H πρόσκληση ήταν σαφής. Η Dacia αλλάζει και στη νέα αυτή εποχή προσκαλούμε τα μέλη του ανεξάρτητου δημοσιογραφικού ευρωπαϊκού οργανισμού AutoBest για μια «βόλτα» στο μέλλον της εταιρίας, στο Τechnocentre.
Aπό τα πιο εξελιγμένα κέντρα ανάπτυξης μοντέλων που βρίσκεται έξω από το Παρίσι στο Guancourt.
Εκεί από το 2018 αναπτύσσεται κάθε νέο μοντέλο της Renault και Dacia, όπως επίσης οι νέοι κινητήρες και τα κιβώτια ταχυτήτων.
Το κέντρο που εκτείνεται σε 150 εκτάρια (1 εκτάριο=10 στρέμματα) απασχολεί περισσότερους από 10.000 εργαζόμενους από 67 χώρες με το περισσότερο από το 22% να είναι ανήκει στο «ασθενές» φύλο.
Ο καιρός στο Παρίσι ήταν βροχερός , αλλά ότι καιρό και αν κάνει στην Πόλη του Φωτός, είναι μαγευτικό, ρομαντικό, κάθε εποχή του χρόνου.
Αφού περάσαμε τους αυστηρούς ελέγχους στην κεντρική πύλη φτάσαμε στο Τechnocentre και η είσοδος είναι η μοναδική φωτογραφία που μπορέσαμε να βγάλουμε, μαζί με το Arkana, το νέο coupe-SUV που αναπαυόταν στο γκαζόν απέναντι από την είσοδο του κέντρου όπου αυτές τις μέρες λανσάρεται στη χώρα μας.
Μόλις διασχίσαμε την είσοδο παραδώσαμε smartphones, tablets, φωτογραφικές μηχανές καθώς απαγορευόταν η οποιαδήποτε λήψη.
Στα άδυτα λοιπόν του τεράστιου Τechnocentre διασχίζοντας τεράστιους διαδρόμους και ερμητικά σφραγισμένες πόρτες, στο βάθος από μια μισάνοιχτη πόρτα διακρίναμε σε χρώμα πράσινο γυαλιστερό ένα μέρος από τη σιλουέτα ενός νέου μοντέλου, με τους σχεδιαστές γύρω από αυτό…
Όμως δεν μπορέσαμε να πλησιάσουμε μήπως και βγάλουμε την είδηση.
Μας οδηγούσαν βλέπετε για να μην «χαθούμε» στα άδυτα του Τechnocentre…
Ακολουθώντας λοιπόν τους «οδηγούς» μόλις στρίψαμε σε έναν από τους διαδρόμους είδαμε ένα τέλειο διατηρημένο 4L σε χρώμα γαλαζιομπλέ, από τα θρυλικά μοντέλα της Renault, στην τελευταία έκδοση πριν η παραγωγή του σταματήσει.
Πόρτες λοιπόν διαβήκαμε, αίθουσες διασχίσαμε και σε μια από τις αίθουσες μας «καλωσόρισε» το Bigster , ο μεγάλος αδερφός του Duster.
Ένα concept SUV με περιπετειώδες στυλ, πιο μεγάλο από το Duster, 7θέσιο, με παρά πολύ ωραία μάσκα όπου φιλοξενούσε και το καινούργιο logo της Dacia, φωτιζόμενο, με τεράστιους τροχούς, ενώ στο εσωτερικό η σχεδίαση του δεν έχει ολοκληρωθεί.
Λόγω ελλείψεων στα microchips με όλη την παγκόσμια αγορά να έχει αναστενάξει δεν έχει αποφασιστεί πότε θα παρουσιαστεί.
Εδώ δεν μπορούν να παραδώσουν Duster και Sandero λόγω των microchips, οπότε για το Bigster δεν υπάρχει βιασύνη.
Το 2023 όμως η Dacia εξηλεκτρίζεται και το πρώτο υβριδικό μοντέλο θα είναι το Jogger με υβριδική τεχνολογία συνδυάζοντας μοτέρ βενζίνης με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 140 ίππων
Η έκδοση αυτή θα φέρει το καινοτόμο κιβώτιο που γνωρίσαμε στο Clio.
Το Dacia Spring μας κλείνει το μάτι και μας «βάζει» διαφορετικά στην ηλεκτροκίνηση
Όμως το δυνατό χαρτί της εταιρίας είναι το Spring, όπου βάζει δυναμικά τη Dacia στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης.
Το έξυπνο μικρό 4 θέσεων ηλεκτρικό αυτοκίνητο ιδανικό για την πόλη, αφού όπως και να το κάνουμε για μετακινήσεις εντός των τειχών προορίζονται -τουλάχιστον προς το παρόν- τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς αντιμετωπίζουν προβλήματα με το δίκτυο φόρτισης.
Το οδηγήσαμε το Spring και εντυπωσιαστήκαμε για αυτό που προσφέρει το οποίο αναμένεται στη χώρα μας το 2022.
Εν αναμονή λοιπόν της hybrid τεχνολογίας στα μοντέλα της Dacia, την παρουσίαση του Bigster
ενώ άραγε θα συνεχίσει να εκπλήσσει κατακτώντας την πρώτη θέση στις ταξινομήσεις στην αγορά της Ευρώπης με το Sandero όπως έγινε Ιούλιο και Αύγουστο….