Σε μία εποχή που τα αυτοκίνητα μοιάζουν ολοένα και περισσότερο, η MG προσφέρει κάτι το διαφορετικό, στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία.
Στις δεκαετίες του 1990 κυρίως και του 2000 στην αρχή της τουλάχιστον, με τα τεκμήρια που ίσχυαν τότε και τους ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες μέχρι 1.6 λίτρα, να τοποθετούνταν στη συντριπτική πλειοψηφία στα αυτοκίνητα που πωλούνταν στην Ελλάδα, όποιο μοντέλο απέδιδε από 120 και πλέον ίππους, ήταν αμέσως «γρήγορο», ειδικά αν έσπαγε το άτυπο φράγμα των 10 δευτ. για τα 0-100 χλμ./ώρα.
Από τα μέσα της δεκαετίας όμως του 2000, με το downsizing και την αθρόα «εισβολή» των τούρμπο, τα 120 άλογα θεωρούνταν λίγα, αφού ακόμα και μικρά ή μικρομεσαία αυτοκίνητα, απέδιδαν 150 και 180 ίππους, με χαρακτηριστική ευκολία. Βέβαια είχε αυξηθεί το βάρος των αυτοκινήτων, αλλά και πάλι η περίσσεια ισχύος, υπερνικούσε το αυξημένο βάρος.
Και σήμερα; Σήμερα ενώ τα αυτοκίνητα μεγαλώνουν σε διαστάσεις, (ειδικά το πλάτος), άρα αυξάνεται και το βάρος, οι ιπποδυνάμεις είτε μειώνονται, είτε παραμένουν σταθερές, λόγω και των αυστηρών προδιαγραφών ρύπων, με τις επιδόσεις να περνάνε, σε δεύτερη μοίρα και όποιος αναζητά ένα έστω σβέλτο αυτοκίνητο, θα ξοδέψει αρκετά ευρώ.
MG ZS MAX Hybrid+: Ταράζει τα νερά στα B-SUV
Κοιτώντας τους τιμοκαταλόγους των εταιρειών και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των μοντέλων, αδυνατείς να βρεις κάποιο μοντέλο, σε λογικό πάντα κόστος, που να αποδίδει για παράδειγμα, 150-160 ίππους, πόσο μάλλον στην κατηγορία των B-SUV, που είναι και η πιο δημοφιλής στην ελληνική αγορά, με μερίδιο πάνω από 30%. Από τη στιγμή που τα βάρη των αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί, είναι λογικό να χρειάζεται και αντίστοιχη ισχύ το μοτέρ, ώστε να κινεί ικανοποιητικά το αυτοκίνητο, ειδικά όταν καλείται να μεταφέρει και τα… οικογενειακά βάρη.
Τέτοια προβλήματα δεν αντιμετωπίζει το ZS MAX Hybrid+, καθώς το υβριδικό του σύνολο αποδίδει σχεδόν 200 ίππους (197), που είναι πιο ισχυρό ακόμα και από δίλιτρα τούρμπο μοτέρ. Επιπροσθέτως, διαθέτει και παραπάνω από ικανά αποθέματα ροπής (450 Nm) διαθέσιμα σχεδόν από τις… 0 στροφές, χάρη στο ηλεκτρικό μοτέρ.
Πως καταφέρνει το MG ZS MAX Hybrid+ να είναι τόσο αποδοτικό; Όπως και στο Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025 MG3 Hybrid+ , (8.7 δευτ. τα 0-100χλμ./ώρα αντί 8.0 του MG3+) με το οποίο μοιράζεται το ίδιο full hybrid σύνολο, ο θερμικός κινητήρας των 1.5 λίτρων, με ισχύ 102 ίππους, συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 136 ίππων, με τη συνολική ισχύ του συστήματος να φτάνει τους 197 ίππους και η ροπή τα 450 Nm. Επιπροσθέτως, το υβριδικό σύνολο συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων, αντίθετα από άλλα υβριδικά σύνολα που καταφεύγουν στη λύση του CVT κιβωτίου.
