Η Michelin την Τρίτη 5 Νοεμβρίου στις 9 π.μ., κοινοποίησε στους εργαζόμενους των εργοστασίων Cholet (Maine-et-Loire) και Vannes (Morbihan) την απόφαση να σταματήσει την παραγωγή ελαστικών σε αυτά τα εργοστάσια στις αρχές του 2026.
Η εταιρεία έχει δεσμευτεί να υποστηρίξει τους 1.254 εργαζομένους – 955 στο Cholet και 299 στο Vannes – στην εύρεση μακροχρόνιας απασχόλησης πριν από το κλείσιμο.
Το κλείσιμο των εργοστασίων του γαλλικού κολοσσού ελαστικών, είναι αποτέλεσμα ότι η ευρωπαϊκή αγορά ελαστικών αυτοκινήτων, ελαφρών οχημάτων και φορτηγών έχει υποστεί σημαντικούς μετασχηματισμούς, που χαρακτηρίζεται από αύξηση της ζήτησης για ελαστικά χαμηλού κόστους, προερχόμενα στην Ευρώπη κυρίως από την Ασία.
Michelin: Σημαντική μείωση στις πωλήσεις των ελαστικών
Πράγματι, την τελευταία δεκαετία, το μερίδιο αγοράς των ελαστικών χαμηλού κόστους για αυτοκίνητα και ελαφρά οχήματα αυξήθηκε κατά 9 και 11 ποσοστιαίες μονάδες αντίστοιχα, αφαιρώντας το μερίδιο των τμημάτων premium, που κατέγραψαν μείωση 11 και 8 μονάδες αντίστοιχα.
Το εργοστάσιο Michelin στο Cholet, με 955 υπαλλήλους, εξειδικεύεται στην παραγωγή ελαστικών για ελαφριά φορτηγά 17 ιντσών και μικρότερων, αντιπροσωπεύοντας το 85% της δραστηριότητάς του. Ωστόσο, η παραγωγή μειώθηκε από 4.375 εκατομμύρια μονάδες το 2019 σε περίπου 2.625 εκατομμύρια μονάδες το 2024, λόγω της συρρίκνωσης της αγοράς.
Το εργοστάσιο Vannes, το οποίο απασχολεί 299 άτομα και παράγει μεταλλικούς οπλισμούς για ελαστικά, σημείωσε μείωση της παραγωγής από 41.000 τόνους το 2019 σε 34.000 τόνους που προβλέπεται για το 2024, χωρίς σημάδια ανάκαμψης.
Από την άλλη τα σύγχρονα αυτοκίνητα πλέον εξοπλίζονται με μεγάλες διαστάσεις ελαστικών, σε σημείο που διαστάσεις 16-17 ιντσών να θεωρείται βασικός εξοπλισμός, με τις ζάντες να φτάνουν και να ξεπερνούν τις 20 ίντσες και να εκτοξεύεται η τιμή, χωρίς να αναφερόμαστε σε ελαστικά για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία φθείρονται πολύ πιο γρήγορα, καθώς τα ηλεκτρικά είναι πολύ πιο βαριά από κάθε άλλη κατηγορία οχημάτων.
Δύσκολες λοιπόν ώρες για τη Michelin.