Το νέο MG ZS διαθέτει στη γκάμα του το υβριδικό σύστημα της μάρκας, το οποίο πρωτογνωρίσαμε μέσα από το νέο MG3 Hybrid+.
Ο ανεξάρτητος ευρωπαϊκός οργανισμός EuroNCAP ωστόσο δεν εξέτασε την αποδοτικότητα του εν λόγω υβριδικού συστήματος, αλλά το επίπεδο ασφαλείας που παρέχει το νέο ZS. Μετά τις μετωπικές και πλευρικές δοκιμές πρόσκρουσης αποφάσισε να το βαθμολογήσει με τέσσερα αστέρια.
MG ZS Hybrid: Προστασία ενηλίκων
Σύμφωνα πάντα με το επίσημο πόρισμα του EuroNCAP, ο θάλαμος επιβατών του ZS Hybrid παρέμεινε σταθερός στη μετωπική πρόσκρουση, ενώ καλή προστασία είχαν τα γόνατα και οι μηροί των μπροστινών επιβατών. To ZS Hybrid όμως δεν κατάφερε να αποδείξει ότι ένα παρόμοιο επίπεδο προστασίας θα προσφέρονταν σε επιβάτες με διαφορετικό σωματότυπο ή σε όσους κάθονταν σε διαφορετικές θέσεις και έτσι υπήρξε ποινή από τον EuroNCAP.
Η ανάλυση της επιβράδυνσης και της παραμορφώσιμης επιφάνειας στο κινητό εμπόδιο με το οποίο συγκρούστηκε μετωπικά το ZS Hybrid, έδειξαν ότι σε πραγματικές συνθήκες δε θα ήταν επικίνδυνο για το άλλο όχημα. Στη μετωπική πρόσκρουση σε εμπόδιο πλήρους επιφάνειας το κεφάλι του πίσω επιβάτη έχει οριακή προστασία, ενώ καλά προστατεύτηκαν όλες οι κρίσιμες περιοχές στο σώμα του οδηγού.
Με επιτυχία ολοκλήρωσε το ZS Hybrid την πλευρική πρόσκρουση σε εμπόδιο, ενώ στην πιο σκληρή πλευρική πρόσκρουση σε στύλο παρείχε καλή ή επαρκή προστασία. Η MG δεν παρείχε στοιχεία που να αποδεικνύουν τον βαθμό συγκράτησης εκτίναξης του μπροστινού επιβάτη προς την απέναντι εσωτερική πλευρά του οχήματος, στην πλευρική πρόσκρουση, ενώ το ZS Hybrid δε διαθέτει σύστημα που να μετριάζει τις συνέπειες σε μια τέτοια περίπτωση και έτσι η σχετική προστασία κρίθηκε κακή.
Τα εμπρός αλλά και τα πίσω καθίσματα, μαζί με τα προσκέφαλά τους, απέδειξαν ότι μπορούν να προστατέψουν την περιοχή του αυχένα σε μια οπίσθια πρόσκρουση. Οι πόρτες και τα παράθυρα του οχήματος θα μπορούσαν να ανοίξουν για να επιτρέψουν στους επιβάτες να διαφύγουν σε περίπτωση βύθισης στο νερό.
MG ZS Hybrid: Προστασία παιδιών
Το υψηλότερο σκορ του ZS Hybrid αφορά την ασφάλεια των ανήλικων επιβατών του, καθώς τα παιδιά 6 και 10 ετών, είχαν καλή ή επαρκή προστασία στη μετωπική και πλευρική πρόσκρουση. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτρέπεται η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος μπροστά, ενώ υπάρχει εμφανής ένδειξη που ενημερώνει για τη λειτουργία του συστήματος.
Από το ZS Hybrid απουσιάζει το σύστημα «ανίχνευσης παρουσίας παιδιών», το οποίο εκδίδει μια προειδοποίηση όταν αναγνωρίζει ότι ένα παιδί ή ένα βρέφος μπορεί να ξεχαστεί μέσα στο αυτοκίνητο. Σημειώνεται ακόμα ότι όλοι οι τύποι παιδικών καθισμάτων μπόρεσαν να εγκατασταθούν σωστά στο αυτοκίνητο.
MG ZS Hybrid: Προστασία πεζών
Η προστασία που παρείχε το καπό του ZS Hybrid στο κεφάλι του πεζού ή του ποδηλατιστή ήταν κυρίως καλή ή επαρκής, ενώ πιο επικίνδυνες κρίθηκαν για ακόμα μια φορά οι άκαμπτες κολόνες του παρμπρίζ. Ανάμικτα ήτα τα αποτελέσματα για την προστασία της λεκάνης, αρκετά περιορισμένη για τους μηρούς, καλή για τα γόνατα και την κνήμη.
Το σύστημα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) του ZS Hybrid μπορεί να εντοπίζει εκτός από άλλα οχήματα και ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως πεζούς ποδηλατιστές και μοτοσικλετιστές. Η απόκριση του συστήματος στους πεζούς ήταν επαρκής, αλλά δεν υπήρχε προστασία των πεζών στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Η προστασία για τους ποδηλάτες ήταν επαρκής, για τους μοτοσικλετιστές και τα άλλα οχήματα καλή.
MG ZS Hybrid: Συστήματα ασφαλείας
Στο στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται υπενθύμιση για τις ζώνες ασφαλείας στα μπροστινά και στα πίσω καθίσματα, ανίχνευση κόπωσης αλλά όχι απόσπασης προσοχής του οδηγού, υποβοήθηση παραμονής του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας και ανίχνευση τοπικών ορίων ταχύτητας με δυνατότητα αυτόματης προσαρμογής μέσω του περιοριστή ταχύτητας, το eCall που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης και το σύστημα που ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα μετά από μια σύγκρουση για να αποφευχθούν δευτερεύουσες.
Ακολουθεί το βίντεο με τις δοκιμές πρόσκρουσης του MG ZS Hybrid και η αναλυτική του βαθμολογία.
Προστασία ενηλίκων, οδηγού-συνοδηγού: 75%
Προστασία παιδιών: 82%
Προστασία πεζών: 73%
Βοηθητικά συστήματα ασφαλείας: 76%