Και γιατί άγχος θα αναρωτηθείτε; Γιατί με πλήρη φόρτιση το Mini Cooper SE υπόσχεται αυτονομία 203-234 χλμ. (μέτρηση WLTP), ενώ η επίσημη κατανάλωση ενέργειας αναφέρει 15,2 kWh/100 χλμ.
Στην πράξη όμως είναι χαμηλότερη και εξαρτάται από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Mε τη στάθμη της μπαταρίας στο 100% είδαμε αυτονομία 172 χλμ. στο πρόγραμμα Green+, 168 χλμ. στο Green, 154 χλμ. στο Mid και Sport. Το τελευταίο μας κέρδισε για την αμεσότατη απόκριση στο γκάζι και τις δυνατές εκκινήσεις που έκαναν την πλάτη μας να κολλάει στο κάθισμα.
Από ταχυφορτιστή 50 kW h η μπαταρία φτάνει στο 80% εντός μόλις 35 λεπτών, από πηγή ρεύματος 11 kW σε 2,5 ώρες και από οικιακή πρίζα γεμίζει πλήρως σε 12 ώρες.
Η αυτονομία λοιπόν σε προβληματίζει, καθώς δε μπορείς να το χαρείς όπως θέλεις. Από την άλλη οδηγείς ένα από τα πιο μοδάτα και νεανικά αυτοκίνητα, όπου το στυλ και η εξατομίκευση μας συστήνονται μέσα από τη νέα σπέσιαλ έκδοση Electric Collection.
Εικόνα που μαγνητίζει
Εγκαινιάζει τη νέα μπλε μεταλλική απόχρωση ονόματι “Island Blue” για το αμάξωμα του, όμως σημείο αναφοράς αποτελεί η Multitone οροφή του. Εκεί απλώνεται μια παλέτα τριών αποχρώσεων (San Marino Blue, Pearly Aqua, Jet Black), με αποτέλεσμα να προσπαθείς διαρκώς να το θαυμάσεις από ψηλά. Αλλά από όποια οπτική γωνιά και αν το παρατηρήσεις θα εντοπίσεις μια ενδιαφέρουσα στιλιστική λεπτομέρεια.
Άφθονες μαύρες γυαλιστερές πινελιές (Piano Black) προσδίδουν πιο σπορτίφ ύφος, ενώ εντοπίζονται στις εμπρός-πίσω κολόνες, στην εξάγωνη και πιο στρογγυλεμένη κλειστού τύπου μάσκα (δεν υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης με ανάγκες ψύξης), στα λογότυπα της Mini, στις εξωτερικές χειρολαβές των θυρών, στο περίγραμμα των εμπρός και πίσω φωτιστικών σωμάτων.
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι οι χαρακτηριστικοί στρογγυλοί εμπρός Adaptive Led προβολείς έχουν λειτουργία Matrix για τη μεγάλη σκάλα, ενώ το μοτίβο στα πίσω φώτα προβάλει τη βρετανική σημαία και την καταγωγή των Mini. Παρατηρήστε ακόμα το διακοσμητικό ένθετο χαμηλά στις θύρες και τις 17αρες ζάντες ειδικής σχεδίασης. Με κίτρινο χρώμα κάνει εμφανή την παρουσία του το γράμμα S στη μάσκα, στα εμπρός φτερά και στο πίσω τμήμα.
Μαύρο πλαστικό προστατευτικό συναντάμε περιμετρικά του αμαξώματος. Ωραία «τσαχπινιά» το λογότυπο της Mini που προβάλλεται τα βράδια φωτιζόμενο στην άσφαλτο από τους πλευρικούς καθρέπτες. Αμιγώς ηλεκτροκίνητο, με μοναδικό ντιζάιν το Mini Cooper SE στην έκδοση Electric Collection δεν αλλοιώνει τον αστικό του χαρακτήρα, με τις διατάσεις του αποκλειστικά τρίθυρου αμαξώματος σε μήκος, πλάτος και ύψος να διατηρούνται στα 3.850 χλστ., 1.727 χλστ. και 1.432 χλστ. αντίστοιχα. Και φυσικά ως αμιγώς ηλεκτρικό μη ψάξετε για εξάτμιση. Δεν υπάρχει…
Εσωτερικό
Tα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εν λόγω έκδοσης επεκτείνονται και στο εσωτερικό. Συγκεκριμένα το τριάκτινο-θερμαινόμενο πολυλειτουργικό τιμόνι με δέρμα Nappa έχει το σύμβολο της ηλεκτρικής έκδοσης στη βάση του, ενώ τα σπορ εμπρός καθίσματα με ενισχυμένη πλευρική στήριξη του σώματος συνδυάζουν γκρι υφασμάτινη επένδυση και δερματίνη.
