Τι ζητάει κανείς σήμερα από ένα αυτοκίνητο πόλης; Χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, ξεκούραστη οδήγηση, συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις χωρίς να συρρικνώνονται οι εσωτερικοί χώροι και ελεύθερη είσοδο στο Δακτύλιο.
Tα καλύπτει τα παραπάνω το Suzuki Swift με το ήπιο υβριδικό σύστημα και το αυτόματο CVT κιβώτιο ταχυτήτων;
Σιλουέτα
Οπτικά το υβριδικό Swift αποκαλύπτει την ταυτότητα του, μόνο με το σχετικό λογότυπο, το οποίο βρίσκεται στο δεξί πίσω τμήμα του οχήματος. Παρατηρήστε ακόμα τις 16αρες δίχρωμες ζάντες αλουμινίου, τις «κρυφές» χειρολαβές των πίσω θυρών, την εξάγωνη χαμηλή μάσκα και τα «αμυγδαλωτά» εμπρός φωτιστικά σώματα που ενσωματώνουν τα Led φώτα ημέρα σε σχήμα “L”. Το Swift με το μήκος του φροντίζει να παραμείνει εντός των αστικών συνόρων, καθώς δε ξεπερνά τα 3.845 χλστ.
Εσωτερικό
Περνάμε τώρα στα ενδότερα του Swift, όπου το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει είναι η εργονομία, καθώς όλα τα χειριστήρια-κουμπιά βρίσκονται εκεί που τα περιμένεις. Το κάθισμα του οδηγού έρχεται εύκολα στα μέτρα σου, ανεξάρτητα από το σωματότυπο σου. Μας άρεσε αρκετά στην αφή το τριάκτινο δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, το οποίο δημιουργεί μια σπορτίφ αίσθηση σε συνδυασμό με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη των εμπρός καθισμάτων και τον κόκκινο φωτισμό στον πίνακα οργάνων.
Οι πίσω επιβάτες έχουν ικανοποιητικό, για τα δεδομένα της κατηγορίας, χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.450 χλστ.) και επαρκή «αέρα» ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή. Σημειώστε ακόμα ότι το πορτμπαγκάζ προσφέρει 265 λίτρα ή 947 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, αλλά χωρίς ρεζέρβα, με κιτ ελαστικού. Τα πλαστικά είναι στην πλειοψηφία τους είναι σκληρά, με σχετικά καλό φινίρισμα, ενώ αποδεκτή είναι και η συναρμογή των περισσότερων υλικών.
Στην κεντρική κονσόλα φιλοξενείται η οθόνη αφής των 7 ιντσών, η οποία προβάλει το σύστημα πολυμέσων που έχει αρκετά εύκολο μενού και δε χρειάζεται χρόνο εξοικείωσης. Μια ακόμα έγχρωμη TFT LCD οθόνη 4,2 ιντσών πολλαπλών ενδείξεων βρίσκεται ενσωματωμένη στο κέντρο του πίνακα οργάνων. Προβάλει, μεταξύ άλλων, μέσω γραφικών αναπαραστάσεων, την επιτάχυνση της βαρύτητας G, την ισχύ και τη ροπή του κινητήρα, καθώς και τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος.
Ήπιο υβριδικό σύστημα
Η Suzuki φρόντισε να προικίσει το στάνταρ εξοπλισμό του Swift, με το ήπιο υβριδικό της σύστημα, καθώς αυτό επιβάλουν οι σύγχρονες ανάγκες ακόμα και στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Το εν λόγω ήπιο υβριδικό σύστημα αποτελείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου, (μπαταρία 0.12 kWh, ισχύς 2.3 kW)η οποία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού και από μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG).
Ποια είναι τα οφέλη από την ύπαρξη του ήπιου υβριδικού συστήματος; Πέρα από χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και λιγότερες εκπομπές ρύπων, βοηθάει στην επιτάχυνση προσφέροντας υψηλότερη ροπή, ενώ κάνει αμεσότερη τη λειτουργία του συστήματος Start/Stop. Σημειώνεται ότι η ηλεκτρογεννήτρια χρησιμοποιώντας την ενέργεια που παράγεται κατά τη διάρκεια της πέδησης φορτίζει τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος.
