Moreas Winter Trial σε Αρκαδία και Λακωνία, με τα regularity, εκδηλώσεις ακριβείας με ιστορικά αυτοκίνητα, να «ξεφυτρώνουν» σαν τα μανιτάρια στη χώρα μας.
Σχεδόν κάθε Κυριακή διοργανώνεται και μια εκδήλωση.
Άλλες με πολύ ενδιαφέρον και άλλες με λιγότερο. Όλες με ξεχωριστό χαρακτήρα.
Μια από αυτές τις εκδηλώσεις με κορυφαίο ενδιαφέρον ήταν και το «Moreas Winter Trial» που διοργάνωσε το σωματείο AC3 με τον «κομάντο» Απόστολο Λακασά.
Moreas Winter Trial: Φοβερή επιλογή διαδρομής
Η διαδρομή πολύ ενδιαφέρουσα διασχίζοντας μοναδικά τοπία της Πελοποννήσου με την εκκίνηση να δίνεται από τη γραφική Βυτίνα με πορεία το Σάββατο 17 Φεβρουαρίου προς Μαίναλο, πέρασμα στον Πάρνωνα στα ορεινά χωριά της Σπάρτης, μέχρι τις ακτές της Λακωνίας και μέσω Λεωνιδίου, Κοσμά, Γκορίτσας, Σκούρα, στη Σπάρτη για δείπνο όπου παρέθεσε ο Δήμαρχος Σπάρτης Μιχάλης Βακαλόπουλος προς τιμή των πληρωμάτων.
Η διαδρομή της Κυριακής 18 Φεβρουαρίου ξεκινούσε από την καρδιά της Σπάρτης, από το εμβληματικό άγαλμα του Λεωνίδα, με πορεία προς Καστόρι, Λογκανίκο, Βόρειο Ταΰγετο, από τη φοβερή διαδρομή Taygetos pass για να καταλήξει μέσω Μυστρά στην Ειδική Διαδρομή ακριβείας ανάβαση «Αναβρυτής», με την οποία «έκλεινε» η φετινή εκδήλωση.
Οι συμμετέχοντες των κατηγοριών Regularity και Touring Sport, κάλυπταν συνολικά σε 2 ημέρες περίπου 480 χιλιόμετρα, όπου περιλαμβάνονταν 18 Ειδικές Διαδρομές.
Το «Moreas Winter Trial» ήταν μια πρό(σ)κληση για μας, καθώς ποτέ στο παρελθόν δεν είχαμε συμμετάσχει σε εκδηλώσεις regularity.
Θα το ευχαριστηθείς μας έλεγε ο Χρήστος Χατζηκωνσταντίνου, που σαρώνει μαζί με τον Μανώλη Δημακαρέα όπου συμμετέχουν – και δεν το κρύβουμε ότι ευχαριστιόμαστε διπλά καθώς το σκουρόχρωμο Volkswagen Golf GTI φέρει τα αυτοκόλλητα του motori.gr.
To ίδιο μας έλεγε και ο ένθερμος Αποστόλης Λακασάς, που με την ομάδα του σωματείου AC3 προσπαθούν για τον καλύτερο.
Ένα επιπλέον τηλεφώνημα του αεικίνητου Χρήστου Χατζηκωνσταντίνου, μέλος Δ.Σ. της ΦΙΛΠΑ, ήταν αρκετό για να δηλώσουμε συμμετοχή.
«θα έχεις δίπλα σου έναν από τους καλύτερους στα regularity, τον Απόστολο Πανόπουλο, αλλά και χειριστή του οργάνου που έχει επιμεληθεί ο Σπύρος Μουστάκας, μην αρνηθείς…».
Ο μετρ των regularity μας «έπεισε».
Και στη λίστα με τις συμμετοχές, με τον αριθμό 8 φιγουράριζαν τα ονόματα Ιωάννης Σταυρόπουλος- Απόστολος Πανόπουλος με το κόκκινο Ford Fiesta XR2 του 1984.
Τον Απόστολο δεν τον γνωρίζαμε. Ο Χατζηκωνσταντίνου έκανε την επαφή.
Μετά από τις πρώτες συστάσεις, τον αφήσαμε να μας «ξεναγήσει» στον κόσμο των regularity.
Aπό τις πρώτες τοποθετήσεις φάνηκε η βαθιά γνώση του.
Γνώση, αλλά και με άποψη. Αυτό μας άρεσε ακόμα περισσότερο.
Παρασκευή βράδυ μια βόλτα με το Fiesta XR2, και πρώτη επαφή με το ηλεκτρονικό όργανο του «εφευρέτη» Μουστάκα.
