Μπορεί ένα pick–up να αποτελέσει καθημερινό αυτοκίνητο; Ή είναι αποκλειστικά για αγροτικές επαρχιακές δουλειές; Για να βρούμε την απάντηση, ζορίζουμε το νέο L200 τόσο στα στενά της πόλης, όσο και σε λασπωμένες διαδρομές για να δούμε σε ποιο τερέν σκοράρει περισσότερο.
Χρήση ως καθημερινό αυτοκίνητο;
Κρατήσαμε στα χέρια μας το μοντέλο της Mitsubishi και αποφασίσαμε να το χρησιμοποιήσουμε όπως θα κάναμε με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο. Μετακίνηση ανάμεσα σε σπίτι και χώρο εργασίας, παρκάρισμα στο πλάι του δρόμου και εξυπηρέτηση οικογενειακών μετακινήσεων. Όλα αυτά, παρά το γεγονός ότι επρόκειτο για το Club Cub, δηλαδή την έκδοση με τη «μιάμιση» καμπίνα. Αυτό σημαίνει πως εκτός των δύο μπροστά θέσεων υπάρχουν ακόμα δύο, οι οποίες όμως έχουν περιορισμένο χώρο, αντίθετα με το Double Cub όπου οι πίσω θέσεις είναι κανονικών διαστάσεων.
Θέλοντας να αναφέρουμε τα θετικά αλλά και τους συμβιβασμούς, λέμε να ξεκινήσουμε ανάποδα. Δηλαδή να μιλήσουμε πρώτα για τους τομείς όπου χρειάστηκε να προσαρμόσουμε κάπως τις συνήθειές μας.
Συμβιβασμοί σε πίσω καθίσματα και ευελιξία
Αρχικά είναι οι πίσω θέσεις που μόλις αναφέραμε. Σε αυτές μπορούν να καθίσουν δύο ενήλικες, όμως δε βολεύει για πολύωρες μετακινήσεις. Αν πρόκειται για μικρές διαδρομές ίσως να μην υπάρχει πρόβλημα, όμως όταν κάποιος κληθεί να περάσει αρκετή ώρα, μάλλον θα νιώσει σχετικά άβολα. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι αν πρόκειται για παιδιά, δε θα υπάρχει κανένα πρόβλημα.
Φυσικά εκτός από τους χώρους, κάποιος που μένει στην πόλη πρέπει να αποδεχτεί ότι θα δυσκολευτεί κάπως περισσότερο να παρκάρει. Ωστόσο, όταν τελικά βρει τη θέση, δε θα δυσανασχετήσει στους ελιγμούς, με την κάμερα οπισθοπορείας να διευκολύνει τα πράγματα.
Οι χώροι για τους πίσω και η δυσκολία στο παρκάρισμα είναι ίσως τα μοναδικά που μπαίνουν ξεκάθαρα στους συμβιβασμούς, καθώς σε άλλους τομείς η αλήθεια είναι κάπου στη μέση.
Αμφίρροπα
Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι ο χώρος φόρτωσης, η γνωστή καρότσα.
Με ένα pick–up έχεις το μεγαλύτερο «πορτ-παγκάζ» που μπορείς να φανταστείς. Κατά συνέπεια, δε σε απασχολεί ποτέ πόσα πράγματα θα πάρεις μαζί σου, όμως η ανοιχτή της φύση σε κάνει να εξαρτάσαι σημαντικά από τον καιρό. Επιπλέον, πρακτικά είναι αδύνατον να αφήσεις κάτι όταν το παρκάρεις καθώς είναι έρμαιο στους “αετονύχηδες”.
Ένας ακόμα παράγοντας που πρέπει να αναφέρουμε, είναι το ύψος. Με τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα να περισσεύουν πολλές φορές από τη νοητή ευθεία του πεζοδρομίου, σίγουρα βοηθάει να μπορείς να δεις πάνω από αυτά, αντί να προσπαθείς να μαντέψεις αν υπάρχει κάποιο κάθετα διερχόμενο όχημα. Από την άλλη, αυξημένο ύψος συνεπάγεται και αυξημένες κλίσεις. Όντως, το L200 δε σε προδιαθέτει καθόλου για γρήγορη οδήγηση. Άλλωστε δεν είναι αυτός ο σκοπός του. Τελευταίο μεταξύ των στοιχείων που έχουν δύο όψεις είναι τα ελαστικά. Λόγω του χαρακτήρα του αυτοκινήτου, γύρω από τις ζάντες συναντάμε ελαστικά με προσανατολισμό στην εκτός δρόμου οδήγηση, όταν όμως αποφασίσεις να βγεις εκτός δρόμου, θα είσαι πολύ χαρούμενος για αυτή την επιλογή των Ιαπώνων.
