Από την πολυμελή οικογένεια της Mini, το νέο Countryman είναι το μεγαλύτερο σε μέγεθος και φυσικά δε στερείται ικανότητας σύνδεσης στην πρίζα.
Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Countryman διατίθεται ως δικίνητο (Ε με 204 ίππους), αλλά και ως τετρακίνητο στην ισχυρότερη εκδοχή του (SE ALL4 με 313 ίππους), όπως στην προκειμένη περίπτωση. Στην τρίτη του πλέον γενιά το Countryman διατηρεί τις σχεδιαστικές του «ρίζες», ωστόσο έχουν «φυτρώσει» και νέα μοντέρνα σχεδιαστικά στοιχεία.
Mini Countryman SE ALL4: Αύξηση σε στυλ και διαστάσεις
Στο μυώδες αμάξωμα με τις τονισμένες ακμές και τους κοντούς προβόλους, ξεχωρίζει η χαρακτηριστική οκτάγωνη μάσκα κλειστού τύπου, οι επίπεδες χειρολαβές των θυρών, η εκτεταμένη γραμμή οροφής που χαμηλώνει ελαφρώς προς τα πίσω, οι 19αρες ζάντες νέας σχεδίασης, τα εμπρός φωτιστικά σώματα με περιμετρικά πολυγωνικά Led φώτα ημέρας και οι «ημιτελείς» πίσω κολόνες που δε φτάνουν μέχρι τη βάση των πίσω παραθύρων, ενώ πάνω τους αποτυπώνεται το νέο λογότυπο ALL4.
Ο crossover χαρακτήρας του νέου Countryman είναι πιο έντονος οπτικά με μαύρο πλαστικό περιμετρικά του αμαξώματος, αλουμινένιες ποδιές εμπρός-πίσω-πλευρικά με σατινέ φινίρισμα και μαύρες γυαλιστερές ράγες οροφής.
Οφθαλμοφανής είναι η αύξηση των διαστάσεων στο νέο Countryman, το οποίο είναι πλέον Mini… μόνο στο όνομα. Σύμφωνα με τη βρετανική εταιρεία είναι 13 εκ. μακρύτερο και 8 εκ. ψηλότερο. Συγκεκριμένα, το μήκος βρίσκεται στα 4.445 χλστ., το πλάτος στα 1.843 χλστ. και το ύψος στα 1.635 χλστ. Σύμφωνα με την Mini ο συντελεστής οπισθέλκουσας διαμορφώνεται σε μόλις 0,26.
Mini Countryman SE ALL4: Στα εντός
Μινιμαλιστικό, μοντέρνο, νεανικό και ευρύχωρο, έτσι θα περιγράφαμε εν συντομία το εσωτερικό του Countryman SE ALL4. Σημείο αναφοράς αποτελεί η παραδοσιακά κεντρικά τοποθετημένη στρογγυλή OLED οθόνη αφής με διάμετρο 240 χλστ. και λογισμικό Mini Operating System 9. Είναι «φορτωμένη» με σχεδόν όλες τις λειτουργίες του οχήματος, αν και για λόγους εργονομίας υπάρχουν, ακριβώς από κάτω της, ορισμένα κουμπιά και διακόπτες.
Το προαιρετικό head-up display σίγουρα βοηθάει τον οδηγό να μη λοξοκοιτάζει προς την κεντρική οθόνη, καθώς προβάλει τις βασικές ενδείξεις. Κάθετη διάταξη έχουν όλοι οι αεραγωγοί και οι χειρολαβές των θυρών, ενώ τα πλαστικά αν και όλα σκληρά έχουν προσεγμένη συναρμογή. Ομολογούμε ότι τελικά μας άρεσε η ειδικής πλέξης υφασμάτινη επένδυση, κατά μήκος του ταμπλό και στα πάνελ των θυρών, από ανακυκλωμένο πολυεστέρα, η οποία αποδεικνύει ότι το οικολογικό μπορεί να είναι και chic.
