Το πρόστιμο είναι δεδομένο ο εφιάλτης του κάθε οδηγού, με ότι μέσο και αν κινείται στους δρόμους. Και απολύτως φυσιολογικά μιας και είναι τα περισσότερα τσουχτερά.
Έτσι, το σκληρό πρόσωπο του Νόμου θα αντιμετωπίσουν όσοι επιλέγουν για τις μετακινήσεις τους ποδήλατα -ηλεκτρικά και μη- καθώς και πατίνια, σε μια προσπάθεια να περιοριστούν στους δρόμους της Ισπανίας τα ατυχήματα.
Τα πατίνια και τα ποδήλατα βάζουν στο στόχαστρό τους οι ισπανικές αρχές, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να περιορίσουν τις παραβατικές συμπεριφορές οι οποίες ευθύνονται για σοβαρά τροχαία ατυχήματα.
Την περσινή χρόνια, στους δρόμους της Ισπανίας, έχει παρατηρηθεί αύξηση της τάξης του 37% στα ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται είτε ποδηλάτες είτε άτομα που επιλέγουν τα πατίνια για τη μετακίνησή τους.
Ενώ, λοιπόν, τα ηλεκτρικά ποδήλατα όπως και ηλεκτρικά πατίνια θα πρέπει να κινούνται με τη μέγιστη ταχύτητα των 25 χλμ./ώρα, δεν είναι λίγοι εκείνοι που προχωρούν σε τεχνικές αναβαθμίσεις ώστε να υπερβαίνουν την ταχύτητα αυτή, θέτοντας σε κίνδυνο και τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων και των πεζοδρομίων.
Το φαινόμενο των… τσιπαρισμένων ηλεκτρικών πατινιών και ποδηλάτων αναγκάζει ορισμένους δήμους της Ισπανίας να λάβουν μέτρα για την καταπολέμησή του, με πρώτο και καλύτερο τη χρήση ραντάρ ταχύτητας, τα οποία θα εντοπίζουν τους βιαστικούς.
Τα νέα ραντάρ ήδη βρίσκονται στα χέρια της δημοτικής αρχής στη Μάλαγα, η οποία θέσπισε και ένα βαρύ πρόστιμο για εκείνους που θα παραβιάζουν πάνω σε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο η σε ένα πατίνι το όριο των 25 χλμ./ώρα.
Η παραβίαση αυτή θα κοστίζει στους ποδηλάτες και στους χρήστες των πατινιών 200 ευρώ, τα οποία θα καλείται να πληρώσει ο οδηγός-αναβάτης ακόμα και σε εκείνη την περίπτωση που δεν του ανήκει το ποδήλατο ή το πατίνι.
Μάλιστα σε εκείνες τις περιπτώσεις που θα διαπιστώνεται ότι το ηλεκτρικό ποδήλατα ή το πατίνι έχει υποστεί παρεμβάσεις που καθιστούν τη χρήση του επικίνδυνη, τότε αυτομάτως αυτό θα κατάσχεται.