«Φωτιές» ανάβει στο χιονισμένο μας σκηνικό η Lotus, αποκαλύπτοντας το ιδιαίτερα εντυπωσιακό νέο E-R9.
Σύμφωνα με τη βρετανική εταιρεία πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα, το οποίο φιλοδοξεί να συμμετέχει σε αγώνες αντοχής τη σεζόν του 2030. Μπορεί ο στόχος να είναι αρκετά μακροπρόθεσμος ταιριάζει όμως με το άκρως φουτουριστικό σχήμα του πρωτότυπου E-R9.
Παρατηρώντας την πανοραμική του φωτογραφία διακρίνουμε ότι το αμάξωμα του έχει σχήμα “Δ”. Παράλληλα το στενόμακρο κεντρικά τοποθετημένο κόκπιτ με γυάλινο στέγαστρο θυμίζει μαχητικό αεροσκάφος. Όλοι οι τροχοί του είναι ενσωματωμένοι μέσα σε πάνελ. Τα φτερά του είναι αρκετά καμπυλωτά, ενώ τα εμπρός δεν επικοινωνούν με το αμάξωμα, αλλά μόνο με το εμπρός splitter.
Καθόλου τυχαίο δεν είναι το χρυσό και μαύρο χρώμα που επέλεξε η Lotus για το E-R9. Προέρχονται από την ιστορική της παλέτα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Στο σημείο αυτό να θυμίσουμε ότι η Lotus έχει κατακτήσει στο παρελθόν δεκατρία Πρωταθλήματα στη Formula 1.
Lotus Elise και Exige: Στη σύνταξη με ένσημα εικοσαετίας
Σχετικά με την ονομασία του τώρα, τα αρχικά E-R προέρχονται από τις λέξεις Endurance Racer, δηλαδή αγωνιστικό αντοχής. Ο αριθμός 9 προέρχεται και πάλι από το ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν της Lotus. Το 1955 το αγωνιστικό Mark IX με τον αριθμό 9 έλαβε μέρος στις 24 Ώρες του Λε Μαν, ενώ στα πληρώματα της βρίσκονταν και ο ιδρυτής της Lotus, Κόλιν Τσάπμαν. Αν τελικά καταφέρει το E-R9 να ξεκινήσει την καριέρα του στις πίστες το 2030 θα γιορτάσει με το ντεμπούτο την 75η επέτειο του Mark IX.
Ειδική μνεία κάνει η Lotus στην αεροδυναμική του E-R9 και συγκεκριμένα στα «μορφοποιήσιμα» πάνελ του αμαξώματος. Πρόκειται για ενεργές επιφάνειες που μπορούν να αλλάξουν το σχήμα και τη θέση ανάλογα με τη ροή του αέρα. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί χειροκίνητα με το πάτημα ενός κουμπιού από τον οδηγό, είτε αυτόματα μέσω αισθητήρων. Έτσι επιτυγχάνεται η ελάχιστη αεροδυναμική αντίσταση στις ευθείες και η μέγιστη κάθετη δύναμη στις στροφές.
Οι κάθετες τώρα πίσω επιφάνειες βοηθούν το E-R9 να αλλάζει κατεύθυνση χωρίς να επηρεάζεται η πρόσφυση των τροχών. Το προηγμένο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης τροφοδοτεί κάθε τροχό ξεχωριστά, όπως συμβαίνει και στην Lotus Evija. Ωστόσο στο E-R9 το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης θα είναι πλήρως ρυθμιζόμενο από τον οδηγό εν κινήσει.
Προς το παρόν η Lotus δεν αποκαλύπτει τεχνικά χαρακτηριστικά για το E-R9 όπως ισχύ, ροπή, επιδόσεις και μπαταρία. Αναφέρει μόνο ότι κατά τη διάρκεια των pit stops θα μπορεί να αλλάζει μπαταρία.