Στο δρόμο με το ισχυρό υβριδικό σύνολο
Η περίσσεια ισχύος γίνεται άμεσα αντιληπτή από τα πρώτα μέτρα, καθώς το ZS MAX συμπεριφέρεται ως ηλεκτρικό στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, με τον θερμικό κινητήρα να λειτουργεί είτε ως γεννήτρια είτε όταν απαιτείται ακόμα μεγαλύτερη ισχύς, όπως σε έντονες επιταχύνσεις ή σε προσπεράσματα.
Στην πράξη, η εναλλαγή μεταξύ ηλεκτροκινητήρα και θερμικού μοτέρ είναι ομαλή και μόνο στις υψηλές στροφές θα γίνει αντιληπτή η λειτουργία του θερμικού κινητήρα, κυρίως από τον ήχο του. Στην πλειοψηφία των μετακινήσεων, όλα εξελίσσονται ομαλά και αθόρυβα, και όποτε απαιτήσουν οι συνθήκες, η παροχή ισχύος είναι άμεση με γρήγορες ενδιάμεσες επιταχύνσεις.
Ο οδηγός έχει στη διάθεση του τρία προφίλ οδήγησης, ECO, Normal και Sport, ενώ υπάρχουν και τρία επίπεδα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, για τη φόρτιση της μπαταρίας. Σε κάθε περίπτωση, το υβριδικό σύνολο είναι ιδιαίτερα αποδοτικό, καθώς η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 6 λίτρα/100χλμ., τιμή εντυπωσιακή, με βάση την ισχύ του μοτέρ.
Σφιχτή ανάρτηση, χωρίς να κουράζει
Το ZS MAΧ δεν διακρίνεται μόνο για το κινητήριο σύνολο, αλλά και για τα οδικά του χαρακτηριστικά. Η ανάρτηση έχει σφιχτή ρύθμιση, το αμάξωμα δεν γέρνει στις στροφές, εμπνέοντας ασφάλεια, ενώ παρέχει και την απαιτούμενη άνεση. Σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σπορτίφ, αλλά δεν είναι αυτή η αποστολή του. Μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα οικογενειακό SUV και σε αυτόν τον ρόλο ανταποκρίνεται επάξια, αφού θα κινηθεί σβέλτα και με ασφάλεια σε αυτοκινητόδρομους και επαρχιακούς δρόμους.
Ο οικογενειακός χαρακτήρας του SUV της MG ενισχύεται και από τους χώρους που, λόγω και των διαστάσεων (4.43 μέτρα μήκος – 1.82 μέτρα πλάτος και 2.61 μέτρα μεταξόνιο) προσφέρει και τους ανάλογους χώρους τόσο για τους μπροστινούς, όσο και για τους πίσω επιβάτες. Εξίσου ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών με όγκο 443 λίτρα και με ένα μικρό κρυφό χώρο κάτω από το κάλυμμα.
Εκτός από χώρους, το εσωτερικό προσφέρει μία ευχάριστη παραμονή, με όμορφες επενδύσεις στα καθίσματα και στο ταμπλό, ειδικά της έκδοσης των φωτογραφιών, με συνδυασμό δέρματος-υφάσματος.
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα τα υποχρεωτικά συστήματα ADAS, με την έκδοση Exclusive, να περιλαμβάνει επιπλέον, ζάντες 17 ιντσών (215/50 τα ελαστικά), προβολείς LED, το καλαίσθητο δερμάτινο τιμόνι με τα επίπεδα άνω/κάτω τμήματα και οθόνη αφης 12.3 ιντσών.
Από 24.600 ευρώ η βασική έκδοση
Με βάση τα χαρακτηριστικά και τις προδιαγραφές, θα περίμενε κανείς η τιμή του MG ZS MAX Hybrid+ να βρίσκεται στο φάσμα των 30.000 ευρώ. Ωστόσο, η πραγματικότητα διαψεύδει, καθώς η βασική έκδοση του ZS MAX, ξεκινάει κάτω από τα 25.000 ευρώ, (24.600 ευρώ) με εκείνη των φωτογραφιών, να φτάνει τα 27.100 ευρώ.
Περισσότερες φωτογραφίες