Τι και αν, άνοιγε το δρόμο την πρώτη μέρα! Τι και αν δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων για κατάχρηση υβριδικής ισχύος! Τι και αν έπαιζε την κατάκτηση του παγκόσμιου τίτλου…..τίποτα δεν πτόησε τον Κάλε Ροβάνπερα, με τον Χάλτουνεν από το να κερδίσει το Ράλι Νέας Ζηλανδίας.
Η στιγμή που ήρθε όταν αγκάλιασε τον πατέρα του Χάρι ήταν η στιγμή που ο 22χρονος ξέσπασε σε κλάματα.
Κλάματα ανακούφισης και συγκίνησης για τον άθλο που είχε καταφέρει. Έναν άθλο που ξεκίνησε, με καθοδηγητή τον πατέρα του, από την παιδική του ηλικία να τον δουλεύει, μέχρι τη σημερινή του στιγμή, τη στιγμή της παγκόσμιας καταξίωσης.
Ο Φινλανδός, πριν ξεκινήσει ο αγώνας είχε κάνει μια ευχή.΄Ηθελε να βρέξει! Η ευχή του και μάλιστα στα γεννέθλιά του, πραγματοποιήθηκε. Οπότε και ο Ροβάνπερα, εκεί όπου όλοι οι άλλοι σήκωναν το πόδι από το γκάζι, αυτός το κρατούσε σανιδωμένο. Ήταν απόλυτα συγκεντρωμένος στον στόχο του, που ήταν η νίκη για να ξεμπερδεύει με την υπόθεση του παγκόσμιου τίτλου, που τον «ταλαιπώρησε» στους τελευταίους δυο αγώνες (Βέλγιο έξοδος και εγκατάλειψη, ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έξοδος).
Ο Κάλε με τη βοήθεια του συνοδηγού του Γιάνε Χάλτουνεν, όχι μόνο δεν σήκωσε στιγμή το πόδι από το γκάζι, αλλά τα έδωσε όλα και στην Power -Stage.
Κέρδισε και εκεί και πήρε το απόλυτο των βαθμών που μπορούσε να πάρει στον αγώνα. Έκοψε τα πόδια στους διεκδικητές – κυρίως στον Τάνακ που είχε ακόμα μια μικρή ελπίδα- και έδειξε ποιος ήταν δικαίως, ο κυρίαρχος φέτος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Ο Ροβάνπερα έγραψε ιστορία, αφού έσπασε όλα τα ρεκόρ στο διάβα του. Με την κατάκτηση του τίτλου διέλυσε το ρεκόρ, που κατείχε μέχρι τώρα ο Κόλιν ΜακΡέι ως ο νεότερος οδηγός, ο οποίος κέρδισε παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.
Ο Κάλε είναι 22 ετών και μιας ημέρας, ενώ ο Κόλιν ήταν 27 ετών και 89 ημερών. (άλλες εποχές τότε και η σύγκριση άτοπη. Το ρεκόρ ωστόσο είναι ασύλληπτο, μια πενταετία κάτω).
Ο Κάλε το έχουμε ξαναγράψει εγκαινίασε μια νέα εποχή. Ξεκίνησε να οδηγεί από παιδί. Και έφτασε έφηβος να διεκδικεί νίκες σε αγώνες και εθνικά πρωταθλήματα. Το παράδειγμα του Κάλε σύντομα θα το δούμε τα επόμενα χρόνια να γίνεται καθεστώς στο WRC.
Φυσικά μετά τη νίκη του και την κατάκτηση του τίτλου η χαρά και η συγκίνηση των ανθρώπων της ομάδας του και κυρίως του Γιάρι Μάτι Λάτβαλα ήταν μεγάλη.
«Κατά κάποιο τρόπο θα ήθελα να κλάψω, αλλά δεν μπορώ να κλάψω εδώ», είπε ο Λάτβαλα «Είναι πολύ σημαντικό αυτό, που έχει κάνει ο Κάλε. Πρώτα απ ‘όλα, είναι εκπληκτικό για έναν 22χρονο να σπάει όλα τα ρεκόρ και να παίρνει τον τίτλο του πρωταθλήματος.
Ταυτόχρονα, είναι τόσο σημαντικό για τη Φινλανδία, γιατί έχουν περάσει 20 χρόνια και αυτό είναι πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Είμαι τόσο ευγνώμων, που το έκανε ο Kάλε- είναι ένας υπερήρωας».
Συγκινημένος ο Λάτβαλα, ο οποίος ρίσκαρε όταν πήρε το νεαρό στην ομάδα του. Τώρα βλέπει την επιλογή του όχι μόνο να δικαιώνεται αλλά και να ανεβάζει σε άλλο επίπεδο τον ανταγωνισμό.
Η νίκη του Φινλανδού στη Νέα Ζηλανδία έφτασε τη διαφορά του, από τους αντιπάλους του, στη γενική βαθμολογία στους 64 βαθμούς με δυο ακόμα αγώνες να απομένουν.
«Είναι μεγάλη ανακούφιση μετά από μια τόσο καλή σεζόν και επιτέλους είμαστε εδώ», είπε ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι με δάκρυα στα μάτια.
