Η 4η Νοεμβρίου είναι η ημερομηνία που «κλείδωσε» για την αποκάλυψη του νέου Volkswagen Golf R. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία το Golf όγδοης γενιάς θα αποκτήσει την ισχυρότερη έκδοση R, η οποία θα τροφοδοτείται από τετρακύλινδρο turbo δίλιτρο κινητήρα (EA 888) με εκτιμώμενη ισχύ 333 ίππους.
Στα highlights του νέου Golf R συμπεριλαμβάνεται το καινοτόμο σύστημα τετρακίνησης με επιλεκτική κατανομή ροπής στον πίσω άξονα. Το σύστημα τετρακίνησης θα ελέγχεται από το Vehicle Dynamics Manager, το οποίο ενσωματώνεται στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπροστινό διαφορικό κλειδώματος XDS και στο προσαρμοστικό σύστημα ελέγχου πλαισίου DCC. Στόχος της Volkswagen είναι το νέο Golf R να παρέχει τη μέγιστη οδηγική απόλαυση.
Η παραγωγή του επερχόμενου Golf R θα πραγματοποιείται στο κεντρικό εργοστάσιο της Volkswagen που βρίσκεται στο Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας. Υπενθυμίζουμε ότι το υφιστάμενο Golf διαθέτει ήδη τις εκδόσεις επιδόσεων GTI, GTI Clubsport, GTE και GTD.
Για την ιστορία αξίζει να πούμε ότι το πρώτο Golf R32 έκανε πρεμιέρα το 2002 με εξακύλινδρο κινητήρα 3.2 λίτρων απόδοσης 241 ίππων, σύστημα τετρακίνησης και ικανότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα εντός 6,6 δευτ.
Ήταν το πιο ισχυρό Golf που είχε κατασκευάσει μέχρι τότε η Volkswagen. Στα μέσα του 2003 το Golf R32 έγινε το πρώτο μοντέλο της Volkswagen που απέκτησε κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, κάτι που θεωρήθηκε τεχνολογικό σημείο αναφοράς στην κατηγορία του. Το ημερολόγιο έδειχνε 2005 όταν το δεύτερο Golf R32 έφτασε ακόμα πιο δυνατό με 250 ίππους.
Βρισκόμαστε στο 2009 και στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης, όπου το ισχυρότερο Golf έκτης γενιάς δεν ονομάζεται R32 αλλά R. Επίσης πλέον δεν τροφοδοτείται από V6 ατμοσφαιρικό κινητήρα, αλλά από δίλιτρο τετρακύλινδρο turbo TSI 270 ίππων, που ήταν 21% πιο αποδοτικός. Σεπτέμβριος του 2013 η τέταρτη γενιά Golf R βασιζόμενη στο Golf έβδομη γενιάς εκτρέφει πλέον 300 ίππους.