Για άλλη μια φορά βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι ενός MG. Ήταν η δεύτερη συνάντησή μας με το νέο ZS, το πιο προσιτό μοντέλο στην εγχώρια αγορά.
Η πρώτη γνωριμία αφορούσε τη βασική έκδοση Exclusive, έχοντας κάτω από το εμπρός καπό τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 1.5 λίτρων, το οποίο έχει ήδη περάσει από το γκαράζ του motori.gr.
MG ZS: Τα έξτρα της έκδοσης Luxury
Οι προσθήκες που φέρνει περιλαμβάνουν ηχοσύστημα 6 ηχείων με 3D ήχο, δορυφορική πλοήγηση και ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 7 ιντσών. Εννοείται ότι από την έκδοση Exclusive παραμένει η κεντρική οθόνη αφής 10,1 ιντσών, προσφέροντας συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth, Apple CarPlay και Android Auto, οι 17αρες ζάντες, ο κλιματισμός, το cruise control, το δερμάτινο τιμόνι, οι θύρες USB και τα ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω.
Σε σύγκριση με την έκδοση Exclusive η Luxury είναι 1.600 ευρώ ακριβότερη, καθώς η τιμή της βρίσκεται στα 20.550 ευρώ. Απευθύνεται σε όσους θέλουν το κάτι παραπάνω εξοπλιστικά, κυρίως σε τεχνολογικό επίπεδο, και σε όσους μπορούν να ξεπεράσουν το, ψυχολογικό ως επί το πλείστον, όριο των 19.000 ευρώ, που εξασφαλίζει η έκδοση Exclusive των 18.950 ευρώ.
Υπενθυμίζουμε ότι οι εξωτερικές διαστάσεις του ZS σε μήκος, πλάτος και ύψος βρίσκονται στα 4.323 χλστ., 1.809 χλστ. και 1.653 χλστ., ενώ η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος στα 165 χλστ.
Στο εσωτερικό τώρα, μαλακά πλαστικά καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα στο επάνω τμήμα του ταμπλό, ενώ το «παρών» δίνουν δερμάτινες επενδύσεις, άφθονες κόκκινες ραφές και διακοσμητικά ένθετα τύπου carbon σε χαμηλότερα σημεία.
Το μεταξόνιο των 2.580 χλστ. εξασφαλίζει χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει βάθος και χωρητικότητα 448 λίτρων (1.160 λίτρα με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες).
Με το βασικό βενζινοκινητήρα
Γνώριμος μας ήταν αυτή τη φορά ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας VTi των 1.5 λίτρων, τον οποίο αναφέραμε και στην εισαγωγή. Παράγει 106 ίππους (6.000 σ.α.λ.) και 141 Nm ροπής (4.500 σ.α.λ.). Στην πράξη αποδεικνύεται «χαλαρός» στις χαμηλές στροφές, ενώ «ξυπνάει» κάπως μετά τις 2.500 σ.α.λ. με τη λειτουργία του να γίνεται ακουστικά εντονότερη.
Η αραιή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων, με το οποίο συνεργάζεται, δε βοηθάει τόσο τις ρεπρίζ και έτσι πρέπει να καταφεύγεις συχνότερα στο λεβιέ, ο οποίος πάντως έχει καλή αίσθηση και προσφέρει εύκολα κουμπώματα.
Ο πίνακας των επιδόσεων αναγράφει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,9 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 175 χλμ./ώρα. Παράλληλα στην ένδειξη της κατανάλωσης καυσίμου, είδαμε από 8,4 έως 9 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 6,6 λίτρα/100 χλμ.- εκπομπές CO2 149 γρ./χλμ.-τέλη κυκλοφορίας 104 ευρώ).
MG: Οδηγώντας το ZS
Η σχετικά μαλακή ανάρτηση του ZS εστιάζει περισσότερο στην άνεση, έχοντας σε γενικές γραμμές καλή απορροφητικότητα όταν οι τροχοί περνούν πάνω από λακκούβες, αλλά υπό πίεση σε στροφές θα επιτρέψει κάποιες κλίσεις του αμαξώματος. Το τιμόνι θα το θέλαμε πιο σαφές και με πιο άμεση επαναφορά.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα προγράμματα Urban, Normal και Dynamic για τη ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης, όμως οι αλλαγές σε βάρος και αίσθηση δε κάνουν τόση μεγάλη διαφορά.
Στον αυτοκινητόδρομο το ZS ταξιδεύει σταθερά και με πρόσφυση, με την ηχομόνωση να διατηρείται σε καλό βαθμό μέχρι τα 120 χλμ./ώρα, ενώ τα φρένα, με δίσκους εμπρός-πίσω, δεν αφαιρούν πόντους από το αίσθημα ασφαλείας.
Συμπέρασμα
Με τις τιμές σχεδόν όλων των καινούργιων αυτοκινήτων να έχουν σκαρφαλώσει πολύ ψηλά, το MG ZS αποτελεί μια από τις πιο προσιτές και συμφέρουσες επιλογές στη δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων SUV.
Στην εξοπλιστική έκδοση Luxury δε λείπει σχεδόν τίποτα από το ZS και είναι απλά ζήτημα του κάθε αγοραστή πως θέλει να είναι εξοπλισμένο το δικό του αυτοκίνητο, αναλόγως βέβαια και το ύψος των χρημάτων που διαθέτει.