Η κινεζική αγορά αυτοκινήτου είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο και αυτό πια το γνωρίζουν οι πάντες, παράγοντες και καταναλωτές.
Χάρη στις κρατικές επιδοτήσεις και τους περιορισμούς με βάση τις πινακίδες κυκλοφορίας (γνωστούς στα μέρη μας από παλιά), η τοπική βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει αναπτυχθεί και η διείσδυση των νέων ενεργειακών οχημάτων έφτασε, περίπου, το ένα τρίτο των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν.
Να σημειωθεί ότι η κατηγορία περιλαμβάνει ορθώς εκεί και τα αυτοκίνητα με υβριδική κίνηση, σε αντίθεση με τη δική μας τακτική που πριμοδοτεί μόνο τα αμιγώς ηλεκτρικά, παρότι οι υποδομές μας σε φορτιστές είναι πολύ πίσω ακόμη.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, το ανώτατο εκτελεστικό όργανο της Κίνας, το Κρατικό Συμβούλιο, δήλωσε ότι η χώρα θα επεκτείνει τα κίνητρα αγοράς για νέα ενεργειακά οχήματα ώστε να αυξήσει την κατανάλωση, σύμφωνα με κρατικά μέσα ενημέρωσης -αν και δεν έδωσαν λεπτομέρειες.
Την ίδια ώρα, οι τοπικές βιομηχανίες, η μία μετά την άλλη, ρίχνουν τις τιμές στα ηλεκτρικά, ώστε να ανταπεξέλθουν στον εντεινόμενο ανταγωνισμό.
Ο κινεζικός δράκος ίσως ξέρει, τελικά, να διαχειρίζεται καλύτερα τις κρίσεις και τη λειτουργία των αγορών με μεγαλύτερη ευελιξία, διευκολύνοντας και την οικονομία και την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων, που δεν ήταν για πολλά χρόνια στις προτεραιότητες της τεράστιας αυτής δύναμης της Ανατολής.
Καλό θα ήταν να διδασκόμαστε από το παράδειγμά του, καθόσον μάλιστα η επέλασή του στις δυτικές αγορές είναι προ των πυλών…