Όλα έπεσαν μαζί, είναι αλήθεια.
Συνδεδεμένα αυτοκίνητα, αυτόνομη οδήγηση, κοινή χρήση οχημάτων, κινητικότητα/μικροκινητικότητα, ηλεκτρικά κλπ.
Και ήρθε η πανδημία COVID-19 με την επακόλουθη έλλειψη microchips, οπότε ο κόσμος της αυτοκίνησης ήρθε, κυριολεκτικά, ανάποδα…
Παρά τις πολλές δυνάμεις που …συνωμοτούν για να κάνουν τη ζωή πιο δύσκολη σε κατασκευαστές και προμηθευτές, έχουμε γίνει όλοι μάρτυρες μιας εντυπωσιακής αντοχής και προσαρμοστικότητας σε ολόκληρο τον κλάδο, καθώς μαχόταν και αντιμετώπιζε κάθε κρίση.
Ωστόσο, όσον αφορά τις πραγματικές πωλήσεις οχημάτων, η ανάκαμψη δεν μοιράζεται, απαραίτητα, ομοιόμορφα.
Ένας βασικός παράγοντας πίσω από την ανισότητα είναι η μεγαλύτερη χρήση προϊόντων microchips σε συστήματα αυτοκινήτων που προορίζονται για οχήματα τα οποία πωλούνται σε ώριμες αγορές.
Αυτά τα μοντέλα τείνουν να διαθέτουν μεγαλύτερο αριθμό εξαρτημάτων ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) ήτοι Προηγμένων Συστημάτων Υποβοήθησης Οδηγού, infotainment και ημιαυτόνομης οδήγησης σε σχέση με τα πιο προσιτά μοντέλα που πωλούνται σε λιγότερο ώριμες αγορές.
Ως εκ τούτου, οι κατασκευαστές δυσκολεύτηκαν να εξασφαλίσουν προμήθειες για να παράγουν μοντέλα με μεγαλύτερη τεχνολογία για ώριμες αγορές, επιλέγοντας να δώσουν προτεραιότητα σε υψηλότερης αξίας, πιο κερδοφόρες σειρές μοντέλων, οδηγώντας σε μεγαλύτερη αναλογική πτώση των πωλήσεων σε σύγκριση με λιγότερο ώριμες αγορές. Αλαλούμ…
Οι αναλυτές του κλάδου, εξετάζουν πιο συγκεκριμένες περιπτώσεις ανά χώρα για να συγκρίνουν τον αντίκτυπο που είχαν οι πρόσφατες δυνάμεις αποσταθεροποίησης και να αξιολογήσουν την ποιότητα της ανάκαμψης.
Πχ, η Ινδία, μια λιγότερο ώριμη αγορά, σε σύγκριση με δύο αγορές παρόμοιου περίπου μεγέθους που θεωρούνται ότι είναι πιο ώριμες, την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα.
Ενώ η ινδική αγορά έχει σαφώς πιο δραματική διακύμανση τα τελευταία χρόνια, η συνολική της τάση ήταν ανοδική, ειδικά τους τελευταίους 12 μήνες.
Συγκριτικά, η Ιαπωνία παρουσιάζει πτωτική τάση, συνολικά, από την κορύφωση της πανδημίας και μετά την πανδημία στις αρχές του 2021.
Η Νότια Κορέα, από την άλλη πλευρά, έχει ως επί το πλείστων σταθεροποιηθεί, σημειώνοντας λιγότερη αναστάτωση, αλλά και καμία πραγματική ανάπτυξη σε σύγκριση με την Ινδία.
Και πάλι, τα προϊόντα ημιαγωγών είναι πιθανό να είναι ο βασικός υπαίτιος εδώ.
Στην πλειονότητά τους οχήματα που πωλούνται στην Ινδία, Maruti Suzuki, Tata, Mahindra και Hyundai, είναι ουσιαστικά «στάσιμα», σε σύγκριση με αυτά που πωλούνται σε ώριμες αγορές, ώστε να μπορούν να φτάσουν κάποια στιγμή σε χαμηλότερη τιμή για τους Ινδούς αγοραστές.
Η απελευθέρωση στην παραγωγή ενός οχήματος σημαίνει παράλειψη πολλών εξαρτημάτων που, συνήθως, περιέχουν ημιαγωγούς, όπως αισθητήρες ADAS, αερόσακους, προηγμένα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και μπορεί ακόμη και να περιλαμβάνει τοποθέτηση χειροκίνητων παραθύρων στη θέση των ηλεκτρικών…