Η επιστροφή της MG στη χώρα μας, κάτω από την ισχυρή «ομπρέλα» του Ομίλου Συγγελίδη, απελευθέρωσε στους ελληνικούς δρόμους και το HS.
Ένα μοντέλο που διεκδικεί σημαντικό ρόλο στη γκάμα της ιστορικής εταιρείας, καθώς ανήκει στη δημοφιλέστατη κατηγορία των SUV. Παράλληλα ακολουθεί και το ρεύμα του εξηλεκτρισμού, μέσα από την plug-in υβριδική του έκδοση, όμως η πρώτη μας γνωριμία έγινε με το βενζινοκίνητο HS.
Όλοι ήθελαν να μάθουν για το MG HS
Στο «παιχνίδι» των εντυπώσεων το HS σίγουρα δε βγαίνει χαμένο, καθώς διαπιστώσαμε ότι η σιλουέτα του δεν περνάει απαρατήρητη, παρότι δεν υπάρχουν σχεδιαστικές «εξάρσεις». Ήταν βέβαια και το έμβλημα της MG που προκαλούσε το ενδιαφέρον στους ελληνικούς δρόμους…
Η πλατιά μάσκα, τα Led εμπρός-πίσω φωτιστικά σώματα, οι εντονότερες καμπύλες στα φτερά, το μαύρο προστατευτικό πλαστικό περιμετρικά του αμαξώματος, τα επιχρωμιωμένα ένθετα και οι δίχρωμες 18αρες ζάντες «δένουν» όλα αρμονικά μεταξύ τους, δημιουργώντας μια ευχάριστη στο μάτι εικόνα που εναρμονίζεται με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Το HS είναι το μεγαλύτερο SUV στη γκάμα της MG, με τις διαστάσεις του σε μήκος, πλάτος και ύψος να διαμορφώνονται στα 4.610 χλστ., 1.876 χλστ. και 1.685 χλστ. αντίστοιχα, ενώ η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 145 χλστ.
Ποιότητα, χώροι και τεχνολογία
Σίγουρα το σκηνικό στο εσωτερικό δεν αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα του HS, αντιθέτως θα λέγαμε ότι πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματά του. Πραγματικά ήταν μια ευχάριστη έκπληξη όταν ανακαλύψαμε την ευρυχωρία της καμπίνας και την προσεγμένη ποιότητα.
Ξεκινώντας από την πίσω σειρά καθισμάτων, οι επιβάτες έχουν άφθονο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.720 χλστ.), ενώ υπάρχει και επαρκής «αέρας» για τα κεφάλια τους, παρά την ύπαρξη πανοραμικής ηλεκτρικά ανοιγόμενης ηλιοροφής. Έξτρα άνεση προσφέρει η ρυθμιζόμενη κλίση στις πλάτες των πίσω καθισμάτων. Το επίπεδο κεντρικό δάπεδο διευκολύνει σημαντικά τη φιλοξενία ενός μεσαίου πίσω επιβάτη.
Μας άρεσαν πολύ τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός σπορ καθίσματα με ενιαία προσκέφαλα, κόκκινες ραφές, επένδυση αλκαντάρα και δέρματος. Ολόκληρο το επάνω τμήμα του ταμπλό καλύπτεται με μαλακό αφρώδες πλαστικό, αρκετά ευχάριστο στην αφή, ενώ χαμηλότερα, όπως και στα πάνελ των θυρών, υπάρχουν δερμάτινες επενδύσεις.
Συνολικά η ποιότητα και η συναρμογή των υλικών συμπεριλαμβάνονται στα συν του HS. Σημειώστε ότι για τον κρυφό ατμοσφαιρικό φωτισμό της καμπίνας υπάρχουν συνολικά 64 διαφορετικές αποχρώσεις.
Κεντρικά τοποθετημένη βρίσκεται η λεπτή οθόνη των 10,1 ιντσών, η οποία υστερεί λίγο σε απόκριση αφής, έχει όμως εύκολο στην περιήγηση μενού. Υποστηρίζει συνδεσιμότητα μέσω Android Auto και Apple CarPlay, το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης και την κάμερα 360ο, η ευκρίνεια της οποίας όμως δεν είναι υψηλή, ειδικά το βράδυ. Πίσω από το τιμόνι με την παχιά στεφάνη και τις κόκκινες ραφές, βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών.
Ο χώρος των αποσκευών, έχει λίγο ψηλό κατώφλι φόρτωσης, ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα και ικανοποιεί με τα 463 λίτρα του. Όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.454 λίτρα.