Το «παρών» κάτω από το εμπρός καπό δίνει και ο τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρα 1.2 Dualjet, ο οποίος παράγει 83 ίππους (6.000 σ.α.λ.) και 107 Nm ροπής (2.800 σ.α.λ.).
Στην προκειμένη περίπτωση δε συνεργάζεται με μηχανικό 5αρι κιβώτιο, αλλά με το αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT. Μετακινώντας το λεβιέ στην ένδειξη “Μ”, ο οδηγός μπορεί να αλλάζει και χειροκίνητα σχέσεις χρησιμοποιώντας τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.
Όταν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο πόλης και μάλιστα υβριδικό οι επιδόσεις προφανώς δεν είναι προτεραιότητα, όμως να πούμε ότι η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 12,2 δευτ. και η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 175 χλμ./ώρα.
Ακόμα και όταν ο οδηγός ξεχάσει ποιος είναι ο βασικός στόχος του Swift και το πιέσει περισσότερο, δε θα ξεπεράσει τα 6,7 λίτρα/100 χλμ. στη μέση κατανάλωση καυσίμου. Με πιο χαλαρό στυλ οδήγησης όμως μπορεί να δε μέχρι και μια μονάδα χαμηλότερα στη σχετική ένδειξη (επίσημη μέτρηση WLTP 4,7-4,8 λίτρα/100 χλμ.-προδιαγραφών ρύπων Euro 6d). Χάρη στο ήπιο υβριδικό σύστημα, αλλά και στις εκπομπές ρύπων που δε ξεπερνούν τα 115 γρ./χλμ. C02 το Swift εξασφαλίζει εισιτήριο διαρκείας στο Δακτύλιο.
Στο δρόμο
Σαφέστατα το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων προσφέρει μεγάλη άνεση στον οδηγό, ειδικά εντός της πόλης. Όπως όμως συμβαίνει με όλα τα αυτόματα κιβώτια CVT, η λειτουργία του δεν είναι τόσο πολιτισμένη, καθώς δε διακρίνεται για τις αστραπιαίες αλλαγές σχέσεων, ενώ όταν βυθίζεις πιο έντονα το δεξί σου πόδι στο πεντάλ του γκαζιού παράγει το χαρακτηριστικό έντονο βουητό.
Θα πρέπει να προσπαθείς διαρκώς, ώστε να συγχρονίζεις το στυλ οδήγησης σου, με τους ρυθμούς του CVT για να αποφύγεις αυτά τα φαινόμενα. Το Swift στο φυσικό του περιβάλλον, δηλαδή τους δρόμους της πόλης, είναι αρκετά ευέλικτο με κύκλο στροφής 4,8 μέτρα, ενώ σπάνια θα σε δυσκολέψει στο παρκάρισμα.
Η κάπως σφιχτή ανάρτηση δεν έχει ξεσπάσματα όταν οι τροχοί περνάνε πάνω από τις αμέτρητες λακκούβες των ελληνικών δρόμων, ενώ λίγο πιο έντονα αντιδρά ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας. Το σύστημα διεύθυνσης διευκολύνει τις μανούβρες, όμως στον αυτοκινητόδρομο διαπιστώνεις ότι έχει μέτρια αίσθηση, με το κάπως τεχνητό βάρος του τιμονιού.
Συνοψίζοντας
Το μικρό ιαπωνικό μοντέλο καταφέρνει όσα υπόσχεται, ενώ παίζει καλύτερα «μπάλα» μέσα στα αστικά γήπεδα, στα οποία άλλωστε το έχει προπονήσει η Suzuki. Με τα θετικά και αρνητικά του αυτόματου κιβωτίου CVT η τιμή του Swift στην εξοπλιστική έκδοση GL ξεκινάει από τα 15.030 ευρώ.