Λένε ότι τα ακριβά αρώματα μπαίνουν σε μικρά μπουκαλάκια, κάτι που αποδεικνύει περίτρανα το Mini Cooper, το οποίο «ευωδιάζει» πολυτέλεια, εξατομίκευση και αξεπέραστο στυλ.
Στην προκειμένη περίπτωση το μικρό βρετανικό μοντέλο έχει και «μυρωδιά» πρακτικότητας, καθώς το οδηγούμε με πεντάθυρο αμάξωμα. Οι δυο πίσω πόρτες σε καμία περίπτωση δεν αλλοιώνουν τη «μοσχοβολιά» και τη φινέτσα του Mini Cooper. Σίγουρα κάνουν ευκολότερη την επιβίβαση-αποβίβαση των πίσω επιβατών, αν και δεν έχουν ιδιαίτερα φαρδύ άνοιγμα.
Σικάτο
Προτού όμως περάσουμε στα ενδότερα, πάμε να δούμε ποια σημεία στην εξωτερική εικόνα του ανανεωμένου Mini Cooper, έχουν «ψεκαστεί» περισσότερο με το φινετσάτο του «άρωμα». Δυναμισμό προσδίδουν οι προαιρετικές δυο κάθετες γκρι λωρίδες στο εμπρός καπό, ενώ ασορτί είναι η οροφή και τα καλύμματα των πλευρικών καθρεπτών. Παρατηρήστε επίσης τις κομψές δίχρωμες 18αρες ζάντες αλουμινίου που ντύνονται με ελαστικά χαμηλού προφίλ.
Πινελιές χρωμίου έχουν τοποθετηθεί στο περίγραμμα των χαρακτηριστικών Led στρογγυλών εμπρός φωτιστικών σωμάτων, στη μάσκα, στις χειρολαβές των θυρών και στη βάση των γυάλινων επιφανειών. Περήφανο για την καταγωγή του το Mini Cooper προβάλει τη βρετανική σημαία στο μοτίβο των πίσω Led φώτων, στα κεντρικά «καπάκια» των ζαντών, στα πίσω κρύσταλλα και στη βάση του τριάκτινου τιμονιού.
Οι πίσω πόρτες δεν επηρεάζουν τον αστικό του χαρακτήρα, καθώς το μήκος του δε ξεπερνά τα 4.023 χλστ., ενώ το πλάτος και το ύψος του διαμορφώνονται στα 1.727 χλστ. και 1.425 χλστ. αντίστοιχα.
Μπες-βγες ευκολότερα
Στο εσωτερικό τώρα, η ποιότητα της Mini είμαι οφθαλμοφανής με μαλακά πλαστικά και λευκές δερμάτινες επενδύσεις να κυριαρχούν, ενώ όλα τα υλικά έχουν άψογη συναρμογή. Πίσω από το δερμάτινο Nappa τιμόνι βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οβάλ οθόνη. Γνώριμη η κεντρικά τοποθετημένη στρογγυλή οθόνη 8,8 ιντσών, στην οποία η περιήγηση γίνεται με την αφή ή με το στρογγυλό-περιστροφικό-πιεζόμενο χειριστήριο που βρίσκεται δίπλα από το χειρόφρενο (όχι και τόσο βολική θέση).
Η πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και δυο επιβάτες, οι οποίοι θα πρέπει να κάνουν ορισμένες παραχωρήσεις στο χώρο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.567 χλστ.), ενώ να σημειώσουμε ότι η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ βρίσκεται στα 278 λίτρα.
Κινητήρας-κιβώτιο
Κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται ο βενζινοκινητήρας τεχνολογίας TwinPower Turbo των 1.5 λίτρων, ο οποίος παράγει 136 ίππους και 220 Nm ροπής. Δύσκολα διαπιστώνεις ηχητικά ότι είναι τρικύλινδρος, καθώς είναι αρκετά πολιτισμένος. Συνεργάζεται με αυτόματο 7αρι κιβώτιο Steptronic διπλού συμπλέκτη, το οποίο διακρίνεται για τις ραφιναρισμένες αλλαγές σχέσεων, ενώ προσφέρει και χειροκίνητη λειτουργία.
H μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε ήταν 8,3 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 5,8 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 132 γρ./χλμ.). Βέβαια το σκορ που θα πετύχεις στην κατανάλωση καυσίμου εξαρτάται από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Eco/Mid/Sport), αλλά και από το αν προσπαθείς να επιβεβαιώσεις τις καλές επιδόσεις (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δευτ.-τελική ταχύτητα 207 χλμ./ώρα).
Οδηγώντας
Η σφιχτή ανάρτηση σε συνδυασμό με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ επιβάλουν να μειώνεις ταχύτητα όταν συναντάς λακκούβες (πώς να τις αποφύγεις στους ελληνικούς δρόμους;), καθώς το πέρασμα από πάνω τους γίνεται αρκετά αισθητό. Η άνεση πάντως δε θυσιάζεται σε μεγάλο βαθμό. Ωστόσο ο εν λόγω συνδυασμός προσδίδει μια σπορτίφ αίσθηση στην οδήγηση, καθώς το πεντάθυρο Mini Cooper πατάει αποφασιστικά και με σταθερότητα στην άσφαλτo, ενώ κρατάει αντίσταση και δε γέρνει στις στροφές, ωφελούμενο και από το στιβαρό του πλαίσιο.
Μεστό σε αίσθηση, με ικανοποιητική πληροφόρηση και σωστό βάρος το τιμόνι σου επιτρέπει να χαράζεις με ακρίβεια την πορεία σου. Αποτελεσματικά και άμεσα τα φρένα εμπνέουν εμπιστοσύνη, ολοκληρώνοντας τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που έχει κάθε Mini. Η αρχική τιμή του πεντάθυρου Mini Cooper διαμορφώνεται στα 22.740 ευρώ.