Καμία σχέση με το ηλεκτρονικό όργανο που χειριζόμαστε τότε στο Escort WRC. ‘Άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Εξάλλου ο Απόστολος το είχε αναλάβει. Εμείς «διαταγές» θα εκτελούσαμε πίσω από το τιμόνι…
Δοκιμάζουμε και τους προβολείς. Ανάβουν και στο επόμενο δευτ. σβήνουν για να μην ξανανάψουν ποτέ. Απόλυτο σκοτάδι.
Που να βρεις και τι να κάνεις τέτοιες ώρες. Η μόνη ελπίδα κάποια βοήθεια στη Βυτίνα.
Πρωί-πρωί του Σαββάτου λοιπόν πορεία προς Βυτίνα όπου ήταν και ο χώρος της εκκίνησης, με την ελπίδα ότι κάποιος «μάγος» θα βρεθεί ώστε να «ανάψουν» οι προβολείς.
Στη διαδρομή ο Απόστολος αναλύει τα μυστικά του regularity.
To όργανο, τη μυστική διαδρομή, το road book, τη μ.ω.τ., και ένα σωρό άλλα τα οποία είναι πολύ μακριά από τα ράλι.
Για να μην μπερδευόμαστε, άλλο τα ράλι, άλλο τα regularity. δεν έχουν κανένα κοινό στοιχείο.
Ακούμε με προσοχή, τον Απόστολο, ρωτάμε, παίρνουμε απαντήσεις και στην επόμενη στροφή αντικρίζουμε την αψίδα εκκίνησης στην είσοδο της Βυτίνας, που η πόλη ακόμα «κοιμάται».
Ένα γρήγορο πέρασμα από τη γραμματεία, όπου οι ευγενικές κυρίες του σωματείου μας προμηθεύουν τους αριθμούς συμμετοχής και τις απαραίτητες πληροφορίες.
Ακούμε και μια φωνή πίσω μας, είναι ο συμπαθής Τάκης Ματράλης που χαμογελώντας μας καλωσορίζει και σχολιάζει «Γιάννη πρώτη συμμετοχή στα regularity και κατευθείαν στα βαθιά, το Moreas Winter Trial, θεωρείται δύσκολη εκδήλωση, καλή επιτυχία να έχετε».
Έχουμε καλό συνοδηγό, απαντάμε, αλλά πάνω από όλα η διασκέδαση και να ευχαριστηθούμε τις διαδρομές, καθώς διασχίζουμε, όπως είδαμε στο χάρτη, μέρη ιστορικά, όπως Αλωνίσταινα (παραδοσιακός οικισμός πλέον), Γεράκι, θρυλικές Ειδικές Διαδρομές του Ράλι Ακρόπολις μερικές 10ετίες πριν.
Ο «μάγος» όμως δεν εμφανίζεται, έτσι η «περιπέτεια» θα ξεκινήσει με διακοσμητικούς τους προβολείς. Συμβαίνουν αυτά…
Η δεύτερη μικρή οθόνη που είναι για τον οδηγό, δεν γίνεται να τοποθετηθεί στην ευθεία των ματιών μας, και αυτό θα σε δυσκολέψει μας λέει ο Απόστολος, καθώς θα πρέπει να το κοιτάς και να συντονίζεις το γκάζι.
Δε βαριέσαι του απαντάμε. Ας πάμε σε αυτήν την εκδήλωση να πάρουμε το βάπτισμα και στην επόμενη θα «πατήσουμε» τον Χατζηκωνσταντίνου που παρακολουθεί την όλη συζήτηση-τοποθέτηση με κέφι και διάθεση, καθώς έχει το μπροστινό νούμερο από εμάς…
Moreas Winter Trial: Η ώρα να πάρουμε εκκίνηση έφτασε
Ο Αποστόλης παίζει στα δάκτυλα τα κουμπιά του ηλεκτρονικού οργάνου, και με το άλλο κρατάει το road-book και να στην πρώτη Ειδική Διαδρομή.
Δεν έχει κριτές, όπως στα ράλι. Όλα γίνονται από τους σένσορες που είναι τοποθετημένοι στο αυτοκίνητο μέσω δορυφόρων.
«κόψε», «πάτα», «κράτα ρυθμό», «μηδενικές χρονομετρήσεις σημειώσαμε» είναι οι λέξεις που ηχούν στα αυτιά μας.
Δεν εκνευρίζεται ο Απόστολος με τα λάθη μας, καθώς εμείς που είμαστε από τα ράλι, έχουμε άλλη σκέψη εντελώς διαφορετική από αυτή που πρέπει να έχεις στο regularity.
Προσπαθούμε όμως, μας αρέσει η διαδικασία και γίνεται ακόμα ομορφότερη από τα μέρη που διασχίζουμε.
Διασχίζουμε φοβερά μέρη, και ο Απόστολος δίπλα μας φοβερός. «Μιλάει» με το όργανο και μας καθοδηγεί τέλεια.
Το Fiesta RX2, παρά τα 40 χρόνια στην πλάτη του, δουλεύει σαν ελβετικό ρολόι, και μην ψάξετε για υδραυλικές κρεμαγιέρες και τέτοια.
Τότε αυτά δεν υπήρχαν. O κινητήρας 1.6 λίτρων ατμοσφαιρικός με ισχύ γύρω στους 100 ίππους με 5άρι κιβώτιο, καλές αναρτήσεις και ελαστικά 4 seasons έχει το «πακέτο».
Με αυτό «πολεμήσαμε» και διασκεδάσαμε στο 2ήμερο Moreas Winter Trial, ακόμα και το βράδυ χωρίς προβολείς, που το ολοκληρώσαμε με πολλά χαμόγελα, στην 7η θέση, μια θέση χάσαμε στην τελευταία Ειδική Διαδρομή έτσι για την ιστορία δηλαδή, έχοντας σημειώσει 9 «μηδενικές» χρονομετρήσεις, όταν οι νικητές, Χατζηκωνσταντίνου-Δημακαρέας σημείωσαν 18.
Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία. Ήταν ωραία και η αύρα μεταξύ των πληρωμάτων που ζήσαμε, ενώ δε σας κρύβουμε ότι εισπράξαμε και πολύ θετικά σχόλια για την όλη παρουσία μας.
Αυτό σου δημιουργεί προϋποθέσεις για τη συνέχεια. Η συνέχεια «άγνωστη», πάντως το κόκκινο Ford Fiesta XR2 είναι πάντα διαθέσιμο.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Χρήστο Χατζηκωνσταντίνου, εμπνευστής της όλης προσπάθειας και της γνωριμίας μας με τον Απόστολο Πανόπουλο.
Τον συνοδηγό του Χατζηκωνσταντίνου Μανώλη Δημακαρέα.
Τον Απόστολο Πανόπουλο τον ευχαριστούμε ιδιαιτέρως (ξέρει αυτός), όπως και τους Ανδρέα Πιταράκη-Θοδωρή Μελανίτη με το θηριώδες Ford Escort MKI.
Επίσης τον Μαθιό Μανσόλα με τα θετικά του σχόλια πριν, κατά τη διάρκεια και στο τέλος της εκδήλωσης και φυσικά τον Απόστολο Λακασά με όλο το τημ του ΑC3.
Στα της εκδήλωσης και στην κατηγορία regularity η νίκη «παίχτηκε» στην τελευταία Ειδική Διαδρομή, ανάβαση «Αναβρυτής», όπου ο mr. sporting Χατζηκωνσταντίνου με τον Δημακαρέα πήραν τη νίκη με το Golf GTI του 1985, με δεύτερους τους Άρη Γεωργοσόπουλο-Νίκο Κοντοπό με το προσεγμένο Citroen AX Sport του 1989 και τρίτους τους Χρήστο Διαμαντόπουλο-Κώστα Πίπερο (ο Πίπερος δεν ανέβηκε στο βάθρο για να του απονεμηθεί το έπαθλο) επίσης με Volkswagen Golf GTI του 1988, που προηγούντο στο μεγαλύτερο μέρος της εκδήλωσης.
Στην κατηγορία Classic, 1οι ήταν οι Χόλης-Νασόπουλος με Alfa Romeo Alfetta του 1976, 2οι οι Παπάζογλου-Νικολοπούλου με Alfa Romeo Alfasud του 1977 και 3οι οι Στάθης και Χάρης Φίλης με Toyota Celica του 1972.
Στην κατηγορία Touring Sport η 3άδα του βάθρου ήταν Λαγάκης-Τσαλίκης, νικητές, με Subaru Legacy του 1991, στη 2η θέση οι Ποριώτης-Μακρυωνίτης με Toyota Starlet του 1979 και 3οι οι Λαλούσης-Ευσταθίου με Subaru Legacy turbo του 1991.
Aπό τα high lights της εκδήλωσης η παρουσία του δημάρχου Σπάρτης Μιχάλη Βακαλόπουλου και η απονομή των επάθλων στην κεντρική πλατεία της Σπάρτης με φόντο τα αυτοκίνητα μιας άλλης εποχής.
Η ξεχωριστή αθλοθέτηση της 11ης νυχτερινής Ειδικής Διαδρομής «Κοσμάς» για τα πληρώματα της κατηγορίας Touring Sport με νικητές τους Γιάννη Κυρανάς –Άκη Αβαστάντο με Toyota Corolla Gti του 1988 και για τα πληρώματα της regularity η ανάβαση «Αναβρυτής» με ταχύτερους τους Χατζηκωνσταντίνου-Δημακαρέα.
Και του χρόνου…