Η MG επέστρεψε δυναμικά στην Ελλάδα, περνώντας μέσα από τις «πύλες» που άνοιξε ο Όμιλος Συγγελίδη.
Στην πρώτη γραμμή της εγχώριας «μάχης» ρίχνεται το εισαγωγικό μοντέλο στη γκάμα της MG, το νέο ΖS, το οποίο στην προκειμένη περίπτωση το οδηγούμε με το βασικό του κινητήρα, ώστε να διαπιστώσουμε πόσο value for money είναι στην πραγματικότητα.
Με «καθαρές» γραμμές
Σίγουρα το ZS δε φέρνει κάποια σχεδιαστική τομή, ωστόσο η εξωτερική του εικόνα δεν είναι απλά «εύπεπτη», αντιθέτως κατά γενική ομολογία χαρακτηρίζεται κομψό και σεμνά όμορφο. Όπως αρμόζει να ένα SUV διαθέτει περιμετρικά του αμαξώματος μαύρο προστατευτικό πλαστικό, αλουμινένιες ποδιές, ράγες οροφής και αυξημένη απόσταση από το έδαφος (165 χλστ.).
Παρατηρήστε επίσης τις πινελιές χρωμίου σε διάφορα σημεία, τις 17αρες ζάντες, τα στάνταρ Led φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω και τη χαρακτηριστική φαρδιά μάσκα με το έμβλημα της MG να δεσπόζει στο κέντρο της. Οι συμπαγείς του διαστάσεις το καθιστούν ευχάριστο στην οδήγηση, με μήκος 4.323 χλστ., πλάτος 1.809 χλστ. και ύψος 1.653 χλστ., αν και θα θέλαμε λίγο μικρότερο κύκλο στροφής (11,2 μέτρα), για ευκολότερους ελιγμούς και μανούβρες.
Εκπλήξεις μέσα στο MG ZS
Εκεί που δε χωράνε ενστάσεις σχετικά με το ZS, είναι στο εσωτερικό του, όπου κυριαρχούν τα πλεονεκτήματα. Αρχικά θα σταθούμε στην αρκετά καλή ποιότητα, με μαλακά πλαστικά να καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα στο επάνω τμήμα του ταμπλό.
Συναντάμε ακόμα δερμάτινες επενδύσεις, άφθονες κόκκινες ραφές και διακοσμητικά ένθετα τύπου carbon σε χαμηλότερα σημεία. Η συναρμογή και το φινίρισμα των υλικών σε καμία περίπτωση δε σου θυμίζουν ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα “low cost” όχημα.
Οι θήκες για μικροαντικείμενα δεν είναι δυσεύρετες και η εργονομία σωστά μελετημένη, παρότι το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο καθ’ ύψος και όχι τηλεσκοπικά, ο οδηγός βρίσκει εύκολα τη θέση που ταιριάζει στο σωματότυπό του. Παράλληλα κάθεται ψηλά και έχει καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ μόνο οι πίσω φαρδιές κολόνες δυσκολεύουν, όταν για παράδειγμα εξέρχεσαι από κάθετη θέση στάθμευσης με την όπισθεν.
Η μεγάλη κεντρική έγχρωμη οθόνη των 10,1 ιντσών έχει εύκολο στην περιήγηση μενού, αλλά λίγο αργή απόκριση αφής, επιτρέπει συνδεσιμότητα μέσω Android Auto και Apple CarPlay, ενώ παρέχει πρόσβαση στις ρυθμίσεις του κλιματισμού, ο οποίος διαθέτει φίλτρο σωματιδίων PM 2.5, φέρνοντας φρέσκο και υγιεινό αέρα μέσα στην καμπίνα.
