Αν μας ζητούσαν μια σύντομη περιγραφή για τη νέα Mercedes-AMG One θα λέγαμε ότι είναι ένα μονοθέσιο της Formula 1 μεταμφιεσμένο σε hypercar.
Έτσι μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα στους δρόμους, αλλά και να βάζει φωτιά στην άσφαλτο της πίστας. H «καρδιά» της Mercedes-AMG One είναι το υβριδικό σύστημα κίνησης E Performance, το οποίο προέρχεται από την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Απαρτίζεται από έναν κεντρικά τοποθετημένο V6 θερμικό κινητήρα 1.6 λίτρων με ηλεκτρικό turbo, όριο περιστροφών στις 11.000 σ.α.λ., απόδοσης 566 ίππων, ενώ έχει μεταμοσχευθεί από το μονοθέσιο της Mercedes στη Formula 1.
Συνδυάζεται με τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ, εκ των οποίων ένα έχει τοποθετηθεί στον στροφαλοφόρο άξονα με ισχύ 163 ίππων, το άλλο βρίσκεται ενσωματωμένο στο turbo προσφέροντας 122 ίππους, ενώ δύο υπάρχουν στο μπροστινό άξονα παράγοντας συνδυαστικά 326 ίππους.
Σημειώνεται ότι οι δυο μπροστινοί ηλεκτροκινητήρες επιτρέπουν ανάκτηση ενέργειας έως και 80% κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, βοηθώντας στη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου, η οποία έχει χωρητικότητα 8,4 kWh και επιτρέπει αυτονομία 18,1 χλμ. αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ μπορεί να φορτιστεί με τον ενσωματωμένο φορτιστή 3,7 kW. Συνολικά η Mercedes-AMG One εκτρέφει 1.063 ίππους.
Με επιλεγμένο το πρόγραμμα οδήγησης “Race Start” η Mercedes-AMG One μπορεί να επιταχύνει από 0-200 χλμ./ώρα εντός 7,0 δευτ. και να φτάσει τα 352 χλμ./ώρα! Παράλληλα ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το πρόγραμμα “Race Safe” (κανονική λειτουργία με προτεραιότητα στους ηλεκτρικούς κινητήρες), το “Race” (υβριδική λειτουργία με το θερμικό μοτέρ να λειτουργεί συνεχώς διατηρώντας την αυτονομία της ηλεκτρικής ενέργειας), το “EV” (μηδενικές εκπομπές ρύπων πλήρως ηλεκτρική λειτουργία), “Race Plus” (υβριδική λειτουργία, ενεργή αεροδυναμική και χαμηλωμένο πλαίσιο) και το “Strat 2” (μέγιστη ισχύς και πιο επιθετική ρύθμιση πλαισίου, κατάλληλο μόνο για την πίστα).
Όπως προαναφέραμε ο μπροστινός άξονας χρησιμοποιεί αποκλειστικά τα δυο ηλεκτρικά μοτέρ, ενώ για τον πίσω η Mercedes-AMG One διαθέτει ένα νέο αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων που ενσωματώνει διαφορικό κλειδώματος.
Ειδική μνεία αξίζει στην ενεργή αεροδυναμική της νέας Mercedes-AMG One. Στη ρύθμιση “Highway” οι περσίδες στο κάλυμμα του κινητήρα είναι κλειστές, τα μπροστινά πτερύγια στα φτερά επεκτείνονται και ανασηκώνεται η πίσω αεροτομή. Η λειτουργία “Track” επιτυγχάνει έως και 5 φορές περισσότερη κάθετη δύναμη, χάρη στα μπροστινά πτερύγια, τις ανοιχτές περσίδες, την πίσω αεροτομή που σηκώνεται μέχρι πάνω και την ανάρτηση που χαμηλώνει 37 χλστ. μπροστά και 30 χλστ. πίσω.
Τέλος, η λειτουργία “Race DRS” μειώνει την κάθετη δύναμη κατά 20% με το πάτημα ενός κουμπιού, για εύκολες προσπεράσεις, ενώ απενεργοποιείται αυτόματα όταν ο οδηγός πατήσει φρένο και όταν το όχημα εισέρχεται στη στροφή.
Σχεδιαστικά η Mercedes-AMG One δε διαφέρει σημαντικά από την πρωτότυπη μορφή της, με την οποία μας είχε συστηθεί πριν από περίπου πέντε χρόνια. Παρατηρήστε το μεγάλο πτερύγιο-αεραγωγό που ξεκινάει από την οροφή και φτάνει μέχρι το πίσω τμήμα, τις πόρτες που ανοίγουν προς τα επάνω, τα κινούμενα καλύμματα από carbon υλικό στο διαμέρισμα του κινητήρα, τους μεγαλύτερους πλευρικούς καθρέπτες και τους τροχούς που διαθέτουν carbon αεροδυναμικά καλύμματα. Στο εσωτερικό συναντάμε τιμόνι εμπνευσμένο από τη Formula 1, δυο οθόνες 10 ιντσών και μπάκετ καθίσματα.
Μόνο 275 αντίτυπα της Mercedes-AMG One θα κατασκευαστούν, ενώ όλα έχουν ήδη πουληθεί για περίπου 2,5 εκατομμύρια ευρώ έκαστο.
Διαβάστε ακόμα