Για ακόμα μια φορά ο Carlos Tavares ακόνισε τα «βέλη» του και τα έριξε προς τον ίδιο στόχο.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Stellantis (δημιουργήθηκε από το γάμο της FCA με την PSA), κατηγόρησε ευθέως τις κυβερνήσεις των χωρών για τις λανθασμένες, κατά την άποψη του, αποφάσεις που παίρνουν σχετικά με την ηλεκτροκίνηση.
Συγκεκριμένα, ο ισχυρός άντρας του Ομίλου Stellantis, σε συνέντευξη που παραχώρησε, δήλωσε ότι η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση είναι μια απόφαση που πήραν οι πολιτικοί και όχι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ στηλίτευσε ειδικά την προσέγγιση που ακολουθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πάνω στο θέμα αυτό.
Διευκρίνισε ότι ο Όμιλος Stellantis σέβεται τους νόμους και ως εκ τούτου θα παλέψει για να είναι ο καλύτερος με τους παράγοντες που δίνονται ή επιβάλλονται…Παράλληλα θεωρεί ότι υπήρχαν ταχύτεροι και πιο οικονομικοί τρόποι για να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων.
Ο δρόμος που επιλέχτηκε από τα πολιτικά πρόσωπα δεν επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να είναι δημιουργικές, ώστε να καταλήξουν σε διαφορετικές ιδέες, ενώ εγκυμονεί περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς κινδύνους.
Τόνισε επίσης ότι ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο πρέπει να διανύσει 70.000 χιλιόμετρα για να αντισταθμίσει το αποτύπωμα άνθρακα που δημιουργείται από την κατασκευή της μπαταρίας του. Μόνο τότε αρχίζει να διευρύνει τη διαφορά με ένα ελαφρύ υβριδικό όχημα που κοστίζει τα μισά χρήματα σε σύγκριση με ένα ηλεκτρικό.
Έτσι αναρωτιέται αν τελικά είναι καλύτερο να δεχόμαστε τα υβριδικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης υψηλής απόδοσης, ώστε να παραμείνουν προσιτά και να παρέχουν άμεσο όφελος στη μείωση των CO2, ή είναι απαραίτητο να έχουμε αμιγώς ηλεκτροκίνητα που δεν θα μπορούν να αντέξουν οικονομικά οι μεσαίες τάξεις, καθώς αδυνατούν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο αξίας 30.00 ευρώ.
Δείτε ακόμα
Σημειώνει ακόμα ότι η μάχη που πρέπει τώρα να δώσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι να ελαχιστοποιήσουν τον αντίκτυπο του επιπλέον κόστους 50% των ηλεκτρικών οχημάτων. Επομένως υπάρχει κίνδυνος κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες να μην τα καταφέρουν και έτσι να μην επιβιώσουν, κάτι που θα φανεί σε λίγα χρόνια.
Για το λόγο αυτό θεωρεί ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να συνεχίσουν να παρέχουν έως το 2025 οικονομικά κίνητρα/επιδότησες για την απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου, κάτι που όμως ίσως να μην είναι δημοσιονομικά βιώσιμο.
Σχετικά τώρα με την παγκόσμια έλλειψη των μικροτσίπ θεωρεί ότι δεν τελείωσε το 2021, αλλά ότι θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του 2022. Προβλέπει ότι από το επόμενο καλοκαίρι, η νέα παραγωγική ικανότητα των κατασκευαστών μικροτσίπ θα μπορέσει να αποκαταστήσει την ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Σύμφωνα με τον Tavares, το πρόβλημα προμήθειας μικροτσίπ έχει κοστίσει στις αυτοκινητοβιομηχανίες μείωση 15-20% στους όγκους παραγωγής.
Τέλος, ανακοίνωσε ότι την 1η Μαρτίου ο Όμιλος Stellantis θα παρουσιάσει το νέο μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχέδιο του.