Μερικές εβδομάδες έχουν απομείνει για την παγκόσμια πρεμιέρα της νέας Fabia και η Skoda βάζει τις τελευταίες πινελιές στις εξαντλητικές δοκιμές.
Σύμφωνα με τη τσέχικη εταιρεία το «μενού» περιλαμβάνει εκατοντάδες χιλιόμετρα οδήγησης σε χιόνι, πάγο, σκόνη και καταρρακτώδεις βροχές, χιλιάδες ώρες στον προσομοιωτή, ακραίες καιρικές συνθήκες από -35 έως +45 βαθμούς Κελσίου.
Η Fabia τέταρτης γενιάς εμφανίζεται για ακόμα μια φορά φορώντας βαρύ καμουφλάζ, ωστόσο μάλλον θα αναρωτιέστε γιατί ρυμουλκεί ένα τρέιλερ. Εξωτερικά μοιάζει με ένα συνηθισμένο τρέιλερ, ωστόσο δεν είναι.
Χάρη στο εν λόγω τρέιλερ η Fabia μπορεί να προσμοιάσει συνθήκες ανάβασης ακόμα και στην κορυφή Γκροσγκλόκνερ των Αυστριακών Άλπεων. Στο εσωτερικό λοιπόν του συγκεκριμένου τρέιλερ υπάρχει ένα δυναμόμετρο, το οποίο μπορεί να αλλάξει την αντίσταση που «αισθάνεται» το αυτοκίνητο, ανάλογα με τις εκάστοτε ρυθμίσεις που έχουν εισαχθεί από τους τεχνικούς της Skoda.
Skoda Voiturette A-Enyaq iV: Απόσταση 116 ετών και 15 εκατομμυρίων
To τρέιλερ αυτό μπορεί να παράγει δύναμη έως 9 kN (Κιλονιούτον), ενώ το δυναμόμετρο του επιτυγχάνει ισχύ μέχρι 150 kW. Με απλά λόγια, το τρέιλερ φρενάρει τους τροχούς, επιβραδύνοντας έτσι και το αυτοκίνητο. Με αυτόν τον τρόπο προσομοιάζονται διάφορες πραγματικές συνθήκες οδήγησης, συμπεριλαμβανομένων δρόμων με έντονη ανηφορική κλίση, αλλά και ρυμούλκησης βαριών φορτίων.
Οι αναλογίες της νέας Fabia σε μήκος, πλάτος και ύψος διαμορφώνονται πλέον στα 4.107 χλστ., 1.780 χλστ. και 1.460 χλστ. αντίστοιχα, ενώ έχει δομηθεί πάνω στην πλατφόρμα MQB-A0.
Η καμπίνα της θα είναι πιο ευρύχωρη με μεταξόνιο 2.564 χλστ. Παράλληλα έχει μεγαλώσει το πορτμπαγκάζ της προσφέροντας 380 λίτρα. Όταν αναδιπλώνονται οι πλάτες των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.190 λίτρα.
Στη γκάμα των κινητήρων της νέας Fabia υπάρχουν μόνο βενζίνης. Ο λόγος για δυο «χιλιάρηδες» τρικύλινδρους ατμοσφαιρικούς MPI και τρεις turbo TSI ενός λίτρου. Όλοι τους ανήκουν στη νέα γενιά κινητήρων EVO του Ομίλου Volkswagen.
Για πρώτη φορά κάτω από το εμπρός καπό της Fabia τοποθετείται ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI των 150 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.