Στο πλαίσιο της σημερινής συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, προανήγγελλε το νέο κύκλο επιδότησης καυσίμων.
Κατά τη διάρκεια της εισαγωγικής του τοποθέτησης ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε:
«Πριν από την ημερήσια διάταξη της συνεδρίασής μας θα ήθελα εν συντομία να ανακοινώσω μία νέα δέσμη μέτρων του Εθνικού Σχεδίου Στήριξης, με αιχμή την επιδότηση των καυσίμων.
Όπως έχει συμφωνηθεί με τα συναρμόδια Υπουργεία και κυρίως με το οικονομικό επιτελείο, αυτή θα αφορά τρεις μήνες: τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο και θα είναι μια παρέμβαση που θα αφορά τις τιμές και της βενζίνης και του diesel και απευθύνεται σε περισσότερους από 3 εκατομμύρια οδηγούς.
Αναλυτικά οι ρυθμίσεις θα εξειδικευτούν σήμερα στις 15:00, από τον Χρήστο Σταϊκούρα, τον αρμόδιο Υπουργό Οικονομικών.
Να αναφέρω ότι οι γενικές κατευθύνσεις κοστολογούνται σε 375 ακόμη εκατομμύρια. Έτσι οι συνολικές επιδοτήσεις της πολιτείας μόνο για τα καύσιμα αγγίζουν τα 600 εκατομμύρια, για την ακρίβεια 580 εκατομμύρια.
Και φυσικά οι άμεσες και οι έμμεσες ενισχύσεις κατά των ανατιμήσεων στην ενέργεια αγγίζουν πλέον τα 8 δισεκατομμύρια ευρώ. Είναι ποσά τα οποία προέκυψαν από τη συνετή οικονομική μας διαχείριση, αλλά και από τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τους οποίους έχει πετύχει και εξακολουθεί να πετυχαίνει η ελληνική οικονομία.
Συγκεκριμένα, τα νέα μέτρα αυξάνουν την επιδότηση του «Fuel Pass» -όπως το λέμε- που θα το ονομάσουμε «Fuel Pass 2». Σε αυτό λοιπόν, η ενίσχυση στην κατανάλωση της βενζίνης ανεβαίνει από τα 45 στα 80 ευρώ, αυτό για πληρωμή στην αντλία. Για τις μοτοσικλέτες από τα 35 στα 60 ευρώ. Ενώ στα νησιά μας, όπου ξέρουμε ότι αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο πρόβλημα, η επιδότηση θα είναι ακόμα μεγαλύτερη: 100 ευρώ τώρα αντί 55 μέχρι σήμερα. Και για τα δίτροχα 70 ευρώ, αντί των περίπου 40 που ήταν πριν.
Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Θα παρουσιάσει και ο Χρήστος Σταϊκούρας στη συνέχεια λεπτομερή στοιχεία, απομειώνουμε τις αυξήσεις στη βενζίνη κατά 44 λεπτά, επαναλαμβάνω κατά 44 λεπτά το λίτρο για 180 λίτρα καυσίμου, για τις αναγκαίες διαδρομές τριών μηνών. Και παράλληλα η κυβέρνηση αποφάσισε να επεκτείνει και την κρατική επιδότηση στην τιμή πώλησης του diesel, ώστε να συγκρατηθούν, κατά το δυνατόν, και οι αυξήσεις στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Η ενίσχυση αυτή θα εξακολουθήσει να είναι 12 λεπτά ανά λίτρο στην πηγή. Το τελικό όφελος -συνυπολογίζοντας και τον ΦΠΑ- θα ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο.
Στόχος μας είναι να κρατήσουμε την τιμή του diesel κάτω από τα 2 ευρώ στην αντλία και αυτό θα ισχύσει επίσης για το επόμενο τρίμηνο.
Όπως διαπιστώνετε, αυτές οι πρωτοβουλίες έρχονται να ανακουφίσουν τους ασθενέστερους συμπολίτες μας, τη μεσαία τάξη, τον παραγωγικό ιστό, τον αγροτικό μας κόσμο, τον κόσμο του εμπορίου. Και βέβαια έρχονται να προστεθούν σε όλα όσα έχουν ήδη προηγηθεί: στην κάλυψη των αυξήσεων στο ρεύμα, στην αναδρομική αποζημίωση.
Είναι όλα αυτά μια πλευρά της κοινωνικής μας πολιτικής η οποία νομίζω ότι αξίζει να αναδειχθεί και δηλώνει όχι μόνο τη φροντίδα της πολιτείας προς τον πολίτη που δοκιμάζεται από την εισαγόμενη κρίση, ιδιαίτερα τώρα με τα αυξημένα έξοδα του καλοκαιριού, αλλά νομίζω ότι αποτυπώνουν οι πρωτοβουλίες μας και τις σωστές οικονομικές μας επιλογές. Που αξιοποιούν την αύξηση του δημοσίου πλούτου προς όφελος της κοινωνίας, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να υπονομεύουν την πρόοδο της οικονομίας. Και απόδειξη η χθεσινή αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας από έναν ακόμα διεθνή οίκο.
Γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά ότι τα νέα μέτρα δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν οριστικά, σε απόλυτο βαθμό, τις συνέπειες μιας παγκόσμιας αναταραχής. Μπορούν ωστόσο να τις αμβλύνουν, να βάλουν ένα σημαντικό ανάχωμα στην έντασή τους. Για να το πω διαφορετικά, συνεχίζουμε τη μάχη για τον δίδυμο στόχο μας: μέσα στην αβέβαιη διεθνή συγκυρία, η κυβέρνηση να ανακουφίζει την κοινωνία, να απελευθερώνει την οικονομία, αλλά να κινείται πάντα -και σας το τονίζω αυτό- μέσα στα όρια των δημοσιονομικών μας αντοχών».