Oδηγώντας το νέο μοντέλο της MG,που φτάσαμε.
Ηφαίστεια, φαράγγια, υδροβιότοποι, μυστικές και άγνωστες παραλίες. Ακούγονται εξωτικά όλα τα παραπάνω, αλλά βρίσκονται στην… Αττική!
Έχει ηφαίστειο η Αττική; Προφανώς και ναι. Μπορεί τα πιο γνωστά της Ελλάδας να είναι της Σαντορίνης και της Νισύρου, ωστόσο έχει και η Αττική ηφαίστειο και μάλιστα ενεργό, (με γεωλογικούς όρους) στη χερσόνησο των Μεθάνων.
Αν και γεωγραφικά τα Mέθανα, όπως και ολόκληρη η περιοχή της Τροιζηνίας, βρίσκονται στην Πελοπόννησο, διοικητικά ανήκουν στην ευρύτερη Περιφέρεια της Αττικής.
MG3+: Στα όρια του Νομού Αττικής
Εκτός από ηφαίστειο, η ευρύτερη περιοχή της Αττικής έχει φαράγγια, ιαματικά λουτρά, υδροβιότοπους και πολλές, άγνωστες παραλίες, που είναι και ελεύθερες στο μεγαλύτερό τους κομμάτι, παραμένοντας ήσυχες χωρίς ομπρέλες και beach bars.
Με αφετηρία τον Πόρο και πριν επιστρέψουμε στην Αθήνα, εξερευνήσαμε το παραλιακό τμήμα της Τροιζήνας και της Χερσονήσου των Μεθάνων. Όταν έχεις στη διάθεσή σου το καινούριο MG3+ με τους 195 ίππους, σίγουρα δεν θες να επιστρέψεις σύντομα στην Αθήνα, αλλά να διανύσεις το δυνατόν, περισσότερα χιλιόμετρα. Από τον Γαλατά, στρίψαμε αρχικά νότια και αριστερά προς Μετόχι στον δρόμο Γαλατά-Ερμιονίδας. Λίγα χιλιόμετρα μετά βρίσκεται η πολυσύχναστη, αμμώδης παραλία της Αλυκής, με την ομώνυμη λιμνοθάλασσα που συστήνεται ανεπιφύλακτα για μπάνιο.
Στη συνέχεια ανηφορίζουμε προς το πασίγνωστο, από το ομώνυμο βιβλίο, του Κοσμά Πολίτη, αλλά και το σήριαλ του… 1978, Λεμονοδάσος, με τα γεμάτα λεμονιές χωράφια του και θέα προς τον Πόρο, όσο ανηφορίζεις με τα πόδια. Αφήνουμε το Λεμονοδάσος για να φτάσουμε μέχρι τα όρια του Ν. Αττικής και κινούμενοι παραλιακώς, να βρούμε άγνωστες και άδειες από κόσμο παραλίες.
Όντως στο κόμματι μέχρι το Μετόχι, υπάρχουν πάρα πολλοί μικροί και μεγαλύτεροι κολπίσκοι, με φυσική σκιά, όπου μπορείς να κάνεις μπάνιο χωρίς πολλή φασαρία και χωρίς φυσικά ομπρέλες. Καθώς φτάσαμε στα όρια των Νομών Αττικής-Αργολίδας κάναμε αναστροφή στον ίδιο δρόμο. Ο επαρχιακός δρόμος Ερμιονίδας είναι αρκετά στενός με πολλές στροφές, που φυσικά δεν μπορούν να βάλουν δύσκολα στο MG3+, καθώς και εκεί κινείται με χαρακτηριστική άνεση και ευκολία και κυρίως… ηλεκτρικά, αφού οι ταχύτητες είναι αναγκαστικά χαμηλές.
Διαβολογέφυρο: Κρύα νερά και βάθρες
Επόμενη στάση του οδοιπορικού είναι το Διαβολογέφυρο, στον οικισμό της Τροιζήνας. Πρόκειται για ένα μικρό φαράγγι με βάθρες, τρεχούμενα νερά, πυκνή βλάστηση και αν είστε θαρραλέοι, μπορείτε να βουτήξετε στην μικρή λίμνη στη βάση του, αφού κατεβείτε με σκοινί. Λόγω της βλάστησης είναι αρκετά σκιερό και δροσερό, ενώ το αυτοκίνητο φτάνει σχεδόν μέχρι την είσοδο.
Στην περιοχή της Τροιζήνας βρίσκονται και τα απομεινάρια της αρχαίας πόλης. Άλλωστε η περιοχή ήταν σημαντική τόσο στην αρχαιότητα, όσο και κατά την ίδρυση του ελληνικού κράτους, αφού εκεί έγινε η Γ’ Εθνοσυνέλευση το 1827, στην οποία εκλέχθηκε ως πρώτος Κυβερνήτης του ελληνικού Κράτους ο Ιωάννης Καποδίστριας.
Μέθανα: Ταξίδι στο χρόνο
Αφήνουμε το Διαβολογέφυρο και τον οικισμό της Τροιζήνας και στη συνέχεια κατευθυνόμαστε προς τα Μέθανα, έναν μάλλον παρεξηγημένο προορισμό που για κάποιο άγνωστο λόγο έχει μείνει αναξιοποίητος τουριστικά. Φτάνοντας στα Μέθανα νομίζεις ότι μπαίνεις στο χωροχρόνο και βρίσκεσαι σε προηγούμενες δεκαετίες. Ενώ η περιοχή έχει όλα τα φόντα να αποτελέσει δημοφιλή προορισμό για κοντινές εκδρομές (μόλις 2 ώρες είναι η διαδρομή από Αθήνα με αυτοκίνητο και περίπου 2 ώρες με συμβατικό πλοίο), φαίνεται να έχει αφεθεί στην τύχη της.
