Manx 2.0 Electric διαθέτει πλαίσιο εξολοκλήρου αλουμινίου και ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση με δισκόφρενα εμπρός και πίσω, συν το αναμενόμενο αναγεννητικό σύστημα πίσω φρένων. Περιλαμβάνεται επίσης ηλεκτρική υποβοήθηση διεύθυνσης.
Εν αναμονή λοιπόν και ποιος ξέρεις οι παραλίες στην Καλιφόρνια ξαναγεμίσουν με beach buggy…