H ζέστη εκείνη την ημέρα στην ισπανική πίστα Castelloli, γύρω στα 60 χλμ. από τη Βαρκελώνη, «χτύπαγε» κόκκινο, και οι στροφές ανέβηκαν στη θέα του Cupra Leon Competiciοn που «έπιασε» θέση στην εκκίνηση με τον Alan Sicart στο τιμόνι ενώ παρατάχθηκαν και μια σειρά Cupra Formentor VZ5 πίσω από το αγωνιστικό Cupra.
H ονομασία του μοντέλου προέρχεται από το Veloz (γρήγορα στα ισπανικά) ενώ το 5 υπογραμμίζει τους κυλίνδρους του κινητήρα.
Το μοτέρ είναι 2.5 λίτρων τεχνολογίας TSI, 390 ίππων με ροπή 480 Nm από τις 2.250 σ.α.λ. και συνδυάζεται με κιβώτιο αυτόματο DSG 7 σχέσεων με κίνηση σε όλους τους τροχούς.
10 χλστ. έχει «κατέβει» η ανάρτηση, τοποθετήθηκαν ενισχυμένα φρένα με δίσκους 375 χλστ. με 6πίστονες δαγκάνες της Acebono για μπροστά, με 310 χλστ. για πίσω, με ελαστικά 20 ιντσών, δύο εξατμίσεις σε κάθε άκρο, διαχύτη και ράγες οροφής καθώς παρά την ισχύ και τον καθαρό σπορ χαρακτήρα του, στο οδηγικό μενού υπάρχει η επιλογή off-road πλέον των Individual, Drift, Cupra, Comfort.
Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, ενώ για την επιτάχυνση 0-100 τα χρονόμετρα σταματούν στα 4.2 δευτ.
Διαβάσατε πιο πάνω στο οδηγικό μενού την επιλογή Drift.
Αυτή η επιλογή είναι για υπερστροφές καθώς δίνει περισσότερη ισχύ στο εξωτερικό τροχό. Λίγο μυημένος να είσαι και να μπορείς να βρεις το σωστό χρόνο για να «αλλάζεις» πορεία στις υποστροφές, το Formentor VZ5 γίνεται ένα ωραίο «παιχνίδι». Προϋπόθεση κλειστός χώρος για να μην υπάρξουν παρατράγουδα.
Και μετά από αυτή δοκιμασία ο Alan Sicart είχε φορέσει το κράνος του στο Cupra Leon Competiciοn του WTCR με το 2λιτρο μοτέρ των 380 ίππων με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, και μας «περίμενε» ώστε να αρχίσει η «παράσταση».
Ιδανικό περιβάλλον για το Formentor VZ5 με τη θηριώδη ροπή στην πίστα του Castilloli με τις ανηφόρες και τις κατηφόρες, τις πονηρές στροφές «σαν δύο» με το αυτοκίνητο να σε γεμίζει αυτοπεποίθηση ώστε να βρεις τα όριά σου, φρενάροντας όσο πιο αργά μπορούσες εκμεταλλευόμενος την απόδοση των ισχυρών φρένων, καθώς δε σου δίνεται και συχνά η ευκαιρία να οδήγησης ένα γρήγορο αυτοκίνητο με αγωνιστικό DNA σε μια πίστα με σωστή άσφαλτο, και ποικιλία στροφών.
Όταν έβγαλε φλας ο Sicart για να μπούμε στα πιτς, προσπαθούσαμε να βρούμε τρόπο για να ξανακάνουμε ακόμα μερικούς γύρους. Όμως το ειδικό κινηματογραφικό συνεργείο της Seat είχε ήδη ετοιμαστεί για μια σειρά γυρισμάτων με το χρυσομπλέ Cupra Leon Competiciοn και με τον πανύψηλο Alan Sicart (μόνο με το αριστερό φρένο στην πίστα, δεν υπάρχει άλλη επιλογή, αλλιώς έχασε χρόνο, μας τόνισε ο συμπαθής κατά τα άλλα Alan)να κάνει νόημα ώστε να ξεκινήσουν τα γυρίσματα.
Και αφού δεν υπήρχε η δυνατότητα να συνεχίσουμε στην πίστα, βγήκαμε στον επαρχιακό δρόμο και «κάναμε» τα δικά μας καθώς μας άρεσε πάρα πολύ το στήσιμο του αυτοκινήτου, το πώς συμπεριφέρεται, η απόδοση των φρένων, το «κοφτερό» τιμόνι με 2 στροφές απ’ άκρη σε άκρη, οι ανύπαρκτες κλίσεις, καθώς στην πίστα τα πράγματα εξελίσσονται αλλιώς.
Όπως αλλιώς εξελίχθηκαν στο BBQ με κάτι μπριζόλες τύπου tomahawk, αλλά κρατηθήκαμε στο ύψος μας και στη διαγωγή μας.
Και φεύγοντας ένα πούλμαν με καμιά 50 σχολιαρόπαιδα, γύρω στα 8-11 ετών, ήρθαν για να παρακολουθήσουν το μάθημα οδικής συμπεριφοράς. Και που στην πίστα. Αν σας λέει κάτι αυτό.