Στην εβδομάδα αυτοκινήτου του Μοντερέι, δεν γίνονται μόνο αποκαλύψεις νέων hypercars ή παρέλαση κλασικών αυτοκινήτων, αλλά και δημοπρασίες.
Αν και οι εκθέσεις αυτοκινήτου στο σύνολό τους δεν διανύουν και την καλύτερη περίοδο, αυτό ωστόσο δεν αφορά την έκθεση αυτοκινήτου Monterey Car Week, που αποτελείται από ένα πλήθος παράλληλων εκδηλώσεων και μικρότερων εκθέσεων. Εκτιμάται πως περισσότερα από 100.000 άτομα επισκέφτηκαν την έκθεση κατά τη διάρκειά της.
Όλη η αφρόκρεμα της αυτοκίνησης και όλες οι κατασκευάστριες εταιρείες supercars και hypercars βρέθηκαν στις ακτές της Καλιφόρνια στο διάστημα μεταξύ 9 και 18 Αυγούστου και φυσικά πολλά μέλη του διεθνούς jet-set και πλήθος συλλεκτών αυτοκινήτων. Το ενδιαφέρον των τελευταίων εστιάζεται στις διάφορες δημοπρασίες που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια του 10ήμερου σόου.
Στα πλαίσια της φετινής δημοπρασίας Monterey Jet Center Auction, πολλά σπάνια και πανάκριβα μοντέλα άλλαξαν χέρια, με το συνολικό ποσό να φτάνει τα… 71.5 εκ. δολλάρια, σύμφωνα με τη διοργανώτρια εταιρεία, Broad Arrow.
Στα 10 πρώτα μοντέλα με τις ακριβότερες τιμές, κυριάρχησε η Porsche και τα… παράγωγά της, η Ferrari, ενώ στη λίστα βρέθηκαν μία Maserati και μία Lamborghini.
Ας δούμε τη λίστα με τα πιο ακριβά μοντέλα της δημοπρασίας και τις τιμές τους με φθίνουσα σειρά
1) 1997 Porsche 911 GT1 Rennversion – 7.045.000$
H αγωνιστική GT1 που κέρδισε στο Λε Μαν του 1997 με οδηγούς τους Μακνις και Ορτελί, έσπασε τα κοντέρ με τιμή πάνω από τα 7 εκ. δολλάρια. Μόλις 9 έχουν πουληθεί σε ιδιώτες και συνολικά κατέκτησε τέσσερις νίκες στην κατηγορία της.
2) 2003 Ferrari Enzo – εκτός δημοπρασίας
Η συγκεκριμένη Enzo ανήκει από το 2009 στον ίδιο, τρίτο κατά σειρά ιδιοκτήτη, από το 2009 με περίπου 6.000 χλμ στο κοντέρ και είναι μία από τις 111 που πέρασν στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού
3) 1957 – Maserati 200si – εκτός δημοπρασίας
Πρόκειται για τη Maserati που τερμάτισε στο τελευταίο Mille Miglia το 1957, στην αρχική του μορφή. Εκτός από εντυπωσιακό αγωνιστικό παλμαρέ σε αγώνες Τουριμού στις ΗΠΑ και την Ιταλία στις δεκατίες 1950 και 1960, δεν έχει αλλάξει κινητήρα και κιβώτιο…
4) 1972 – Lamborghini Miura SV400 – 2.700.000$
Ένα από τα πιο σπάνια υπεραυτοκίνητα σε μία ακόμα πιο σπάνια έκδοση, καθώς μόλις 96 P400 SV έχουν κατασκευαστεί, με τη συγκεκριμένη μάλιστα να διαθέτει και… εργοστασικό air-condition.
5) 1966 – Ferrari 275 GTB – 2.535.000$
Μόλις τέσσερις ιδιοκτήτες έχει αλλάξει η συγκεκριμένη 275 GTB, με τον τελευταίο να την έχει στην κατοχή του 13 χρόνια, ενώ διαθέτει και τα αυθεντικά μηχανικά μέρη. Συνολικά έχουν κατασκευαστεί 454 μονάδες.
6) 2015- Porsche 918 Spyder Weissach – 2.480.000$
To πιο σύγχρονο μοντέλο της λίστας, η 918 Spyder με το πακέτο Weissach και το μοναδικό μοντέλο στις ΗΠΑ με αυτόν τον συνδυασμό εξωτερικού χρώματος Meteor Grey μαύρο/ασημί δερμάτινο εσωτερικό. Το οδόμετρο γράφει μόλις 4.000 χλμ.
7) 1990 – Ferrari F40 – 2.425.000$
Η F40 δεν θα μπορούσε να λείψει από μία τέτοια δημοπρασία. Πρόκειται για μία από τις 213 που παραδόθηκαν στις ΗΠΑ, με ελάχιστα χλμ στο οδόμετρο, μόλις 13.000 μετά από 34 χρόνια.
8) 1998- RUF CTR2 – 2.096.000$
Η RUF ειδικεύεται στις βελτιώσεις μοντέλων της Porsche με την έκδοση CTR2 να αποδίδει 580 ίππους, κίνηση σε όλους τους τροχούς, κεραμικά φρένα και χειροκίνητο κιβώτιο με κοντή κλιμάκωση. Μόλις 30, χειροποίητες έχουν κατασκευαστεί.
9) 1988 – Porsche 959 Komfort – εκτός δημοπρασίας
Συνολικά κατασκευάστηκαν 266 μονάδες της 959 στην έκδοση Komfort, με τη συγκεκριμένη να έχει διανύσει μόλις 7.667 χλμ. και είναι μία από τις 29 με τον συνδυασμό κόκκινο εξωτερικό – σκούρο γκρι δέρμα στο εσωτερικό.
10) 1998 RUF Turbo R Limited – 1.710.000$
Μόλις επτά έχουν κατασκευαστεί με τον προερχόμενο από την Porsche Turbo κινητήρα να αποδίδει 645 ίππους, σε μοναδική πράσινη απόχρωση.