Με τρεις ασπρόμαυρες φωτογραφίες στα «χέρια» της, η Maserati αυτό το κρύο πρωινό του Μαρτίου, θυμάται με νοσταλγία μια ένδοξη στιγμή της.
Ας γυρίσουμε λοιπόν 50 χρόνια πίσω, όταν το ημερολόγιο έδειχνε 9 Μαρτίου του 1972. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης η ιταλική εταιρεία με έμβλημα την τρίαινα του θεού Ποσειδώνα, προκάλεσε κοσμοσυρροή στο περίπτερο της, καθώς όλοι ήθελαν να δούνε από κοντά την ανατρεπτική Maserati Boomerang. Σημειώνεται ότι είχε προηγηθεί μια φευγαλέα της εμφάνιση στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1971.
Ένα ρηξικέλευθο και άκρως φουτουριστικό σχεδιαστικά πρωτότυπο μοντέλο, αυτό ήταν με δυο λόγια η Maserati Boomerang. Άλλωστε πάνω της είχε τη διάσημη σχεδιαστική υπογραφή του Giorgetto Giugiaro, ενώ είχε δημιουργηθεί από την Italdesign, η οποία είχε χρησιμοποιήσει ως βάση τη Maserati Bora που είχε δώσει μέχρι και την «καρδιά» της.
Ο λόγος για τον κεντρικά τοποθετημένο V8 κινητήρα των 4.719 κ.εκ., o οποίος συνεργάζονταν με κιβώτιο 5 σχέσεων μεταδίδοντας την κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ απέδιδε 310 ίππους και επέτρεπε τελική ταχύτητα 300 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμα
Το εντυπωσιακό σπορ coupe δεν εισήλθε ποτέ στη γραμμή παραγωγής, αλλά δημιούργησε δική του σχολή στο design, αποτελώντας πηγή έμπνευσης για μεταγενέστερα μοντέλα του Giorgetto Giugiaro και για άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη και στις Η.Π.Α.
Το έντονα σφηνοειδές και χαμηλό εμπρός της τμήμα, οι αναδιπλούμενοι τετράγωνοι εμπρός προβολείς, τα οριζόντια πίσω φωτιστικά σώματα, οι μεγάλες πλευρικές γυάλινες επιφάνειες που χωρίζονταν στα δυο με μια λεπτή μεταλλική λωρίδα, το φαρδύ κεκλιμένο εμπρός παρμπρίζ και η πανοραμική ηλιοροφή ήταν στοιχεία που άφηναν ανεξίτηλη στη μνήμη τη Maserati Boomerang.
Εξίσου εντυπωσιακό ήταν και το εσωτερικό της, καθώς το τιμόνι δεν είχε ακτίνες και ενσωμάτωνε όργανα του ταμπλό, ενώ τα δυο καθίσματα ήταν αρκετά χαμηλά τοποθετημένα.
Η μια και μοναδική Maserati Boomerang που κατασκευάστηκε έδωσε το «παρών» σε πολλούς διεθνείς διαγωνισμούς, εμφανίστηκε σε διαφημίσεις, ενώ δημοπρατήθηκε αρκετές φορές αλλάζοντας ιδιοκτήτες.