Μετά την ανακοίνωση του «ΚΙΝΟΥΜAI ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΙΙΙ» και των οικονομικών κινήτρων που δίνονται, μήπως ήρθε η ώρα για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση;
Σίγουρα για όποιον έχει τη δυνατότητα φόρτισης στην οικία του, η απόκτηση ηλκετρικού αυτοκινήτου, απαλλάσσει από το άγχος της φόρτισης, τουλάχιστον σε καθημερινό επίπεδο και στα ταξίδια θα χρειάζεται προγραμματισμός της διαδρομής και επιλογή του κατάλληλου φορτιστή.
Τι συμβαίνει με όσους ναι μεν θέλουν να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά δεν υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι τους;
Που υπάρχουν φορτιστές;
Δυστυχώς, η κατάσταση δυσκολεύει, καθώς ακόμα και στα αστικά κέντρα, η πυκνότητα των δημόσιων φορτιστών, απέχει πολύ από το ιδανικό. Ολόκληρες συνοικίες και μάλιστα πυκνοκατοικημένες δεν έχουν ούτε έναν φορτιστή, ή βρίσκονται στις κεντρικές λεωφόρους και συνήθως σε σουπερμάρκετ που μπορεί να είναι και σε υπόγειους χώρους, άρα με πρόβαση μόνο τις ώρες λειτουργίας.
Εκτός των αστικών κέντρων, η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη, καθώς εκτός από τους ΣΕΑ των αυτοκινητοδρόμων, στο επαρχιακό δίκτυο, η έλλειψη φορτιστών είναι εμφανής.
Επιπροσθέτως, δεν αρκεί η ύπαρξη απλών φορτιστών. Δεν είναι λογικό να περιμένει ο οδηγός και οι επιβάτες να φορτίσει ένα αυτοκίνητο σε 3-4 ώρες για μία αντίστοιχης ώρας διαδρομή. Ναι μεν στους ΣΕΑ υπάρχουν ταχυφορτιστές, ακόμα και ισχύος 300 kW, αλλά και αυτοί είναι λίγοι, ενώ δεν θα μπορέσουν να εξυπηρετήσουν 4 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταυτόχρονα, κάτι που μπορεί να συμβεί σε τριήμερα και εορταστικές περιόδους.
Σύμφωνα με έρευνα του ACEA, στη χώρα μας υπήρχαν στο τέλος του 2023, 2950 απλοί φορτιστές και μόλις 216 ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος DC, που σίγουρα δεν επαρκούν.
Στα δε νησιά, που θα κατακλυστούν από αυτοκίνητα τη θερινή περίοδο, η κατάσταση είναι μάλλον δυσμενής, αν συνυπολογιστεί το γεγονός πως θα για να μεταφερθεί το ηλεκτρικό θα πρέπει να έχει μόλις 40% μπαταρία…
Σίγουρα τα κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά χρειάζεται και ανάπτυξη των υποδομών και πολύ μεγαλύτερη κάλυψη της χώρας με περισσότερους φοριστές για να μην γίνει η ηλεκτροκίνηση προνόμιο του αστικού ιστού.