Η επιστροφή της MG στην ελληνική αγορά, με τις «πλάτες» του Ομίλου Συγγελίδη, έφερε στη χώρα μας μια πλούσια γκάμα από ενδιαφέροντα μοντέλα.
Χωρίς αμφιβολία όμως το αμιγώς ηλεκτροκίνητο MG4 συγκεντρώνει πάνω του περισσότερα βλέμματα, καθώς δεν υπάρχουν «συγγένειες» στη σχεδιαστική του ταυτότητα, ενώ διαπιστώσαμε ότι είναι το πιο οδηγοκεντρικό μοντέλο της μάρκας.
Σιλουέτα που αρέσει
Πρόκειται για ένα κομψό ηλεκτρικό hatchback με σπορ προδιάθεση, που εκλύει όσους το βλέπουν από κοντά, ενώ επιπλέον «λάμψη» προσθέτει η συγκεκριμένη έντονη πορτοκαλί μεταλλική απόχρωση του αμαξώματος, ονόματι “Fizzy Orange”. Το εμπρός τμήμα έχει σφηνοειδές σχήμα, ακολουθώντας μια ελαφριά καθοδική πορεία, ενώ τα τεντωμένα Led φώτα και οι κάθετες εισαγωγές αέρα στα άκρα ενισχύουν το δυναμισμό.
Στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν τα επίσης Led φώτα σε σχήμα “Y”, τα οποία δημιουργούν ένα φωτεινό μοτίβο στο πάνω τμήμα τους, η διακριτική αεροτομή που σχηματίζεται στο μαύρο τμήμα της πόρτας του χώρου αποσκευών και ο διαχύτης χαμηλότερα.
Παρατηρήστε επίσης τις όμορφες 17αρες δίχρωμες ζάντες. Δομημένο πάνω στην πλατφόρμα MSP (Modular Scalable Platform), το MG4 έχει συγκρατημένες διαστάσεις, με μήκος 4.287 χλστ., πλάτος 1.836 χλστ. και ύψος 1.516 χλστ.
Ευρύχωρο, high-tech και ποιοτικό
Το ιδιαίτερο design του MG4 επεκτείνεται και στο μινιμαλιστικό εσωτερικό του, όπου η παρουσία φυσικών κουμπιών και διακοπτών έχει περιοριστεί στο ελάχιστο. Στο κέντρο του ταμπλό υψώνεται μια λεπτή οθόνη αφής 10,25 ιντσών με σχετικά εύκολο στην περιήγηση μενού, υποστηρίζοντας συνδεσιμότητα μέσω Android Auto και Apple CarPlay. Παράλληλα όλες οι απαραίτητες πληροφορίες προβάλλονται στον περιεκτικό ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 7 ιντσών.
Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί η ποιότητα και η συναρμογή των περισσότερων υλικών, ειδικά στο επάνω τμήμα του ταμπλό, όπου το πλαστικό αν και δεν είναι αφρώδες, έχει μαλακή αίσθηση στην αφή. Η κεντρική κονσόλα αποτελείται από μια επίπεδη «αιωρούμενη» επιφάνεια, η οποία φιλοξενεί το στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο για την κίνηση του οχήματος και το διακόπτη για το ηλεκτρικό χειρόφρενο. Έτσι στη βάση της απελευθερώνεται άφθονος αποθηκευτικός χώρος για μικροαντικείμενα.
Το πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι με δυο ακτίνες, έχει επίπεδη βάση και χορταστική σε αίσθηση στεφάνη. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά χαμηλή, φαρδιά και με καλή πλευρική στήριξη του σώματος, ενώ παρότι απουσιάζουν τα ηλεκτρικά μπουτόν ρυθμίσεων μπορεί εύκολα να έρθει στα μέτρα σου.
Οι πίσω πόρτες έχουν μεγάλη γωνία ανοίγματος που διευκολύνει την επιβίβαση-αποβίβαση των επιβατών, οι οποίοι θα εκτιμήσουν σίγουρα τον άφθονο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.705 χλστ.) και την απόσταση ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή.
Το επίπεδο κεντρικό δάπεδο δε δημιουργεί κανένα εμπόδιο για το μεσαίο πίσω επιβάτη, το έδρανο του οποίου είναι ελάχιστα υπερυψωμένο. Το πορτμπαγκάζ έχει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, βάθος, ενώ η χωρητικότητα των 363 λίτρων (1.177 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων) κρίνεται απλά επαρκής.