«’Ηταν μια μικρή αναμονή μετά από μερικά δύσκολα ράλι, αλλά το μεγαλύτερο ευχαριστώ πηγαίνει στην ομάδα – που έφτιαξαν αυτόν τον πύραυλο φέτος. Ακόμα και μετά από όλα τα δύσκολα ράλι, πίστευαν σε εμάς και μας έδιναν όλη την υποστήριξη».
Δεύτερος στη γενική κατάταξη ήταν ο Σεμπάστιαν Οζιέ, πιστός στη σχέση του με το βάθρο των νικητών. Φυσικά οι ελπίδες του Τάνακ για τον τίτλο διαλύθηκαν. Ο ίδιος το δήλωνε, πως δεν ήταν στο χέρι του. Ο Κάλε είχε το πάνω χέρι στην υπόθεση “παγκόσμιος τίτλος”. Ο Εσθονός τερμάτισε τρίτος, μια θέση, που πήρε τη δεύτερη μέρα του αγώνα μετά και από ποινές, που δέχθηκε για υπέρβαση της υβριδικής ισχύος του i20 Rally1 . Ωστόσο αυτό δεν ήταν η βασική αιτία, που ο Τάνακ ήταν τρίτος, μιας και δεν κατάφερε ποτέ να βρει αυτή την αίσθηση, που είχε στους προηγούμενους αγώνες.
Η τέταρτη θέση στο ράλι πήγε στον οδηγό της Hyundai, Tιερί Νεβίλ, του οποίου τα προβλήματα περιελάμβαναν μεταξύ άλλων και μια ζημιά στο κιβώτιο ταχυτήτων το Σάββατο. Έμεινε πίσω από τον Tάνακ για 1 λεπτό και 10,3 δευτερόλεπτα. Πέμπτος ήταν ο Όλιβερ Σόλμπεργκ, αρκετά πίσω από τον Νεβίλ. Ο Όλιβερ απέκτησε εμπειρία από τις γλιστερές Ειδικές Διαδρομές στη Νέα Ζηλανδία, φέρνοντας το αυτοκίνητό του αλώβητο στον τερματισμό, άλλωστε αυτός είναι και ο στόχος του.
Οι γρήγορες και τεχνικές Ειδικές Διαδρομές της Νέας Ζηλανδίας έστειλαν πίσω στο σέρβις τους: Έλφιν Έβανς, Τακαμότο Κατσούτα – οδηγοί της Toyota – Γκας Γκρίνσμιθ και Κρεγκ Μπριν της M-Sport. Μάλιστα οι τρεις πρώτοι είχαν τέτοιες ζημιές στα αυτοκίνητά τους, που δεν συνέχισαν τον αγώνα, αντίθετα ο Μπριν συνέχισε και τερμάτισε 19ος. Φυσικά ήταν ένα ακόμα δραματικό ράλι για την ομαδα της M-Sport Ford, που είδε και τα δυο Puma να καταστρέφονται από εξόδους των οδηγών τους.
Με όλες αυτές τις εγκαταλείψεις η έκτη θέση πήγε στον τοπικό ήρωα και παλιό οδηγό του WRC Χέιντεν Πάντον, o oποίος κέρδισε και την κατηγορία WRC2 με το Hyundai του. Ο ιδιώτης οδηγός του Puma της M-Sport Ford- το μόνο Puma που τερμάτισε στη δεκάδα- Λορέντζο Μπερτέλι ήταν έβδομος, ενώ οι Καγιετάνοβιτς, Βανγκισμπέργκεν, και Μπέιτς έκλεισαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα.
Το WRC επιστρέφει στην άσφαλτο και στην Καταλονία, για τον προτελευταίο ράλι της σεζόν στις 20 – 23 Οκτωβρίου.
ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΡΑΛΙ ΝΕΑΣ ΖΗΛΑΝΔΙΑΣ
1 Ροβάνπερα-Χάλτουνεν GR Yaris Rally1 2:48:01.4 WRCHAMPION
2 Οζιέ-Βεϊλά GR Yaris Rally1 +34.6
3 Τάνακ-Γιαρβέογια i20 N Rally +48.5
4 Νεβίλ-Γουίταγκε i20 N Rally1 +1:58.8
5 Σόλμπεργκ-Έντμοντσον i20 N Rally1 +3:55.3
6 Πάντον-Κέναρντ i20 N WRC2 +10:03.7
7 Μπερτέλι-Γκρανάι Puma Rally1 +10:39.0
8 Καγιετάνοβιτς-Σετσπάνιακ Fabia Evo WRC2 +12:36.8
9 Βαν Γκίσμπεργκεν-Γουέστον Fabia WRC2 +13:28.8
10 Μπέιτς-ΜακΑρθι Fabia Evo WRC2DJC +16:51.6
BΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΟΔΗΓΩΝ
1 Ροβάνπερα 237 WRCHAMPION
2 Τάνακ 173
3 Νεβίλ 144
4 Έβανς 116
5 Κατσούτα 100
6 Μπριν 77
7 Λάπι 58
8 Οζιέ 55
9 Σόρδο 49
10 Γκρίνσμιθ 36
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
Toyota 455
Hyundai 374
M-Sport- Ford 224
Toyota NG 112