Παράλληλα διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων, head-up display, επιφάνεια για ασύρματη φόρτιση του smartphone, ενώ η στρογγυλή κεντρική οθόνη αφής των 8,8 ιντσών προβάλει και το σύστημα πλοήγησης. Η premium αύρα είναι διάχυτη από τα κυρίαρχα μαλακά πλαστικά και το άψογο φινίρισμα όλων των υλικών. Τα πίσω καθίσματα προορίζονται κυρίως για παιδιά, καθώς ένας ενήλικος έχει ελάχιστο χώρο για τα πόδια του (μεταξόνιο 2.495 χλστ.), ενώ το πορτμπαγκάζ προσφέρει 211 λίτρα.
Οδηγώντας
Ο ηλεκτροκινητήρας του Mini Cooper SE παράγει 184 ίππους (135 kW) και 270 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με κιβώτιο μονής σχέσης, μεταδίδοντας την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Από πλευράς επιδόσεων η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ικανοποιεί με 7,3 δευτ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα βρίσκεται στα 150 χλμ./ώρα. Τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο (συμβάλλοντας στο χαμηλό κέντρο βάρους και στην ιδανική κατανομή του 50:50 εμπρός-πίσω) βρίσκεται η μπαταρία χωρητικότητας 32,6 kWh (28,9 kWh διαθέσιμες).
Η περιορισμένη αυτονομία πάντως κρατάει το Mini Cooper SE «αιχμάλωτο» μέσα στα τείχη της πόλης, όπου κινείται αθόρυβα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Ενέργεια ανακτάται κατά τη διαδικασία της πέδησης, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δυο επίπεδα για τη συγκεκριμένη διαδικασία. Ξεκούραση προσφέρει η ικανότητα του Mini Cooper SE να το οδηγείς μόνο με το ένα πεντάλ. Όσο πατάς το γκάζι επιταχύνει και όσο το αφήνεις επιβραδύνει, μέχρι που σχεδόν το όχημα ακινητοποιείται.
Στην οδήγηση το ηλεκτρικό Mini δε βγαίνει ζημιωμένο σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εκδόσεις που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το σωστό «ζύγισμα» δεν αφήνει την αύξηση βάρους να φανεί στο δρόμο. Πατάει με σταθερότητα στην άσφαλτο, ενώ η ποιότητα κύλισης θυμίζει μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Η ανάρτηση αν και δεν είναι μαλακή, απαγορεύει «ξερές» αντιδράσεις σε λακκούβες, ενώ με έντεχνο τρόπο συγκρατεί σε μεγάλο βαθμό τις κλίσεις του αμαξώματος. To τιμόνι διακρίνεται για την πλούσια και μεστή αίσθηση του, παρέχοντας στον οδηγό άφθονη πληροφόρηση και ακρίβεια.
Συμπέρασμα
Προτού βιαστεί κανείς να χαρακτηρίσει «τσουχτερή» την τιμή (από 34.340 ευρώ) του Mini Cooper SE θα πρέπει να συνυπολογίσει την πολυτέλεια, την οδηγική απόλαυση με σπορ χαρακτηριστικά, το ασυναγώνιστο στυλ, τον πλούσιο εξοπλισμό και το γεγονός ότι η ηλεκτροκίνηση στη δεδομένη φάση της, αφορά κυρίως τις αστικές μετακινήσεις.