Οι γρήγοροι και απαιτητικοί ρυθμοί της καθημερινότητας στην πρωτεύουσα γίνονται ακόμα πιο δύσκολοι όταν έχεις να κουμαντάρεις ένα μεγάλο SUV.
Παράλληλα οι τιμές των καυσίμων μειώθηκαν, όμως το άδειασμα του ρεζερβουάρ εξακολουθεί να μας αγχώνει. Για τους παραπάνω λόγους επιλέξαμε, ακόμα μια φορά, το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Mini Cooper SE, ώστε να την «παλέψουμε» στο αρκετά βαρύ πρόγραμμα που μας περίμενε.
-09:00 σύσκεψη στο γραφείο (Γολγοθάς να ανέβεις την Κηφισιάς σε ώρα αιχμής και μαρτύριο το παρκάρισμα)
-12:00 επαγγελματικό ραντεβού στο κέντρο της Αθήνας (αν σε «πιάνει» ο Δακτύλιος το Μετρό είναι η μόνη λύση)
-15:00 εκδήλωση συνεργάτη στο Λαγονήσι (θέλεις τουλάχιστον 10 ευρώ βενζίνη για να πας και να γυρίσεις)
-19:00 γεύμα με φίλους (φτάνεις τουλάχιστον με πονοκέφαλο μετά από τόσες ώρες στο τιμόνι).
Σύμμαχος
Τα παραπάνω προβλήματα όμως λύνονται (ή τουλάχιστον μειώνονται σημαντικά) όταν για τις μετακινήσεις σου χρησιμοποιείς το Mini Cooper SE. Με μήκος 3.850 χλστ. βρίσκεις σίγουρα πιο εύκολα κενή θέση στάθμευσης, δεν υπάρχει διψασμένος για καύσιμο κινητήρας εσωτερικής καύσης, ο Δακτύλιος δεν αφορά τα ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ η αθόρυβη και με μηδενικές εκπομπές ρύπων λειτουργία του σε χαλαρώνει.
Μπαταρία-ηλεκτροκινητήρας
Το μόνο που μπορεί να σε στρεσάρει είναι όταν πρέπει να βγεις έξω από τα τείχη της πόλης, λόγω της χαμηλής αυτονομίας. Η βρετανική εταιρεία υπόσχεται αυτονομία 203-234 χλμ. (μέτρηση WLTP), ωστόσο με τη στάθμη της μπαταρίας στο 100% είδαμε αυτονομία 172 χλμ. στο πρόγραμμα Green+, 168 χλμ. στο Green, 154 χλμ. στο Mid και Sport.
Όσο για την κατανάλωση ενέργειας κυμάνθηκε κοντά στις 15 kWh/100 χλμ. Από ταχυφορτιστή 50 kW h η μπαταρία φτάνει στο 80% εντός μόλις 35 λεπτών, από πηγή ρεύματος 11 kW σε 2,5 ώρες και από οικιακή πρίζα γεμίζει πλήρως σε 12 ώρες.
Ο ηλεκτροκινητήρας του Mini Cooper SE παράγει 184 ίππους (135 kW) και 270 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με κιβώτιο μονής σχέσης, μεταδίδοντας την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Από πλευράς επιδόσεων η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ικανοποιεί με 7,3 δευτ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα βρίσκεται στα 150 χλμ./ώρα.
Τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο (συμβάλλοντας στο χαμηλό κέντρο βάρους και στην ιδανική κατανομή του 50:50 εμπρός-πίσω) βρίσκεται η μπαταρία χωρητικότητας 32,6 kWh (28,9 kWh διαθέσιμες).
Στο δρόμο
Στην οδήγηση το ηλεκτρικό Mini δε βγαίνει ζημιωμένο σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εκδόσεις που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το σωστό «ζύγισμα» δεν αφήνει την αύξηση βάρους να φανεί στο δρόμο. Πατάει με σταθερότητα στην άσφαλτο, ενώ η ποιότητα κύλισης θυμίζει μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Η ανάρτηση αν και δεν είναι μαλακή, απαγορεύει «ξερές» αντιδράσεις σε λακκούβες, ενώ με έντεχνο τρόπο συγκρατεί σε μεγάλο βαθμό τις κλίσεις του αμαξώματος. To τιμόνι διακρίνεται για την πλούσια και μεστή αίσθηση του, παρέχοντας στον οδηγό άφθονη πληροφόρηση και ακρίβεια.
Fashion icon
Για το στυλ του, το Mini Cooper SE έχει υμνηθεί επανειλημμένος. Το αποκλειστικά τρίθυρο αμάξωμα αναδεικνύει η σκούρα πράσινη απόχρωση των φωτογραφιών, ενώ σημεία αναφοράς αποτελούν οι τροχοί ειδικής σχεδίασης με κίτρινο περίγραμμα, τα χαρακτηριστικά στρογγυλά εμπρός φωτιστικά σώματα, ενώ το μοτίβο στα πίσω προβάλει τη βρετανική σημαία.
Παραδοσιακή αξία στο εσωτερικό η στρογγυλή οθόνη, αφής πλέον 8,8 ιντσών, ενώ η premium αύρα είναι διάχυτη από τα κυρίαρχα μαλακά πλαστικά και το άψογο φινίρισμα όλων των υλικών. Τα πίσω καθίσματα προορίζονται κυρίως για παιδιά, καθώς ένας ενήλικος έχει ελάχιστο χώρο για τα πόδια του (μεταξόνιο 2.495 χλστ.), ενώ το πορτμπαγκάζ προσφέρει 211 λίτρα.
Η αρχική τιμή του Mini Cooper SE ορίζεται στα 37.990 ευρώ, που σημαίνει ότι θα επιλέξεις συνειδητοποιημένος, γνωρίζοντας ποιους σκοπούς εξυπηρετεί και ποιους όχι…