Εντυπωσιακά hi–tech με οθόνη αφής και πλήρη συνδεσιμότητα
Περνώντας στα θετικά, δεν μπορούμε να μη μιλήσουμε για την εικόνα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Αν απομονώσει κάποιος μόνο το ταμπλό, θα μπορούσε να βρίσκεται χωρίς αλλαγές και σε ένα SUV. Ίσως τα υλικά να μην είναι τόσο μαλακά στην αφή, όμως ο ρόλος τους είναι να αντέχουν στη σκληρή χρήση. Επιπλέον, δεν απουσιάζουν σύγχρονα στοιχεία εξοπλισμού όπως οθόνη αφής 7 ιντσών, cruise control δυνατότητα σύνδεσης με το κινητό μέσω bluetooth αλλά και μέσω USB. Μάλιστα, στη δεύτερη περίπτωση υπάρχει συμβατότητα με Android Auto και Apple CarPlay.
Με 4κίνηση για όλα τα τερέν
Αφού εξετάσαμε πώς είναι η εμπειρία με το L200, ας δούμε και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Υπάρχει μόνο ένας διαθέσιμος κινητήρας, πετρελαίου στα 2.2 λίτρα και αποδίδει 150 ίππους με 400 Nm ροπής. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων. Στο θέμα των επιδόσεων (ουδείς θα αγοράσει ένα pick–up αυτής της κατηγορίας με προτεραιότητα τις επιδόσεις, οπότε πληροφοριακά τις αναφέρουμε), για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 12.4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 174 χλμ./ώρα. Η απόκρισή του είναι κάπως ράθυμη στο κάτω μέρος του φάσματος των στροφών, όμως όταν περάσει τις 1.600 – 1.700 σ.α.λ. έλκει με άνεση το αμάξωμα. Φυσικά λόγω χαρακτήρα η κατανάλωση είναι ανεβασμένη, όντας σε αστικό κύκλο στα 9.5 λίτρα/100 χλμ.
Το σύστημα τετρακίνησης με το οποίο εξοπλίζεται ονομάζεται Super Select 4WD – II και διαθέτει τέσσερις επιλογές. Η πρώτη είναι η 2H όπου η κίνηση πηγαίνει μόνο στον πίσω άξονα ενώ η 4H δίνει την κίνηση και στους δύο άξονες, κάνοντας την κατάλληλη για υψηλές ταχύτητες. Όταν το τερέν δυσκολεύει περνάμε στην τρίτη επιλογή, την 4HLc. Εδώ κλειδώνει το κεντρικό διαφορικό κατανέμοντας τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες σε ποσοστό 50:50. Για τις πολύ δύσκολες περιστάσεις υπάρχει και η 4LLc στην οποία εμπλέκεται και ο υποπολλαπλασιασμός σχέσεων.
Πάει κυριολεκτικά παντού και άνετα
Το L200 μπορεί να κινηθεί σε πολύ μεγάλη ποικιλία εδαφών και να νιώθει στο στοιχείο του. Μπορεί να πάει ακόμα και σε απάτητα σημεία, χωρίς να “ιδρώσει”. Το αυτοκίνητο σου δίνει να καταλάβεις με τον τρόπο του ότι θέλει να δει χώμα, πέτρες και λάσπη κάτω από τους τροχούς του. Οπότε δεν μπορέσαμε να του πούμε όχι και εκείνο μας αποζημίωσε, καθώς ανταπεξήλθε με άνεση σε κάθε πρόκληση.
Συμπέρασμα
Τελικά κάποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα pick–up ως το καθημερινό του αυτοκίνητο, αρκεί να μην ξεχνάει τις ιδιαιτερότητες που έχουν τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας. Φυσικά, ο πρωταρχικός τους στόχος είναι να αποτελέσουν εργαλεία για τις κατηγορίες επαγγελματιών που τα έχουν πραγματικά ανάγκη.
Στο ταμείο
Οι τιμές του Mitsubishi L200 Club Cub ξεκινούν από τις 26.500 ευρώ.