Η «αποκάλυψη» του νέου Audi A3 Sportback στα ελληνικά Μ.Μ.Ε, ήταν η πρώτη μετά τον εγκλεισμό του Covid-19.
H παρουσίαση έγινε στο Four Seasons της Βουλιαγμένης, τηρουμένων όλων των πρωτοκόλλων υγείας και προστασίας.
Και επειδή βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού, το ξενοδοχειακό συγκρότημα «Αρίων» ήταν κλειστό, χωρίς να υπάρχει ενημέρωση για το πότε θα ανοίξει.
Επιστροφή όμως στο νέο A3 Sportback τέταρτης γενιάς, ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της εταιρίας.
Να ξεκινήσουμε πρώτα με το design.
Το νέο γερμανικό μοντέλο προβάλει ένα πολύ πιο δυναμικό σχήμα που τονίζεται κυρίως από τη «μούρη» με τη μεγάλη μάσκα, τους νέους προβολείς σε στυλ μπούμερανγκ, τους προφυλακτήρες με τις μεγάλες εισαγωγές και το κυρτό καπό με τις δύο ακμές στο κέντρο.
Το μεγάλο σε διαστάσεις παρμπρίζ δείχνει σαν να αποτελεί συνέχεια του καπό.
Oι προβολείς είναι LED, βασικός εξοπλισμός σε όλες τις εκδόσεις, ενώ ως εξτρά είναι οι Matrix LED, που τοποθετούνται για πρώτη φορά σε μοντέλο της κατηγορίας.
Οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες συνεχίζονται και στο προφίλ, δημιουργώντας μια κοίλη επιφάνεια, που αποτελεί νέο στοιχείο στη σχεδιαστική γλώσσα της Audi.
Τα πίσω φώτα ακολουθούν διαφορετική σχεδιαστική διάταξη και εκτείνονται στα φτερά.
Διακριτική αεροτομή υπάρχει στο πίσω κρύσταλλο ως προέκταση της οροφής.
Το σχεδιαστικό παζλ το συμπληρώνουν οι ζάντες ελαφρού κράματος, με πρώτη διάσταση αυτή των 16 ιντσών που είναι στάνταρ εξοπλισμός στις βασικές εκδόσεις.
Σε ο,τι αφορά τις εξωτερικές διαστάσεις το μήκος είναι κατά 5 εκ. μακρύτερο λόγω της σχεδίασης του μπροστινού μέρους, ενώ παρέμειναν τα ίδια το πλάτος (1,82 μ.), το ύψος (1.43 μ.) και το μεταξόνιο (2,64 μ.).
Όσο για το χώρο των αποσκευών προσφέρει 380 λίτρα με κιτ επισκευής ελαστικού.
Να περάσουμε στο εσωτερικό που σε καλωσορίζει στο ψηφιακό κόσμο και κλείνει το μάτι στους φίλους των gadget.
Στη διάθεσή τους ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (δείτε το παρακάτω video) με οθόνη 12,3 ίντσες και η κεντρική οθόνη αφής 10.1 ίντσες.
Πέρα όμως από τα ψηφιακά «προϊόντα» το εσωτερικό είναι πλήρως επανασχεδιασμένο με τις οριζόντιες γραμμές να κυριαρχούν. Ταμπλό (με μαλακά υλικά) με ψηλά τους δύο αεραγωγούς αριστερά και δεξιά του πίνακα οργάνων, εστιασμένο στον οδηγό.
Στα εξτρά το heap-up display μπροστά από τον οδηγό.
Για τους φίλους του καλού ήχου η Audi εφοδιάζει το νέο A3 Sportback με το προηγμένο σύστημα Bang & Olufsen με 15 ηχεία και συνολική ισχύ 680 Watt.
Εδώ προσέξτε όμως πόσο έχει προχωρήσει η ιδέα του καλού ήχου. Τέσσερα από αυτά τα ηχεία βρίσκονται στην περιοχή του πίνακα οργάνων και χρησιμοποιούν τις αντανακλάσεις του παρμπρίζ για τη δημιουργία του 3D ήχου. Επιπλέον η Audi σε συνεργασία με το ινστιτούτο Fraunhofer ανέπτυξε έναν αλγόριθμο που προσθέτει εύρος και βάθος στον ήχο.