Αρκετά ευρύχωρο
Οι πίσω επιβάτες υμνούν το ZS για τον άφθονο χώρο που υπάρχει για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.580 χλστ.) και για την επαρκή απόσταση ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή. Το ελάχιστα υπερυψωμένο κεντρικό δάπεδο ευνοεί τη φιλοξενία ενός τρίτου μεσαίου πίσω επιβάτη, ενώ το βαθύ πορτμπαγκάζ προτρέπει για οικογενειακές εκδρομές με χωρητικότητα 448 λίτρων, που αυξάνεται στα 1.160 λίτρα, όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας
Το λευκό ZS των φωτογραφιών τροφοδοτείται από τον entry level ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα VTi των 1.5 λίτρων, ο οποίος παράγει 106 ίππους (6.000 σ.α.λ.) και 141 Nm ροπής (4.500 σ.α.λ.). Στην πράξη αποδεικνύεται χαλαρός στις χαμηλές στροφές, ενώ «ξυπνάει» κάπως μετά τις 2.500 σ.α.λ. με τη λειτουργία του να γίνεται ακουστικά εντονότερη.
Στη χαλαρότητα του κινητήρα συμβάλει και η αραιή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων, το οποίο πάντως έχει επιλογέα με θετικά και εύκολα κουμπώματα, μεταδίδοντας την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Σχετικά με τις επιδόσεις, να πούμε ότι το ZS, των 1.231 κιλών, χρειάζεται 10,9 δευτ. για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι 175 χλμ./ώρα.
«Τσιμπημένη» είναι λίγο η κατανάλωση καυσίμου, καθώς καταγράψαμε από 8,4 έως 9 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 6,6 λίτρα/100 χλμ.- εκπομπές CO2 149 γρ./χλμ.-τέλη κυκλοφορίας 104 ευρώ). Υπενθυμίζουμε ότι το ZS προσφέρεται επίσης με ισχυρότερο turbo «χιλιάρη» βενζινοκινητήρα, απόδοσης 111 ίππων, (αυτό είναι το άλλο ZS) και με αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση.
Στο δρόμο
Σαφέστατα το ZS είναι ένα άκρως οικογενειακό μοντέλο που κινείται με αξιοπρέπεια και συνολικά δε λαμβάνει αρνητικό πρόσημο για τα δεδομένα. Η σχετικά μαλακή ανάρτηση εστιάζει περισσότερο στην άνεση, έχοντας σε γενικές γραμμές καλή απορροφητικότητα όταν οι τροχοί περνούν πάνω από λακκούβες, αλλά υπό πίεση σε στροφές θα επιτρέψει κάποιες κλίσεις του αμαξώματος.
Το τιμόνι θα το θέλαμε πιο σαφές και με πιο άμεση επαναφορά. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα προγράμματα Urban, Normal και Dynamic για τη ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης, όμως οι αλλαγές σε βάρος και αίσθηση δε κάνουν τόση μεγάλη διαφορά.
Στον αυτοκινητόδρομο το ZS ταξιδεύει σταθερά και με πρόσφυση, με την ηχομόνωση να διατηρείται σε καλό βαθμό μέχρι τα 120 χλμ./ώρα, ενώ τα φρένα, με δίσκους εμπρός-πίσω, δεν αφαιρούν πόντους από το αίσθημα ασφαλείας.
Συμπέρασμα-Τιμή
Το ζήτημα είναι τι ζητάς. Πέρα από το γεγονός ότι η «ζυγαριά» τελικά γέρνει υπέρ των πολλών προτερημάτων που βρήκαμε στο ZS, καθώς το «βάρος» των παραχωρήσεων είναι μικρότερο, το αυτοκίνητο θα καλύψει σίγουρα τις αναζητήσεις ενός οικογενειάρχη.
Όπως αυτές μεταφράζονται με τις εκλεπτυσμένες γραμμές, το ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό, τον πλουσιότατο στάνταρ εξοπλισμό και την εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών/150.000 χλμ. Επιπλέον και στην αρχική τιμή των 18.950 ευρώ (στην εξοπλιστική έκδοση Exclusive).