Η πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και τρείς επιβάτες, οι οποίοι έχουν άφθονο χώρο για τα πόδια τους, χάρη στο μακρύ μεταξόνιο των 2.692 χλστ., χωρίς η πανοραμική γυάλινη, αλλά ψηλή οροφή, να κόβει «αέρα» από τα κεφάλια τους. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ικανοποιεί με τα 460 λίτρα που προσφέρει, ενώ μπορεί να αυξηθεί μέχρι τα 1.450 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων σε αναλογία 40/20/40.
Mini Countryman SE ALL4: Επιδόσεις-φόρτιση
Όπως αναφέραμε στην εισαγωγή, στη διάθεση μας είχαμε το ισχυρότερο και τετρακίνητο ηλεκτρικό Countryman. Το ζεύγος των ηλεκτροκινητήρων του, αποδίδει συνδυαστικά 313 ίππους (230 kW) και 494 Nm ροπής, επιτρέποντας στο βάρους στο 2 τόνων αμάξωμα να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 5,6 δευτ. και να φτάσει μέχρι τα 180 χλμ./ώρα. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης και με έξυπνο σύστημα τετρακίνησης ALL4.
Η τοποθετημένη στο δάπεδο μπαταρία, μικτής χωρητικότητας 66,5 kWh, υπόσχεται με μια πλήρη φόρτιση έως 432 χλμ. αυτονομία, ενώ πιο ρεαλιστικός αριθμός είναι αυτός των 334 χλμ. με την κατανάλωση ενέργειας να κυμαίνεται κοντά στις 19,5 kWh/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 16,8-18,5 kWh/100χλμ.). Για μια πλήρη φόρτιση (0-100%) από παροχή AC 11 kW απαιτούνται 6 ώρες και 30 λεπτά, ενώ από ταχυφορτιστή DC 130 kW φτάνει από 10-80% σε 29 λεπτά.
Mini Countryman SE ALL4: Στο δρόμο
Το πρώτο πράγμα που διαπιστώσαμε οδηγώντας το Countryman SE ALL4 είναι ότι ο εξηλεκτρισμός δεν έχει «σκεπάσει» το σπορτίφ χαρακτήρα της Mini. Ναι, σου δίνει την αίσθηση χαλαρότητας και ηρεμίας όταν κινείσαι με ήπιους ρυθμούς, αθόρυβα (μετά τα 120 χλμ./ώρα θα γίνει αντιληπτός αεροδυναμικός θόρυβος) και με μηδενικές εκπομπές ρύπων, αλλά το καλοζυγισμένο και ακριβές τιμόνι, σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο και την ανάρτηση που ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα σε άνεση και δυναμισμό, σε «τσιγκλάνε» να επιλέγεις τακτικά από τα Mini Experience Modes το Go-Kart που εξασφαλίζει ακαριαία απόκριση στο γκάζι, απελευθερώνοντας άμεσα την πλουσιοπάροχη ροπή.
Βέβαια ο όγκος και το ύψος του οχήματος θα φανούν αν το παρακάνεις, με την πρόσφυση να ενισχύεται σε κάθε περίπτωση από το σύστημα τετρακίνησης. Στο ανοιχτό δρόμο το Countryman SE ALL4 είναι σταθερό και με ποιότητα κύλισης που διεκδικεί δάφνες. Μέσα στην πόλη συμβάλει στις μανούβρες ο κύκλος στροφής των 11,6 μέτρων και την οδήγηση κάνει πιο ξεκούραστη η λειτουργία one pedal drive.
Συνοψίζοντας
Για όσους δε θέλουν να κάνουν συμβιβασμούς στους χώρους, στην ποιότητα κατασκευής, στα στενά περιθώρια εξερεύνησης των προσθιοκίνηντων κυρίως crossover και ταυτόχρονα έχουν αποφασίσει να μεταβούν στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, το Countryman SE ALL4 στέκεται δελεαστικά απέναντί τους. Η αρχική τιμή του, στην εξοπλιστική έκδοση Essential, διαμορφώνεται στα 49.950 ευρώ.