Από τις ελάχιστες «καθαρές» σπορ επιλογές που έχουν απομείνει, είναι το νέο Mini Countryman JCW ALL4, καθώς «αρνήθηκε» οποιαδήποτε μορφή εξηλεκτρισμού.
Η κορυφαία έκδοση του Countryman συνδυάζει σε ένα «πακέτο» δυναμισμό, πρακτικότητα, και περιπέτεια. Θα πρέπει να «σκάψουμε» βαθιά στο παρελθόν της Mini για να βρούμε τις «ρίζες» του, φτάνοντας στο μηχανικό-οδηγό αγώνων Τζον Κούπερ και στον «δικό μας» σερ Άλεκ Ισιγόνη.
Mini Countryman JCW ALL4: Είναι άγριο και το δείχνει
Σαφέστατα υπάρχει μεγάλη απόσταση που το χωρίζει από τους προγόνους του, τόσο χρονική όσο και σε πραγματικό μέγεθος, καθώς μιλάμε για το μεγαλύτερο μέλος της οικογένειας Μini. Με εμφανώς αυξημένες διαστάσεις το νέο Countryman JCW ALL4 έχει πλέον μήκος 4.447 χλστ., πλάτος 1.843 χλστ. και ύψος 1.645 χλστ., ενώ μοιράζεται το ίδιο δάπεδο με τις συγγενικές BMW X1 και Χ2.
To σχήμα της καρό σημαίας που συναντάται στην οκταγωνική μάσκα με το μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα, στις δυο κόκκινες κάθετες λωρίδες του καπό, και σε διάφορα ακόμα σημεία αποτελεί ένα «νεύμα» στις ένδοξες στιγμές που έχει ζήσει η Mini στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, όπως το ράλι Μόντε Κάρλο.
Η εκτεταμένη γραμμή της οροφής έχει ελαφριά κλίση προς τα πίσω, ενώ το κόκκινο χρώμα της σχηματίζει διχρωμία με το υπόλοιπο αμάξωμα. Ασορτί είμαι οι «ημιτελείς» κολόνες C που δε φτάνουν μέχρι τη βάση των πίσω παραθύρων, ενώ πάνω τους αποτυπώνεται το νέο λογότυπο John Cooper Works. Η ίδια απόχρωση έχει επιλεγεί για τα καλύμματα των πλευρικών καθρεπτών και για τους κάθετους ανακλαστήρες του μπροστινού προφυλακτήρα.
Πατάει σε τροχούς 20 ιντσών οι οποίοι ντύνονται με φαρδύτερα ελαστικά (245/40), ενώ από πίσω τους ξεπροβάλουν οι κόκκινες (Chili Red) δαγκάνες των φρένων. Στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν οι διπλές εξατμίσεις και τα κάθετα Led φωτιστικά σώματα, το φωτεινό μοτίβο των οποίων, όπως και των μπροστινών, να είναι διαμορφώσιμο, με την εξατομίκευση να περνάει σε άλλο επίπεδο.
Mini Countryman JCW ALL4: Ντιζάιν και πρακτικότητα
Στο εσωτερικό η παράδοση της Mini τηρείται με τη χαρακτηριστική και πραγματικά στρογγυλή πλέον κεντρική OLED οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης με διαγώνιο 24 εκ., στην οποία πρέπει να αφιερώσεις αρκετό χρόνο, ώστε να εξοικειωθείς με την πληθώρα των ρόλων που έχει αναλάβει. Βλέπετε έχουν απομείνει ελάχιστα φυσικά κουμπιά και διακόπτες, που έχουν τοποθετηθεί λίγο χαμηλότερα.
Το ταμπλό έχει επενδυθεί με δίχρωμο ύφασμα από ανακυκλωμένο πολυεστέρα, ενώ το πλαστικό στην επάνω επιφάνεια είναι σκληρό, χωρίς να αφαιρεί, τουλάχιστον οπτικά, πόντους από την ποιότητα κατασκευής. Πίνακας οργάνων δεν υπάρχει, με τις βασικές ενδείξεις να προβάλλονται μπροστά στον οδηγό μέσω του head-up display.