Με 204 ίππους και 400 χλμ. αυτονομία
Στη διάθεσή μας είχαμε την ισχυρότερη εκδοχή του MG4, η οποία φέρει ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 204 ίππων και 250 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με τη μεγαλύτερης χωρητικότητας (64 kWh) μπαταρία ιόντων λιθίου, πάχους μόλις 11 εκατοστών.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το MG4 διατίθεται επίσης με ηλεκτροκινητήρα 170 ίππων και μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), χωρητικότητας 51 kWh (αυτονομία 350 χλμ.). H επίσημη αυτονομία για τη μπαταρία ιόντων λιθίου αναφέρει 450 χλμ. (WLTP), ενώ στην πράξη, μετά από μια πλήρη φόρτιση, είδαμε τον ικανοποιητικό αριθμό των 400 χλμ. (με επιλεγμένο το πρόγραμμα Eco, ενώ στο Sport μειώνεται στα 362 χλμ.).
Στα πλεονεκτήματα συμπεριλαμβάνεται ο στάνταρ ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW, επιτρέποντας στη μπαταρία να φτάσει από 10-80% σε μόλις 35 λεπτά από ταχυφορτιστή DC μέγιστης ισχύς φορτίου 135 kW, ενώ από επιτοίχιο φορτιστή ισχύος 11 kW χρειάζονται σχεδόν 6 ώρες. Η μέση κατανάλωση ενέργειας εντός της πόλης και στον αυτοκινητόδρομο κυμάνθηκε σε 16,5 και 20 kWh/100 χλμ. αντίστοιχα.
Οδηγώντας το ηλεκτρικό MG4
Για να εκκινήσει το MG4 ο οδηγός δεν πατάει κάποιο κουμπί, ούτε γυρνάει κλειδί στη μίζα, απλά ασκεί πίεση στο πεντάλ του φρένου και επιλέγει τη θέση D από το στρογγυλό περιστροφικό χειριστήριο που βρίσκεται στην επιφάνεια της κεντρικής κονσόλας. Το εν λόγω «σύστημα» βέβαια το έχουμε δει και σε άλλα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, ενώ το ίδιο ισχύει και για τον τρόπο οδήγησης με χρήση μόνο ενός πεντάλ που όμως εδώ διαπιστώσαμε ότι έχει μέτρια αίσθηση, καθώς μερικές φορές «μπέρδευε» κάπως το ABS.
Επίσης μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε τέσσερα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας κατά τη διαδικασία της πέδησης (χαμηλό, τυπικό, υψηλό, προσαρμοζόμενο) και ανάμεσα σε πέντε προγράμματα οδήγησης (χιόνι, eco, κανονικό, σπορ, προσαρμοσμένο). Το MG4 με τη μεγαλύτερη μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα των 204 ίππων ζυγίζει 1.685 κιλά, ωστόσο οδηγώντας, το αμάξωμα σου δίνει μια ανάλαφρη αίσθηση, χωρίς αυτό να μεταφράζεται σε καμία περίπτωση ότι το επίπεδο πρόσφυσης είναι χαμηλό. Αντιθέτως πατάει γερά και με σταθερότητα.
Προφανώς οι υψηλές επιδόσεις δεν είναι συνήθως το ζητούμενο σε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο, οφείλουμε όμως να αναφέρουμε ότι το MG4 χρειάζεται 7,9 δευτ. για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα και η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι 160 χλμ./ώρα. Το τιμόνι «κόβει» αρκετά διευκολύνοντας τους ελιγμούς, ενώ έχει το πιο σωστό ζύγισμα και την καλύτερη ακρίβεια σε σύγκριση με τα υπόλοιπα μοντέλα της MG που έχουμε οδηγήσει μέχρι τώρα.
Η αθόρυβη λειτουργία του MG4, ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, κολακεύεται περισσότερο χάρη στην καλή ηχομόνωση από αεροδυναμικούς θορύβους σε ταχύτητες πάντα εντός του επιτρεπτού ορίου. Η ανάρτηση έχει λίγο σφιχτή ρύθμιση, ενώ πίσω είναι πολλαπλών συνδέσεων, με τη γενικότερη αίσθηση σε άνεση και κράτημα να ικανοποιεί. Η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς γίνεται εντονότερα αντιληπτή σε απότομες εκκινήσεις και όταν πιέσεις παραπάνω σε στροφή.
Συμπέρασμα – Τιμή
Οι λέξεις που περιγράφουν καλύτερα το MG4 είναι μοντέρνο, νεανικό, σύγχρονο, σπορτίφ, ευκολοδήγητο, ευρύχωρο, ποιοτικό, άνετο και κυρίως προσιτό (για τα δεδομένα), καθώς η αρχική τιμή του, με τον ηλεκτροκινητήρα των 204 ίππων, στην εξοπλιστική έκδοση Exclusive διαμορφώνεται στα 28.750 ευρώ (με όφελος κρατικής επιδότησης, το οποίο εξακολουθεί να είναι μπερδεμένο και χρειάζεται άμεση λύση). Τέλος, ειδική μνεία αξίζει στην εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών/150.000 χλμ. της MG που περιλαμβάνει και τη μπαταρία.