Δύο κτίρια στο Μανχάταν προσφέρουν «χρυσές» θέσεις προς πώληση μέσα σε ένα robo-parking για εύπορους και απαιτητικούς ιδιοκτήτες.
Το πρώτο βρίσκεται στο 121 East 22nd Street κοντά στο Gramercy Park της Νέας Υόρκης, όπου ένα κτίριο 140 διαμερισμάτων αναπτύχθηκε από την Toll Brothers προσφέρoντας 24 αυτοματοποιημένες θέσεις στάθμευσης.
Η Λόρι Αλφ, κάτοικος Φλόριντα, πήρε μια από τις σπάνιες θέσεις στάθμευσης για 300.000 $ όταν αγόρασε την ακριβότερη κατοικία του κτιρίου: ένα duplex 5 υπνοδωματίων που εκτείνεται σχεδόν σε 3.800 τετραγωνικά πόδια.
Το πακέτο, το οποίο ανήλθε συνολικά στα 9,45 εκατομμύρια δολάρια, ήταν ένα δώρο στα παιδιά της που, τώρα, περνούν περισσότερο χρόνο στη Νέα Υόρκη.
Όταν η ίδια ή τα παιδιά της θέλουν να παρκάρουν την Porsche Cayenne της οικογένειας στο γκαράζ του διαμερίσματος, πηγαίνουν σε ένα ειδικό κιόσκι όπου αναγνωρίζεται η ταυτότητά τους και μέσω ραδιοσυχνοτήτων ξεκλειδώνει η πρόσβαση σε υπόγεια «κρύπτη» αυτοκινήτων όπου δεν εισέρχονται άτομα.
Με το πάτημα ενός κουμπιού στο κιόσκι στέλνεται σήμα σε μια άδεια μεταλλική παλέτα ένα επίπεδο πιο κάτω, η οποία ολισθαίνει κατά μήκος ενός οδηγού σε έναν ισχυρό ανελκυστήρα που την αναβιβάζει στο επίπεδο του εδάφους για να …συναντήσει τους ιδιοκτήτες. Εκείνοι τοποθετούν επάνω της προσεκτικά το αυτοκίνητό τους. Μόλις απομακρυνθούν, ένα σύνολο καμερών σαρώνει την είσοδο του συστήματος για να επιβεβαιώσει ότι το πορτμπαγκάζ και οι πόρτες του αυτοκινήτου είναι ασφαλισμένα και ότι δεν έχουν μείνει αντικείμενα ή άνθρωποι πίσω που θα μπορούσαν να εμποδίσουν τον αυτοματισμό.
Όταν οι σαρωτές πιστοποιούν “Clear” (καθαρό) η παλέτα, με το αυτοκίνητο από πάνω, εξαφανίζεται στο πάτωμα, κάνοντας μια σύντομη παύση καθώς κατεβαίνει στο υπόγειο για να περιστρέψει το όχημα 180 μοίρες πριν το εισαγάγει σε έναν από τους κενούς χώρους.
Το σύστημα μπορεί να σηκώσει και να διευθετήσει δύο ντουζίνες αυτοκίνητα σε τέσσερις σειρές και δύο επίπεδα.
Η ανάκτηση του αυτοκινήτου γίνεται με παρόμοιο τρόπο από ένα άλλο τεράστιο μηχάνημα, κάτι σαν αυτόματο πωλητή. Οι κάτοικοι σύρουν τις ετικέτες RFID για άλλη μια φορά και το σύστημα παραδίδει τα αυτοκίνητά τους σε περίπου 2 λεπτά και 15 δευτερόλεπτα.
Ένα από τα κίνητρα απόκτησης μιας τέτοιας θέσης στάθμευσης. Δεν χρειάζεται ποτέ να βάλετε την όπισθεν για να βγείτε από το κτίριο.
«Το αυτοκίνητο το γυρίζει για σένα το ρομπότ. Ποιος δεν θα ζούσε για ένα ρομπότ που σε βάζει στο …σωστό δρόμο στη Νέα Υόρκη;», δήλωσε χαρακτηριστικά η Αλφ.
Ο Πέδρο Φερνάνεζ, τοπικός αντιπρόσωπος πωλήσεων της Klaus Parking, της εταιρείας που πούλησε το γερμανικής κατασκευής σύστημα στάθμευσης στον κατασκευαστή του κτιρίου, είπε ότι είναι το πιο αυτοματοποιημένο γκαράζ που έχει εγκαταστήσει ποτέ στο Μανχάταν.
Το κορυφαίο σύστημα της εταιρείας κοστίζει συνήθως μεταξύ 50.000 και 70.000 $ ανά εγκατεστημένο σημείο. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι προγραμματιστές επενδύουν πάνω από ένα εκατομμύριο δολάρια στην έξυπνη υποδομή στάθμευσης, επειδή είναι εξαιρετικά αποτελεσματική στην τακτοποίηση οχημάτων και στη μεγιστοποίηση του χώρου.
«Όσο τρελό κι αν ακούγεται, τα 300.000 $ για μια κατοικημένη θέση στάθμευσης θεωρούνται λογική τιμή στη Νέα Υόρκη», δήλωσε η Σενάτα Αντζεμ, μεσίτης ακινήτων με έδρα τη Φλόριντα στο Douglas Elliman, της οποίας η ομάδα εκπροσώπησε την Αλφ στην πρόσφατη αγορά της.
Τα σημεία στο σύστημα που περιλαμβάνουν βύσμα φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα θα κοστίζουν 350.000 $. Και είτε είναι ηλεκτροδοτημένο είτε όχι, κάθε θέση στάθμευσης φέρει ένα τέλος συντήρησης 150 $ ανά μήνα.
Η έλλειψη προσφοράς θα μπορούσε να μετατρέψει το φαινομενικά υψηλό κόστος σε κερδοφόρο για τους ιδιοκτήτες, οι οποίοι θα μπορούσαν τελικά να μεταπωλήσουν τη θέση τους με κέρδος.
Σε όλη την πόλη, οι θέσεις στάθμευσης είναι ακόμα πιο ακριβές σε ένα κτίριο που ζουν διάσημοι. Η τιμή για στάθμευση στην 520 West 28th Street ξεκινά από 450.000 $…