Έχουμε τονίσει-αμέτρητες φορές-ότι η χρήση της ζώνης ασφαλείας, από όλους τους επιβάτες του αυτοκινήτου, μπορεί να σώσει ζωές σε μια ενδεχόμενη σύγκρουση.
Ωστόσο δεν αρκεί να κουμπώνουμε απλά τη ζώνη ασφαλείας, αλλά και να την τοποθετούμε σωστά στο σώμα μας. Σημειώστε λοιπόν ότι το κάτω μέρος της ζώνης ασφαλείας πρέπει πάντα να περνά πάνω από τη λεκάνη και όχι πάνω την κοιλιά. Το σώμα θα συγκρατηθεί και στις δυο περιπτώσεις σε ένα τρακάρισμα, όμως ο αντίκτυπος στα εσωτερικά όργανα του σώματος θα είναι διαφορετικός.
Επίσης το πάνω μέρος της ζώνης ασφαλείας θα πρέπει ιδανικά να διασχίζει το κέντρο του θώρακα, ενώ πρέπει πάντα να βρίσκεται στο κέντρο του ώμου και όχι πολύ κοντά στο λαιμό.
Πολλές φορές έχουμε μέσα στις τσέπες του παντελονιού ή του μπουφάν μας κινητό τηλέφωνο, κλειδιά, στυλό ή κάποιο μενταγιόν στο λαιμό μας. Να θυμάστε ότι η ζώνη ασφαλείας δεν πρέπει ποτέ να περνάει πάνω από αντικείμενα που κουβαλάμε, διότι αν ασκηθεί πάνω τους δύναμη σε μια σύγκρουση ενδέχεται να προκληθούν τραυματισμοί στο σώμα μας.
Οι απαγορευμένες τροφές για τους οδηγούς όταν έχει καύσωνα
Σχετικά τώρα με τις φίλες μας τις σοφερίνες. Η οδήγηση γενικότερα επιτρέπεται ακόμα και σε προχωρημένο στάδιο της εγκυμοσύνης, αλλά πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικές με το κάτω μέρος της ζώνης ασφαλείας. Απαγορεύεται αυστηρά να πιέζει την κοιλιά. Πρέπει να τοποθετείται στο ύψος της λεκάνης, ώστε να μη θέτει σε κίνδυνο το έμβρυο. Το ίδιο ισχύει και για το πάνω τμήμα της ζώνης ασφαλείας που πρέπει να τοποθετείται στο πλάι και όχι πάνω στην κοιλιά.
Σίγουρα έχετε παρατηρήσει στο δρόμο πολλούς συνοδηγούς να βάζουν τα πόδια τους πάνω στο ταμπλό. Αυτό είναι ένα τραγικό λάθος γιατί αν ανοίξει ο αερόσακος τα πόδια θα ωθηθούν με μεγάλη δύναμη και ταχύτητα πάνω στο σώμα.
Ένα ακόμα λάθος των συνοδηγών είναι να ρίχνουν την πλάτη του καθίσματος τους προς τα πίσω, ώστε να είναι πιο άνετοι. Αυτό όμως έχει ως αποτέλεσμα η ζώνη ασφαλείας να μην εφαρμόζει σωστά στο σώμα.
Τέλος, μην επιτρέπεται σε κανέναν στα πίσω καθίσματα να ταξιδεύει χωρίς τη ζώνη ασφαλείας. Σε μια σύγκρουση το σώμα του πίσω επιβάτη θα κινηθεί ανεξέλεγκτο προς τα εμπρός τραυματίζοντας τους εμπρός επιβάτες.