Η Pirelli βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος μετά τον αγώνα της Formula 1 στο Μπακού, την πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν. Αιτία ήταν τα δύο κλαταρίσματα των Stroll και Verstappen που παρακολουθήσαμε να συμβαίνουν στην ευθεία των 2.2 χλμ.
Τα δύο κλαταρίσματα
Πρώτα ο Stroll
Ο Καναδός της Aston Martin είχε εκκινήσει τον αγώνα με τη σκληρή γόμα και μην κάνοντας pit stop είχε καταφέρει να φτάσει μέχρι την τέταρτη θέση. Πλέον ήλπιζε ότι θα υπάρξει κάποιο αυτοκίνητο ασφαλείας ώστε να κάνει την υποχρεωτική στάση χάνοντας όσο λιγότερο χρόνο γίνεται. Ωστόσο, στον γύρο 29 το πίσω αριστερά ελαστικό κλατάρισε ενώ βρισκόταν στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού μήκους 2.2 χλμ. και κινούνταν με ταχύτητα μεγαλύτερη των 300 χλμ./ώρα.
Formula 1-Γκραν Πρι Αζερμπαϊτζάν: Νίκη Perez σε έναν αγώνα με ανατροπές μέχρι το τέλος
Μετά ο Verstappen
Τη σκληρή γόμα είχε βάλει και ο Verstappen στον 12ο γύρο, θέλοντας να φτάσει με αυτή μέχρι και τον γύρο 51, δηλαδή το τέλος του αγώνα. Αυτό σημαίνει ότι ο Ολλανδός σκόπευε να κάνει 39 γύρους χρησιμοποιώντας τα ελαστικά με το λευκό χρώμα. Δεδομένου ότι η Pirelli έδινε περιθώριο μέχρι και 40 γύρους στη συγκεκριμένη γόμα, δεν υπήρχε κάτι λάθος σε αυτή την απόφαση. Ωστόσο, στον γύρο 45 είχαμε μια επανάληψη του γεγονότος με τον Stroll. Ο Verstappen ήταν στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, είχε ταχύτητα πάνω από 300 χλμ./ώρα και κλάταρε το πίσω αριστερά ελαστικό.
Red Bull και Verstappen αμφισβητούν την Pirelli
Μετά από αυτό η Red Bull έθεσε πιθανό θέμα ασφάλειας των ελαστικών προς τον Michael Massi, τον αλυτάρχη του αγώνα και πρότεινε να βγει κόκκινη σημαία ώστε να μπουν όλοι στα pits και να βάλουν φρέσκα σετ.
Εναντίον της Pirelli στράφηκε και ο Verstappen, ο οποίος είπε σε δηλώσεις αμέσως μετά το τέλος του αγώνα ότι το φταίξιμο ήταν της ιταλικής εταιρείας ελαστικών και ότι θα πρέπει να ερευνηθεί η αιτία που έγιναν αυτά τα δύο κλαταρίσματα.
Μήπως ήταν άδικη η κριτική; Έχει 4 στοιχεία υπέρ της Pirelli
Σχετικά με τα δύο συμβάντα η Pirelli δεν έχει πάρει ακόμα επίσημη θέση όμως ο Mario Isola, επικεφαλής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της εταιρείας σε ό,τι αφορά τη Formula 1 έκανε κάποιες αρχικές δηλώσεις. Σε αυτές είπε ότι σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις τα δύο κλαταρίσματα φαίνεται να οφείλονται σε θραύσματα που υπήρχαν στην πίστα και όχι σε αστοχία των ίδιων των ελαστικών.
Πρώτο στοιχείο
Στηρίζοντας αυτή την άποψη ο Isola ανέφερε τέσσερα στοιχεία. Το ένα είναι ότι βρέθηκε κόψιμο και σε ένα από τα ελαστικά του Hamilton (στο πίσω δεξιά), το οποίο έφτανε τα 6 εκατοστά βάθος. Ωστόσο, επειδή δεν είχε πειραχτεί ο σκελετός του ελαστικού, στην προκειμένη περίπτωση δεν υπήρξε κλατάρισμα.
Δεύτερο στοιχείο
Το δεύτερο είναι ότι άλλοι οδηγοί έκαναν επίσης πολλού γύρους με τη σκληρή γόμα, χωρίς να υπάρξει κανένα πρόβλημα. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι εκείνο του Norris ο οποίος τα κράτησε επί 41 γύρους, μέχρι που βγήκε η κόκκινη σημαία (τα είχε βάλει στον γύρο 7). Ακόμα και ο Perez πρακτικά είχε καταπονήσει σχεδόν στον ίδιο βαθμό τη λευκή γόμα της Pirelli, καθώς το δικό του pit stop έγινε μόλις ένα γύρο μετά από εκείνο του Verstappen.
Τρίτο στοιχείο
Το τρίτο στοιχείο που ανέφερε ο Isola είναι ότι στην πίστα υπήρχαν συνεχώς διάφορα θραύσματα λόγω του έντονου ανέμου. Για την ακρίβεια χρησιμοποιεί τη λέξη debris, με την οποία δηλώνει οποιοδήποτε ξένο σώμα υπάρχει στην αγωνιστική διαδρομή. Για παράδειγμα στον τρίτο γύρο βρέθηκε ξαφνικά στη στροφή 15 ένα κλαδί. Λόγω του αέρα, λοιπόν, όντως θα μπορούσαν τα δύο κλαταρίσματα να οφείλονται σε θραύσματα που μπήκαν στην αγωνιστική διαδρομή λόγω του αέρα, καθώς η ευθεία εκκίνησης/τερματισμού εκτός από μεγάλο μήκος έχει και μεγάλο πλάτος, άρα ευνοείται η είσοδος διάφορων αντικειμένων.
Τέταρτο στοιχείο
Το τέταρτο και τελευταίο στοιχείο που αναφέρει η Pirelli είναι ότι στο εν λόγω σιρκουί το πίσω αριστερά ελαστικό δεν καταπονείται ιδιαίτερα, οπότε δεν υπάρχει κάποια προφανής αιτία γιατί να υπήρξε πρόβλημα εκεί.
Περιμένουμε την έρευνα
Όπως και αν είναι τα πράγματα, η Pirelli είπε ότι όλα τα ελαστικά και τα κομμάτια τους έχουν μεταφερθεί στα εργαστήριά της στο Μιλάνο. Εκεί θα γίνει έρευνα και τα διάφορα τμήματα θα υποστούν εκτενείς αναλύσεις, ώστε να φανεί αν πρόκειται για αστοχία του ελαστικού ή όντως υπήρχε εξωτερικός παράγοντας.