Η πρώτη γνωριμία στη χώρα μας με το νέο Mini Countryman, πραγματοποιήθηκε με φόντο μια ιστορική κατοικία του 17ου αιώνα.
Το ραντεβού μας λοιπόν με το μεγαλύτερο μέλος της οικογένειας Mini δόθηκε στον Πύργο Μελισσουργού, με ένδοξο αρχιτεκτονικό παρελθόν.
Mini Countryman: Μεγαλύτερο και κομψότερο
Με την πρώτη ματιά διαπιστώνεις ότι το πιο περιπετειώδες Mini έχει παραμείνει πιστό στη σχεδιαστική του ταυτότητα, έχοντας όμως μεγαλώσει αισθητά σε διαστάσεις. Μιλώντας με αριθμούς, το μήκος, το πλάτος και το ύψος του νέου Countryman βρίσκεται πλέον στα 4.433 χλστ. (+13 χλστ.), 1.843 χλστ. και 1.656 χλστ. (+8 χλστ.) αντίστοιχα, ενώ η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος βρίσκεται στα 202 χλστ.
Σημεία αναφοράς αποτελούν οι «καθαρές» κάθετες πλευρικές του επιφάνειες, η νέα οκτάγωνη μάσκα, τα πιο τετραγωνισμένα Led εμπρός φωτιστικά σώματα, οι μαύρες ράγες οροφής, η πίσω κολόνα που έχει τον ίδιο χρωματισμό με τη μακρύτερη οροφή, οι κοντοί πρόβολοι, οι ζάντες έως 22 ιντσών και ο γενικότερος περιορισμός των καμπύλων με έμφαση σε πιο αιχμηρές γραμμές.
Mini Countryman: Δύσκολο μενού
Ξεχωριστό στυλ έχει το νέο Countryman και στο μινιμαλιστικό εσωτερικό του, όπου το βλέμμα μαγνητίζει κατευθείαν η μεγάλη και παραδοσιακά κεντρικά τοποθετημένη στρογγυλή OLED οθόνη αφής, με διαγώνιο 24 εκ. Χρειάζεται όμως να αφιερώσεις πολύ χρόνο, ώστε να εξερευνήσεις το μενού της οθόνης και την πληθώρα λειτουργιών που προσφέρει.
Πάντως όλες οι απαραίτητες ενδείξεις και πληροφορίες προβάλλονται μπροστά από τον οδηγό μέσω του προαιρετικού head-up display. Τα πλαστικά είναι σκληρά, ενώ στο ταμπλό και στα πάνελ των θυρών συναντάμε την ειδικής πλέξης υφασμάτινη επένδυση από ανακυκλωμένο πολυεστέρα.
Οι χώροι για τους τρεις πίσω επιβάτες διαπιστώσαμε ότι είναι αρκετά άνετοι τόσο για τα πόδια τους (μεταξόνιο 2.692 χλστ.) όσο και για τα κεφάλια τους.
Πρακτικότητα προσδίδουν τα πίσω συρόμενα καθίσματα, σε μια διαδρομή έως και 13 εκ., αλλά και η ρυθμιζόμενη κλίση για τις πλάτες τους. Γενναιόδωρος είναι και ο χώρος αποσκευών των 450 λίτρων, ενώ όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων σε αναλογία 40:20:40, αυξάνεται στα 1.460 λίτρα.
Στην τρίτη πλέον γενιά του το Countryman διαθέτει μια πλούσια γκάμα κινητήρων, εκ των οποίων δυο βενζίνης 1.5 και 2.0 λίτρων, με ισχύ 170 και 218 ίππους αντίστοιχα, ενώ το «παρών» δίνει και ένας δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας 163 ίππων. Στην κορυφή των θερμικών κινητήρων βρίσκεται ο επίσης δίλιτρος βενζινοκινητήρας των 300 ίππων.
Ακολουθώντας το ρεύμα της εποχής το νέο Countryman διατίθεται με δυο αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις, Ε και SE ALL 4, με την πρώτη να έχει ισχύ 204 ίππων και αυτονομία 462 χλμ., ενώ οι αντίστοιχοι αριθμοί για τη δεύτερη είναι 313 ίπποι και 433 χλμ.
Η πρώτη μας σύντομη οδηγική εμπειρία με το νέο Countryman, αφορούσε τη βασική βενζινοκίνητη έκδοση C με τρικύλινδρο μοτέρ 1.5 λίτρων, η οποία συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Παράγει 170 ίππους και 280 Nm ροπής, ενώ επιτρέπει στο νέο Countryman επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 8,3 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 212 χλμ./ώρα.
Στην πράξη καταφέρνει να κινεί σβέλτα το Countryman, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα προγράμματα Mini Experience Modes (Core, Green, Timeless, Balance, Personal, Trail και Go-Kart). Εμείς προτιμήσαμε κυρίως το GoKart, καθώς αναδεικνύει μια πιο σπορ πτυχή του νέου Countryman και ταυτόχρονα προσέδιδε πιο δυνατό ήχο σε κάθε βύθισμα του δεξιού πεντάλ.
Από τα πρώτα χιλιόμετρα το Countryman σε κερδίζει με το σταθερό του πάτημα, το οποίο δεν κλονίζεται ακόμα και σε δρόμους με έντονες στροφές παρά το ύψος το μεγαλύτερο όγκο του αμαξώματος. Το τιμόνι παρέχει πλούσια πληροφόρηση και ακρίβεια, ενώ το πεντάλ του φρένου εμφανίζει μια ελαφριά προοδευτικότητα προς το τέλος της διαδρομής του, αλλά τη συνηθίζεις. Ο οδηγός κάθεται ψηλά έχοντας ορατότητα προς πάσα κατεύθυνση, ενώ το κάθισμα του παρέχει καλή πλευρική στήριξη και άνεση για το σώμα του.
Η διάθεση του Mini Countryman στη χώρα μας ξεκίνησε.