Τα τελευταία χρόνια, έχει παρατηρηθεί μια αξιοσημείωτη αύξηση της μικροκινητικότητας σε πολλές πόλεις σε όλο τον κόσμο. Πρέπει να ανησυχεί η αυτοκινητοβιομηχανία; Πιθανώς, όχι. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρξει καμία επίδραση. Με τις τιμές, μάλιστα, των αυτοκινήτων στα ύψη, η εναλλακτική μικρών ευέλικτων μεταφορικών μέσων, κυρίως, στα κέντρα των πόλεων έχει λογική, σε συνδυασμό με τη γενική τάση μείωσης των εκπομπών CO2.
Η μικροκινητικότητα μπορεί να λάβει τη μορφή ποδηλάτων, ηλεκτρικών ποδηλάτων, ηλεκτρικών σκούτερ και ούτω καθεξής, είτε ιδιόκτητα ή σε βάση ενοικίασης. Παρατηρείται, επίσης, αύξηση στα μικρά οχήματα για ξενοδοχεία, γήπεδα γκολφ και κλειστές περιοχές (βιομηχανικά πάρκα ή συμπλέγματα αμιγώς οικιστικών δομών κλπ), τα οποία παρέχουν λίγο περισσότερη προστασία από τα δίκυκλα.
Υπάρχει ένα επιχείρημα ότι η μικροκινητικότητα θα μπορούσε να είναι συμπληρωματική σε ένα ταξίδι με αυτοκίνητο. Εάν, για παράδειγμα, το ταξίδι με το αυτοκίνητο σας μεταφέρει στα προάστια μιας πόλης ή κωμόπολης όπου σταματά κατ’ ανάγκη το αυτοκίνητο και αναζητάτε ένα διαφορετικό τρόπο για τη μετάβασή σας από το ένα σημείο στο άλλο (ίσως λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης ή επειδή η στάθμευση στο κέντρο είναι περιορισμένη), ένα ηλεκτρικό σκούτερ μπορεί, κάλλιστα, να είναι μια βιώσιμη εναλλακτική λύση. Υπό αυτή την έννοια, το σκούτερ θα μπορούσε στη συνέχεια να θεωρηθεί ανταγωνιστής των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Και πάλι όμως, τα όρια είναι θολά, καθώς η μικροκινητικότητα μπορεί να λειτουργήσει ως συμπληρωματική «υπηρεσία» των μέσα μαζικής μεταφοράς, συνδέοντας, για παράδειγμα, ένα κατά τα άλλα ασύνδετο ταξίδι με λεωφορεία (από μια γραμμή σε άλλη). Και φυσικά, όπως υποδηλώνει το όνομα, η μικροκινητικότητα δεν είναι για μεγαλύτερα ταξίδια, επομένως δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ευελιξία του αυτοκινήτου για όλες τις ταξιδιωτικές ανάγκες ενός ατόμου.
Καταγράφεται, επίσης και ένα δημογραφικό χαρακτηριστικό στη χρήση αυτών των ανερχόμενων τρόπων μεταφοράς, με τους νεότερους να είναι πιο ανοιχτοί στη μικροκινητικότητα. Ωστόσο, οι νέοι τείνουν να μην είναι οι κύριοι αγοραστές για τις εταιρείες αυτοκινήτων (παρά το μάρκετινγκ!), καθώς οι παλαιότερες γενιές είναι εκείνες που έχουν τα χρήματα για να αγοράσουν νέα οχήματα (μιλάμε για τους μεγάλους όγκους της αγοράς). Επιπλέον, με την πάροδο του χρόνου, οι προτιμήσεις των ανθρώπων μπορεί να αλλάξουν καθώς μπορεί να απομακρυνθούν από τη ζωή στο κέντρο της πόλης, να αρχίσουν να κάνουν οικογένειες και ούτω καθεξής, όπου απαιτούνται μεγαλύτερα, πιο στιβαρά οχήματα.