Και μόνο το γεγονός ότι διαθέτει φυσικές ιαματικές πηγές, που τις αντιλαμβάνεσαι μόλις ανοίξεις το παράθυρο του αυτοκινήτου, με τη χαρακτηριστική οσμή του θείου, είναι ικανή συνθήκη για να αναπτυχθεί τουριστικά μία περιοχή. Ο ιαματικός τουρισμός είναι τομέας που ανθεί στην Ευρώπη και μάλιστα προσελκύει υψηλά εισοδήματα. Όσοι έχετε επισκεφτεί για παράδειγμα το Κάρλοβι Βάρι ή την Βουδαπέστη, ή ακόμα και το Μπλου Λαγκούν στην Ισλανδία, μπορείτε να αντιληφθείτε τι σημαίνει να μην εκμεταλλεύεσαι μία φυσική πηγή.
Αυτό συμβαίνει και στα Μέθανα, καθώς το πολύ όμορφο κτίριο των ιαματικών λουτρών παραμένει κλειστό, αν και έχουν γίνει προσπάθειες τα τελευταία χρόνια να βρεθεί ανάδοχος. Οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της περιοχής πάντως έχουν τη δυνατότητα να κάνουν ιαματικά μπάνια στη… θάλασσα, αφού εκεί καταλήγουν τα γαλαζοπράσινα ιαματικά νερά.
Εκτός από τις ιαματικές πηγές, η Χερσόνησος των Μεθάνων διαθέτει και το μοναδικό ενεργό ηφαίστειο της Αττικής, που είμαι μάλιστα προσβάσιμο και μπορείς να ανέβεις στην κορυφή του και να απολαύσεις τη θέα. Ωστόσο δεν συστήνεται τους καλοκαιρινούς μήνες και μάλιστα εν μέσω καύσωνα.
Ψήφτα: Σημαντικός υδροβιότοπος
Όλη η Χερσόνησος των Μεθάνων διαθέτει αρκετές παραλίες, ενώ στο Βαθύ μπορείτε να απολαύσετε εκλεκτούς θαλασσινούς μεζέδες. Οι εκπλήξεις όμως συνεχίζονται, καθώς λίγα χιλιόμετρα μετά τη διασταύρωση των Μεθάνων και προς την Καλλονή, βρίσκεται ένα ακόμα «άγνωστο» μέρος, ο Υδριοβιότοπος της Ψήφτας, όπου, ειδικά τους χειμερινούς μήνες, βρίθει ζωής, καθώς αρκετά είδη πτηνών ξεχειμωνιάζουν και αν είστε τυχεροί μπορείτε να δείτε σημαντικούς πληθυσμούς από φλαμίνγκο, ή ερωδιούς και κύκνους.
Στο πίσω μέρος της λιμνοθάλασσας της Ψήφτας, εκτείνεται η αχανής παραλία της Μεταμόρφωσης.
Το μεγαλύτερο τμήμα δεν είναι οργανωμένο, διαθέτει φυσική σκιά και απλώνεται σε τέτοια έκταση που δύσκολα γεμίζει από κόσμο και σε καμία περίπτωση δεν θα σκεφτείτε ότι βρίσκεστε σε παραλία της… Αττικής.
Εκτός από τη μεγάλη παραλία της Μεταμόρφωσης, που βρίσκεται πριν τον οικισμό της Καλλονής, αμέσως μετά στην έξοδο του χωριού, υπάρχει μία ακόμα «μυστική» παραλία, τα Βοτσαλάκια, που θα πρέπει να είστε αρκετά προσεκτικοί για να μην χάσετε την πολύ κλειστή δεξιά στροφή που οδηγεί εκεί, καθώς σήμανση δεν υπάρχει…
Ούτε αυτή η παραλία είναι οργανωμένη, ωστόσο πριν τα σκαλάκια υπάρχει μπαρ για τον απαραίτητο ανεφοδιασμό. Λόγω της ιδιομορφίας της και των βράχων στις άκρες της, τη θεωρούμε ως την ωραιότερη της περιοχής, αρκεί να τη βρείτε…
Αυτός ήταν και ο τελευταίος προορισμός του, γεμάτου εκπλήξεις οδοιπορικού σε μία άλλη, άγνωστη Αττική, μία περιοχή με ιδιαίτερο φυσικό κάλλος, που ωστόσο δείχνει να βρίσκεται σε μία άλλη εποχή.
Μεγάλη όμως και θετική έκπληξη ήταν και το MG3+. Είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, που δεν του λείπει τίποτα, χαίρεσαι να το οδηγείς, ενώ αποδείχθηκε και ιδιαίτερα οικονομικό.
Ναι, πηγαίνοντας προς τον Πόρο με γρήγορους ρυθμούς τα 7 λίτρα/100χλμ. ίσως να ήταν αρκετά, ωστόσο κατά την επιστροφή στην Αθήνα με πιο χαλαρούς ρυθμούς, η κατανάλωση κυμάνθηκε στα… 5.3 λίτρα/100χλμ, με τη μέση συνολική των 554 χλμ. του ταξιδίου να φτάνει τα 6.4 λίτρα/100χλμ. Αν στα παραπάνω συνυπολογιστεί και η προσιτή τιμή κτήσης των 20.450 ευρώ, αλλά και το πρόγραμμα Triple 7, που προσφέρει επτά έτη (ή 150.000χλμ.) εργοστασιακής εγγύησης, επτά χρόνια οδικής βοήθειας και επτά χρόνια δωρεάν ελέγχου, ο ανταγωνισμός δεν κοιμάται ήσυχος…