Το σύστημα ψυχαγωγίας είναι συμβατό με Android και Apple CarPlay ενώ στη βάση της κονσόλας υπάρχει το επαγωγικό σύστημα φόρτισης smartphones.
To νέο A3 Sportback μας ξεναγεί και σε μια καινούργια καινοτομία για την κατηγορία που ονομάζεται “Function on Demand”. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στον κάτοχο, ακόμα και αν το έχει αγοράσει σαν μεταχειρισμένο, να εξοπλίσει το αυτοκίνητό του με περισσότερα αξεσουάρ, έχοντας το ήδη στην κατοχή του για ένα διάστημα.
Όπως για παράδειγμα, αναβάθμιση στο σύστημα πλοήγησης, μεγαλύτερη ισχύς, επαγωγική φόρτιση, και ένα σωρό ακόμα λειτουργίες που δεν υπήρχαν στην αρχική αγορά και έγιναν απαραίτητα στη συνέχεια.
Με τι κινητήρες είναι όμως διαθέσιμο το νέο «παιδί» της εταιρίας με σήμα του τέσσερις κύκλους;
Όμως πριν περάσουμε στα μηχανικά σύνολα, μια έκδοση που αναμένεται να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία των υβριδικών και premium (γιατί το A3 Sportabck είναι premium σε όποια έκδοση και αν αποκτηθεί) είναι η έκδοση 35 TFSI MHEV με κινητήρα 1.500 κ.εκ. απόδοσης 150 ίππων που συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt.
H γκάμα λοιπόν ξεκινάει με τον 3κύλινδρο του ενός λίτρου 30 TDI με 116 ίππους με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Ακολουθεί η 35 TFSI (1,500 κ.εκ. με 150 ίππους TFSI) και 35 TDI με 2λιτρο turbodiesel σύνολο με 150 ίππους αποκλειστικά με 7-τάχυτο κιβώτιο S tronic.
Φυσικά θα ακολουθήσουν γρήγορες εκδόσεις με τα logo “S” και “RS” και το σύστημα μετάδοσης που άλλαξε το χάρτη τόσο στους αγώνες όσο και στην καθημερινότητά μας, το Quattro.
Κατά την πρώτη επαφή στη χώρα μας, οδηγήσαμε την έκδοση με τον κινητήρα 1.500 κ.εκ. με τους 150 ίππους και το 7άρι S-Tronic κιβώτιο (από 28.990 ευρώ), με τον state -of art επιλογέα.
Να σημειωθεί εδώ ότι τα A3 Sportback έως 150 ίππους η πίσω ανάρτηση φέρει ημιάκαμπτο άξονα ενώ πάνω από αυτούς τους ίππους, πολλαπλών συνδέσμων.
Το νέο μοντέλο της Audi έχει το καλύτερο σύστημα διεύθυνσης μετά το Q2 (δεν αναφερόμαστε στις εκδόσεις S και RS). Αισθάνεσαι ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο που αποτελείται από ένα «κομμάτι» σίδερο, τόσο συμπαγές είναι, «κάθεται» πολύ καλά στο δρόμο, ο κινητήρας και σε συνδυασμό με το S-Tronic είναι πάντα πρόθυμος, πολύ υψηλά τα στάνταρ κύλισης και της ηχομόνωσης.
Για το τέλος αφήσαμε την πολύ καλή θέση οδήγησης αλλά και την έντονη premium ατμόσφαιρα που συντροφεύει οδηγό και επιβάτες.
Όσο για τις τιμές σε μια φωτογραφία, από αυτές που ακολουθούν, αναγράφονται οι εκδόσεις και η τιμές τους.
Ανεβάζει τον πήχη στην μικρομεσαία premium κατηγορία το νέο A3 Sportabck και η μάχη φουντώνει. Δεν είναι μόνο η ποιότητα, τα gadget, οι τέσσερις κύκλοι, η ασφαλής οδική συμπεριφορά, η μεγάλη γκάμα των κινητήρων, όσο όλες αυτές οι παροχές και τα συστήματα που η Audi προσφέρει σε μια εποχή που ο κόσμος αλλάζει.
Για περισσότερες εικόνες πατήστε εδώ.