Είναι σχεδόν βέβαιο πως θα έχετε ακούσει ή δει μερικούς οδηγούς να βάζουν νεκρά σε έναν κατηφορικό δρόμο και να ελέγχουν το αυτοκίνητο με το φρένο και το τιμόνι. Η δικαιολογία τους; Ότι έτσι δεν χρειάζεται καύσιμο το αυτοκίνητο και η κατανάλωση είναι στο απόλυτο μηδέν. Ισχύει;
Χαλάτε τα φρένα σας, ενώ μπορεί και να μην ¨πιάσουν¨
Αυτός ο μύθος, όχι απλά δεν ισχύει, αλλά είναι πραγματικά επικίνδυνος. Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε πως μην επιλέγοντας κάποια σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και μειώνοντας ταχύτητα μόνο με το πεντάλ του φρένου, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ζεσταθούν υπερβολικά τα τακάκια και η απόδοση τους να μειωθεί σε επικίνδυνο βαθμό. Εκτός λοιπόν από το γεγονός πως φθείρονται ακανόνιστα και θα χρειαστούν αντικατάσταση, εάν προκύψει κάποιο εμπόδιο και χρειαστεί να κάνετε ελιγμό, το αυτοκίνητο όντας σε νεκρά, ρολάρει χωρίς περιορισμούς και δεν ελέγχεται. Έτσι, εάν χρειαστεί να πατήσετε γκάζι, θα πρέπει να βάλετε αστραπιαία την εκάστοτε σωστή ταχύτητα.
Δείτε εδώ πώς θα αυξήσετε την ιπποδύναμη του κινητήρα σας
Ο μύθος της κατανάλωσης
Όλα τα καινούργια αυτοκίνητα διαθέτουν trip computer και είναι σε θέση να δείχνουν σε real time τις απαιτήσεις του οχήματος σε καύσιμο και να καταρρίψουν αυτόματα το μύθο. Μηδενική κατανάλωση θα πετύχετε μόνο εάν έχετε επιλέξει την σωστή ταχύτητα στο κιβώτιο και όχι τη νεκρά. Ο λόγος είναι πως πλέον τα περισσότερα μοντέλα διαθέτουν σύστημα ψεκασμού καυσίμου με δυνατότητα διακοπής παροχής. Όταν ο εγκέφαλος αντιλαμβάνεται πως δεν χρειάζεται να ψεκάσει με καύσιμο, σταματάει την διαδικασία από μόνος του. Αντίθετα με νεκρά, δεν έχει πληροφορίες σχετικά με την κίνηση και έτσι θα δείτε κατανάλωση πάνω από 1λτ./100χλμ. σταθερά.
Επιλέγοντας νεκρά λοιπόν σε μία κατηφόρα, χαλάτε τα φρένα σας, δεν έχετε έτοιμο γκάζι εάν προκύψει εμπόδιο ενώ καίτε έως και 2λτ./100χλμ. Με την σωστή ταχύτητα, βγαίνετε τριπλά κερδισμένοι!