Στη βάση της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται ένα σταθερό κουτί με καπάκι που εξυπηρετεί την αποθήκευση μικροαντικειμένων. Κάθετη διάταξη έχουν εκτός από τους αεραγωγούς και οι χειρολαβές για το άνοιγμα των θυρών. Στην πίσω σειρά καθισμάτων οι επιβάτες απολαμβάνουν άφθονο χώρο για πόδια τους (μεταξόνιο 2.692 χλστ.), ενώ υπάρχει αρκετή απόσταση ανάμεσα στα κεφάλια τους και στην οροφή. Μάλιστα τα καθίσματα ρυθμίζονται κατά το διαμήκη άξονα σε μια διαδρομή έως 13 εκατοστά, ενώ μπορείς να προσαρμόσεις και την κλίση στις πλάτες. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 505 έως 1.530 λίτρα, ανάλογα με τη διαμόρφωση των πίσω καθισμάτων.
Mini Countryman JCW ALL4: Με 300 καθαρόαιμους ίππους
Όπως προαναφέραμε το Countryman JCW ALL4 δεν υποστηρίζεται από καμίας μορφής υβριδικό σύστημα. Έτσι όλο το «βάρος» πέφτει στον τετρακύλινδρο turbo διλίτρο βενζινοκινητήρα, ο οποίος σύμφωνα με τη βρετανική εταιρεία έχει αποκτήσει βελτιστοποιημένα έμβολα, μπιέλες και βάσεις.
Παράγει 300 ίππους (5.750-6.500 σ.α.λ.) και 400 Nm ροπής (2.000-4.500 σ.α.λ.), ενώ συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic 7 σχέσεων και το στάνταρ σύστημα τετρακίνησης ALL4. Το «παρών» δίνει ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό και ένα κλασσικό στους εμπρός τροχούς. Οι επιδόσεις παραπέμπουν σε hothach και όχι σε SUV, καθώς για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα το Countryman JCW ALL4 των 1.735 κιλών (μαζί με τον οδηγό) χρειάζεται 5,4 δευτ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 250 χλμ./ώρα.
Mini Countryman JCW ALL4: Πιστό στις αξίες
Αναμενόμενη λοιπόν είναι η μέση κατανάλωση καυσίμου στα 10,6 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 7,8 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 στα 181 γρ./χλμ.). Εξίσου αναμενόμενη όμως είναι η άφθονη και διαρκής παροχή δύναμης σε όλο το εύρος λειτουργίας του κινητήρα, με πολύτιμο σύμμαχο το κιβώτιο που εκτελεί αστραπιαία τις αλλαγές στην αυτόματη λειτουργία, ενώ σου δίνει πραγματικά τον έλεγχο στη χειροκίνητη.
Η τετρακίνηση, τα φαρδύτερα ελαστικά και μετατρόχια συμβάλουν στα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, ενώ η ανάρτηση (ΜακΦέρσον μπροστά/πολλαπλών συνδέσμων πίσω) είναι όσο σφιχτή χρειάζεται για να μη γίνεται κουραστική, αν και σε στροφές ο όγκος και το βάρος του οχήματος θα φέρουν κλίση, αλλά όχι σε σημείο πανικού.
Εξαιρετική είναι η αίσθηση από τα φρένα (με τέσσερις αεριζόμενους δίσκους) με το πεντάλ να έχει άμεση απόκριση και να μην κουράζεται ποτέ, ενώ το τιμόνι είναι ακριβέστατο και σωστά ζυγισμένο. Κατά την εκκίνηση ο ήχος από τα κλαπέτα της εξάτμισης ενισχύεται τεχνητά, αλλά ακόμα και έτσι κάθε φορά τον απολαμβάναμε, καθώς έχουμε μπει αναγκαστικά στο αθόρυβο περιβάλλον της ηλεκτροκίνησης.
Ίσως αυτό να είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Mini Countryman JCW ALL4, το γεγονός ότι αποτελεί την εξαίρεση στον κανόνα κόντρα στο ρεύμα, διατηρώντας τα παραδοσιακά υλικά για τη συνταγή fun to drive. Από την άλλη η τιμή των 57.750 ευρώ είναι το τίμημα για να διατηρήσεις ζωντανές αξίες που σε λίγα χρόνια θα περάσουν στη σφαίρα του κλασσικού…
Περισσότερες φωτογραφίες: