Ο κινεζικός κατασκευαστής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EV) Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) κοιτάει το μέλλον.
Δηλαδή την αυτονομία του;, το χρόνο φόρτισής τους, την αξιοπιστία, και, προχωράει για το επόμενο βήμα. Έτσι εξελίσσει τη νέα γενιά μπαταριών με στόχο να εξασφαλίζουν αποστάσεις άνω των 1000 χλμ.
Πρόσφατα, λοιπόν, δήλωσε ότι οι πρώτοι πελάτες για τη νέα μπαταρία Qilin με αυτονομία 1.000 χλμ θα είναι τοπικές startups όπως οι EVLi Auto και Hozon New Energy Automobile. Φυσικά η Contemporary Amperex Technology δεν είναι μια τυχαία εταιρία που ξεφύτρωσε ξαφνικά. Η CATL είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών EV στον κόσμο με εκτιμώμενο παγκόσμιο μερίδιο αγοράς περίπου 32%, χάρη στην κυρίαρχη παρουσία της στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, όπου οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 2,9 εκατομμύρια μονάδες πέρυσι.
Η εταιρεία που εδρεύει στην επαρχία Ningde της επαρχίας Φουτζιάν δήλωσε ότι έχει επίσης προμηθεύσει μπαταρίες EV στην Kia Corp της Νότιας Κορέας. Αυτή είναι η πρώτη φορά που η Kia θα χρησιμοποιήσει τις μπαταρίες EV της CATL στα οχήματά της που πωλούνται στη Νότια Κορέα. “Η CATL επιδιώκει ξεκάθαρα να επιταχύνει την επέκτασή της με το βλέμμα στην αύξηση του μεριδίου της στην παγκόσμια αγορά. Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης μια αναμενόμενη έκρηξη στις πωλήσεις NEV τα επόμενα χρόνια”, δήλωσε ο Γουάνγκ Τζίνγκ, επόπτης έρευνας για την κατασκευή υψηλών προδιαγραφών.
Αποκάλυψε προ ημερών τη νέα μπαταρία, ενώ ανακοίνωσε επίσης ότι συγκέντρωσε με επιτυχία 6,7 δισεκατομμύρια δολάρια για τη χρηματοδότηση επενδύσεων στην κατασκευή και περαιτέρω έρευνα και ανάπτυξη. Η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι το Qilin «cell-to-pack» (CTP 3.0) παρέχει στα EV μια αυτονομία άνω των 1.000 χλμ με μία μόνο φόρτιση (με απόδοση χρήσης όγκου ρεκόρ 72%), η οποία αναμένεται να είναι πρωτοπόρος στην αγορά όταν τεθεί σε παραγωγή το επόμενο έτος.
Λέγεται, επίσης, ότι είναι η ασφαλέστερη και πιο ανθεκτική μπαταρία από τις υπάρχουσες και επιτυγχάνεται ταχύτερη η φόρτιση -η φόρτιση από 10 έως 80% θα είναι δυνατή σε περίπου 10 λεπτά ή σε μόλις 5 λεπτά με μια «καυτή εκκίνηση», που σημαίνει προετοιμασία της μπαταρίας εκ των προτέρων. Η ενεργειακή του πυκνότητα των 255 watt/h/kg είναι 13% υψηλότερη από τη νέα μπαταρία 4680 της Tesla.
Κάθε νέα τεχνολογία έχει και το κόστος της. Πόσο λοιπόν αυτή η νέα τεχνολογία μπαταρίας θα επηρεάσει τις τελικές τιμές των αυτοκινήτων.
Φυσικά η μαζική παραγωγή είναι αυτή που επηρεάζει το κόστος.
Βρισκόμαστε λοιπόν μπροστά σε μια νέα τεχνολογία μπαταριών όπου περισσότερα στοιχεία θα αποκαλυφθούν προσεχώς.
Να σημειωθεί ότι η CATL παρουσίασε το Qilin σε μια εποχή που η εταιρεία αντιμετώπιζε αυξανόμενο σκληρό ανταγωνισμό στις παγκόσμιες αγορές, ιδιαίτερα από νοτιοκορεάτες κατασκευαστές όπως η LG Energy Solution, η SK On και η Samsung SDI, ειδικά στις ΗΠΑ, όπου έχουν επενδύσει πολλά για να δημιουργήσουν ισχυρές συνεργασίες με την τοπική αυτοκινητοβιομηχανία. Οι βασικοί εγχώριοι ανταγωνιστές της περιλαμβάνουν την BYD και την China Aviation Lithium Battery.
Η BYD, υποστηρίζει ότι θα αρχίσουν να προμηθεύουν την Tesla με μπαταρίες πολύ σύντομα, απειλώντας πιθανώς περαιτέρω το μέλλον της συμφωνίας προμήθειας της CATL με τον Αμερικανό κατασκευαστή EV.
Η μπαταρία λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού (LPF) της BYD που αποκαλύφθηκε το 2020 λέγεται ότι είναι σημαντικά πιο ασφαλής από άλλες εναλλακτικές χημικές ουσίες, ειδικά όταν πρόκειται για τη δοκιμή διείσδυσης των νυχιών που συχνά οδηγεί στην έξοδο καπνού από τη συσκευασία…
Διαβάστε ακόμα