Κινητήρας, κατανάλωση και αυτόματο κιβώτιο
Παράλληλα με το HS, γνωρίσαμε για πρώτη φορά και τον τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων της MG. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι αρκετά θετικές, καθώς μας έπεισε αρχικά για τη δύναμή του, χάρη στους 162 ίππους (5.500 σ.α.λ.) που παράγει, οι οποίοι κινούν με ευκολία το βενζινοκίνητο HS των 1.535 κιλών.
Έχει πολιτισμένη και σχετικά ελαστική λειτουργία, καλό τράβηγμα από τις 1.700 σ.α.λ., καθώς τότε εμφανίζεται η ροπή των 250 Nm ροπής, ενώ συνεχίζει και ψηλότερα να έχει νεύρο, χωρίς να κομπιάζει.
Σε φυσιολογικά επίπεδα για τα δεδομένα οι επιδόσεις, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί 9,9 δευτ. και την τελική ταχύτητα να ορίζεται στα 190 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες εντός της πόλης και στον αυτοκινητόδρομο κυμάνθηκε από 8,8 έως 11 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 7,7 λίτρα/100 χλμ.- εκπομπές CO2 στα 174 γρ./χλμ.).
Στην προκειμένη περίπτωση συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (διατίθεται και με χειροκίνητο 6αρι), το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Το πλεονέκτημα που προσφέρει στην άνεση και στην πιο ξεκούραστη οδήγηση θεωρείται δεδομένο, όμως θα θέλαμε λίγο πιο διακριτικές και σβέλτες αλλαγές σχέσεων (ειδικά στα ανεβάσματα), ώστε να μην αυξάνεται και το επίπεδο του παραγόμενου θορύβου, ειδικά στις πιο απότομες επιταχύνσεις.
Σημειώνεται ότι το αυτόματο κιβώτιο διαθέτει και Sport λειτουργία που επηρεάζει την κλιμάκωση, αλλά αυξάνεται ακόμα περισσότερο ο θόρυβος, ενώ δεν προσφέρει δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών με paddles πίσω από το τιμόνι.
MG HS: Πώς πάει στο δρόμο
Ο οδηγός κάθεται ψηλά και έχει αρκετά καλή περιμετρική ορατότητα, όμως θα θέλαμε το κάθισμα να ρυθμίζεται και χαμηλότερα, ώστε να βολεύει καλύτερα κάποιον με ψηλό ανάστημα. Γρήγορα διαπιστώνεις ότι η μαλακή ανάρτηση εστιάζει κυρίως στην άνεση και όχι στην οδηγική τέρψη, «ρουφώντας» λακκούβες και κακοτεχνίες, ενώ σπάνια αντιδρά πιο «ξερά». Φυσικό επακόλουθο είναι οι λίγο πιο έντονες κλίσεις στις στροφές, αν όμως δεν το παρακάνεις ξεχνώντας το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, δε συντρέχει λόγος ανησυχίας.
Η αίσθηση από τα φρένα είναι λίγο προοδευτική, καθώς δεν «τσιμπάνε» ψηλά, αλλά σύντομα συνηθίζεις τη χρήση τους και προσαρμόζεσαι. Από το τιμόνι θα επιθυμούσαμε λίγη περισσότερη ακρίβεια στη θέση ευθείας και ταχύτερη επαναφορά, ενώ συνολικά η πληροφόρηση που φτάνει στα χέρια του οδηγού είναι απλά επαρκής.
Στον αυτοκινητόδρομο το HS δεν «πλέει» παραμένοντας σταθερό, ενώ ακόμα και μετά τα 125 χλμ./ώρα ο αεροδυναμικός θόρυβος παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, με μοναδικές «παρεμβολές» από το αυτόματο κιβώτιο, όπως προαναφέραμε.
Συμπέρασμα
Τo ΗS είναι ένα οικογενειακό SUV που προσανατολίζεται στην άνεση, στους χώρους και στην πρακτικότητα, έχοντας πλούσιο και σύγχρονο εξοπλισμό, αλλά και άφθονα συστήματα ασφαλείας. Δε θα περάσει απαρατήρητο από τον ανταγωνισμό, κυρίως για την αρχική τιμή του, η οποία στην έκδοση Excite διαμορφώνεται στα 27.900 ευρώ με μηχανικό κιβώτιο, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο, στην έκδοση Exclusive, ξεκινάει από 31.700 ευρώ.
Ένας ακόμα «άσσος στο μανίκι» του HS είναι η εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών/150.000 χλμ. Στην ελληνική αγορά, στην οποία επέστρεψε δυναμικά η MG, η βεντάλια για το κοινό του HS θα ανοίγει διαρκώς, όσο το γνωρίζουν καλύτερα.
Η Ferrari είναι καλύτερα να ασχοληθεί με τον τομέα τών τρακτέρ.Εκει όμως θα βρει τη Lamborghini, πολύ δύσκολο αντίπαλο….